Cautare




, Staff

Industrie |
|

Forbes CEE Forum 2018: Bogdan Lupu (Head of Digital Marketing Carrefour România): „Inovația este despre cum poți recrea același proces, dar folosind mai puține resurse”

Cum schimbă tehnologia domeniul retailului și cum vom face cumpărăturile în viitor?
182 CEE Bogdan Lupu

Tehnologia își pune amprenta în toate industriile, iar activitatea marilor retaileri alimentari nu face excepție. Pentru clienți, acest aspect se traduce prin rapiditatea cu care intră în posesia produselor dorite. De pildă, pentru unul dintre liderii retailului din România, Carrefour, aplicația Bringo este un exemplu despre cum reușește tehnologia să schimbe industria de retail, a spus Bogdan Lupu, Head of Digital Marketing Carrefour România. Bringo este o aplicație prin care clienților din București, Iași, Constanța și Cluj-Napoca le pot fi aduse cumpărăturile direct acasă, fără a mai fi necesară deplasarea. Platforma pune utilizatorul în legătură cu livratorii specializaţi care fac cumpărăturile în locul lui, iar aplicaţia este disponibilă pe smartphone şi tabletă. Sistemul este gândit şi fondat de Mihai Păun, CEO al Ascend NetSolution, iar serviciul a fost lansat în testare tehnică la sfârşitul lunii septembrie 2015, pentru început în Bucureşti, de către compania de software care mai lansase anterior Star Taxi şi Oliviera. Ulterior, pachetul majoritar de acțiuni al aplicației a fost cumpărat de Carrefour. Aplicația localizează magazinele listate pe platformă din mediul real, aflate în proximitatea clientului – momentan, Bringo agregă 28 de magazine. Produsele sunt plasate în coşul de cumpărături şi preluate de un livrator eligibil care face cumpărăturile şi aduce în final comanda la domiciliul clientului, în decurs de 90 de minute. Cei listați pe Bringo câștigă 20 de lei per livrare.

„Bringo are în spate o infrastructură enormă de IT. Reușim să luăm produsele în 90 de minute, e un „game changer» în industrie, ne ajută să ne optimizăm operațiunile. Acesta este primul exemplu concret despre cum ne ajută tehnologia pe noi”, a spus Bogdan Lupu.

El a afirmat, în cadrul Forbes CEE Forum 2018, că retailerul francez urmează să lanseze o aplicație proprie prin care clienții vor avea opțiunea de a-și scana singuri produsele și de a putea plăti direct de pe telefonul mobil. „Tehologia influențează retailul și îl va schimba din ce în ce mai mult”, a adăugat Lupu.

Amploarea tehnologiei se reflectă și din perspectiva pieței muncii, unde rețelele sociale au, de asemenea, un cuvânt de spus. „În România sunt aproape 10 milioane de utilizatori lunar, iar 4.000 ne scriu în fiecare zi pe Facebook pentru sesizări, recomandări, inclusiv pentru a-și găsi un loc de muncă. Noi avem un chatbot pe Facebook prin care oamenii pot aplica direct pentru un loc de muncă, fără să iasă din fereastra de Facebook Messenger. Sunt cam 600 de aplicații pe lună, fapt care arată că tinerii nu sunt reticenți”, a spus acesta.

Cum poate fi creată o experiență digitală cât mai bună pentru clienți? În opinia lui Bogdan Lupu, este foarte important ca în centrul atenției să fie atât clienții, cât și angajații. „Inovația este despre cum poți recrea același proces, dar folosind mai puține resurse”, a completat el.

Carrefour a înregistrat, în 2017, o cifră de afaceri de 6,7 miliarde de lei, în creștere cu 17% față de 2016 și un profit de 209,7 milioane, în creștere cu 28% față de anul anterior. Conform celor mai recente date, retailerul francez are 321 de magazine la nivel național.

Începând cu luna august a acestui an, Carrefour a anunțat numirea francezului Jean Richard de Latour în funcția de CEO pentru operațiunile locale, înlocuindu-l pe Jean-Baptiste Dernoncourt, care a condus timp de cinci ani Carrefour România. Anterior acestei poziții, Jean Richard de Latour a fost Director Operațional Hipermarket Bassin Grand Nord în Franța. El și-a început cariera în cadrul Grupului Carrefour în 2013, ca Director Studii, Inovație și Afaceri Publice, urmând ca în 2014 să fie numit Director de Cabinet al Președintelui Director General al Grupului Carrefour, poziție pe care a ocupat-o timp de doi ani.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii