Cautare




, Staff

Lideri |
|

Forbes CEE Forum 2018, Geo Mărgescu (CEO și cofondator Forte Partners): „Dacă acum 20 de ani un lider sau un antreprenor de succes trebuia să fie curajos la limita nebuniei, acum profilul omului de business român s-a schimbat. Acel curaj s-a transformat în calități morale, în educație”

Anul 2018 aproape a trecut. Nu însă fără a se consemna cea mai mare tranzacție de pe piața imobiliară și, totodată, prima mare tranzacție de profil între antreprenori români.
162 CEE Geo Margescu

Geo Mărgescu este unul dintre cei mai experimentați manageri din segmentul imobiliar, în care este prezent deja de peste două decenii, traversând perioadele aride de criză, dar și pe cele de prosperitate, vremuri în care a construit multe, de la cel mai mare parc logistic din țară și până la clădiri de birouri sau proiecte rezidențiale de lux. În ultimii ani, Geo Mărgescu, împreună cu partenerii săi de la Forte Partners, s-a poziționat drept unul dintre cei mai activi jucători de pe piața imobiliară din capitală, pe segmentele office și rezidențial.

De numele lui se leagă cea mai importantă tranzacție de real estate din acest an și anume vânzarea integrală a proiectului de birouri The Bridge către Dedeman, companie deținută de frații Dragoș și Adrian Pavăl. Prima fază a proiectului a fost închiriată în totalitate către chiriași precum BCR și IBM, a doua fiind preînchiriată către UPC, Schlumberger și Medicover. Pentru a treia fază, Forte Partners a cumpărat un teren în zona Orhideea, care se întinde pe o suprafață de 5.400 mp, ce „va fi dezvoltat în funcţie de nevoile actualilor chiriaşi care doresc să se extindă sau a altor viitori chiriaşi care doresc să vină la The Bridge”, declara Geo Mărgescu în vara acestui an.

The Bridge a primit, de asemenea, certificarea LEED Platinum, cu cel mai ridicat scor de certificare LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) acordat de US Green Building Council (USGBC) unei proprietăți din România. „Sunt încântat de perioada pe care o traversăm, nu doar în real-estate ci și în întreaga economie. Văd și o consolidare a mediului de afaceri local românesc (…), cu atât mai mult cu cât tranzacția proaspăt încheiată de noi are un dezvoltator român și un investitor român. Acest lucru ne demonstrează că există profesioniști români în toate palierele, în construcții, în dezvoltare, în finanțe și în investiții. Cred și sper că aceste lucruri se vor propaga la nivelul întregii economii”, detaliază Geo Mărgescu, CEO și cofondator Forte Partners, în cadrul ediției Forbes CEE Forum din acest an.

Domeniul imobiliar constituie unul din segmentele care reflectă cel mai bine modificările produse la nivel economic. Liderii care activează pe această piață sunt nevoiți să se adapteze și facă față cu brio provocărilor permanente. Geo Mărgescu spune că transformările majore care au loc în zona de business sunt generate, în principal, de venirea noilor generații de antreprenori la conducere, care aduc cu sine un bagaj educațional considerabil. „Văd o întărire a acestei clase de antreprenori români, cu atât mai mult acolo unde se întâmplă schimburi de generații. Liderii din multe domenii sunt oameni extrem de cultivați, care citesc mult și se remarcă nu doar în sfera lor. Cred că României i-a lipsit modelul de educație până acum și profilul moral al unui lider. Spre deosebire de politică, în business avem din ce în ce mai mulți lideri buni”, explică acesta.

Prin experiența sa vastă din punct de vedere profesional, cofondatorul Forte Partners reușește să ilustreze cu ușurință profilul liderului de business din prezent, comparativ cu cel de acum douăzeci de ani, când societatea încă își revenea după ce fusese îndelung captivă într-un regim totalitar: „Dacă acum 20 de ani un lider sau un antreprenor de succes trebuia să fie curajos la limita nebuniei, efectiv să meargă cu ochii închiși, acum profilul omului de business român s-a schimbat. Acel curaj s-a transformat în calități morale, în educație”. Portretul liderului de business din 2018 se conturează în urma unor cunoștințe și pregătiri temeinice la nivel proessional, dar și printr-o conduită morală. „Liderii de acum devin modele în domeniile și în companiile în care activează, nu neapărat prin latura financiară, ci prin latura morală”, adaugă Geo Mărgescu.

Despre schimbarea mediului de afaceri, dar și a societății în ansamblul ei, Geo Mărgescu este de părere că performanța se obține lucrând în echipă, prin învățare și asumare reciprocă. „Succesul și eșecul este al tuturor. Noi acționăm ca un bloc, ca o echipă și așa cred că ar trebui să fie la nivelul întregii societăți. Mediul de business se schimbă prin echipă, prin oameni”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii