Cautare




, Forbes Staff

Lideri |
|

Forbes CEE Forum 2018, François Bloch (CEO BRD): „În România, piața este extrem de activă dacă ne uităm la finanțărea băncilor pentru indivizi, însă finanțarea bancară pentru sectorul corporate este mai puțin activă, chiar și mai puțin activă dacă ne uităm la IMM-urile locale”

François Bloch, CEO al BRD Groupe Societe Generale, susține că funcția primordială a băncilor a fost și va fi aceea de a-i ajuta pe antreprenori să-și îndeplinească visele.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

În an de centenar, François Bloch, CEO-ul BRD, afirmă că România a înregistrat progrese semnificative în ultimul secol, dar și în ultimii 27 de ani, adăugând în țară trebuie dezvoltată agilitatea pentru a face față provocărilor următorilor 100 de ani.

„Uitându-ne la ce s-a schimbat, putem face proiecții de viitor. România trebuie să se uite la următorii 100 de ani. Cum ne pregătim noi, cum ne pregătim copiii pentru acest viitor. Educația este un element cheie, însă trebuie să devenim mai agili. Ne confruntăm cu lucruri care nu existau în urmă cu 20-30 de ani, iar în următorii 10-15 ani vor apărea lucruri noi. Educația este importantă, însă avem nevoie de o mentalitate abilă. Când spun asta, mă refer la abilitatea de a fi pregătit de schimbare, de a încerca ceva nou, chiar și de a eșua și de a fi perseverent. Abilitatea de a te schimba, de a te adapta și o mentalitate agilă – de aceste lucruri are România nevoie cel mai mult”, afirmă François Bloch.

Liderul băncii controlate de grupul francez Société Générale este de părere că există un potențial de creștere important pe piața creditării, în mod special pe segmentul IMM-urilor. „În România, piața este extrem de activă dacă ne uităm la finanțărea băncilor pentru indivizi, însă finanțarea bancară pentru sectorul corporate este mai puțin activă, chiar și mai puțin activă dacă ne uităm la IMM-urile locale. Acestea întâmpină de multe ori dificultăți, în pofida faptului că băncile au o abordare deschisă și subliniem că suntem aici ca să finanțăm economia României și îi invităm pe clienți să vină la bănci și să ceară credite. Am vrea să acordăm mai multe credite, dar când te uiți la statistici realitatea este alta. Întrebarea este cum pot fi finanțate mai bine companiile medii și mici?”, a declarat François Bloch în cadrul celei de-a cincea ediții a CEE Forum.

Cât despre sursele de finanțare pentru companiile locale, CEO-ul BRD Groupe Société Générale precizează că există trei surse principale (capital propriu, finanțare bancară și finanțare a piețelor de capital), însă subliniază și importanța finanțărilor oferite de companiile-mamă subsidiarelor din România, în contextul în care pe plan local operează un număr semnificativ de multinaționale. În România, companiile-mamă din Europa de Vest și America de Nord au finanțat direct subsidiarele din țară, înregistrându-se o creștere impresionantă în ultima perioadă.

„Este un semn bun dat de aceste grupuri multinaționale, în termeni de investiții, de angajamentul pe care și-l asumă față de această țară și față de creșterea capacităților subsidiarelor locale”, a explicat François Bloch.

În contextul dezvoltării tehnologice, mediul de relaționare între bancă și client se schimbă și el semnificativ. În pofida tuturor schimbărilor înregistrate în ultima perioadă, Bloch consideră că funcția primordială a băncilor este de a-i ajuta pe antreprenori să-și îndeplinească visele, aspect ce oferă și un sentiment de satisfacție bancherilor. De asemenea, se pot remarca schimbări majore mai ales în ceea ce privește producția, ținând cont de faptul că procesul de producție și de furnizare a serviciilor s-au schimbat fundamental pe fondul dezvoltării tehnologiei. Cu toate acestea, există și unele aspecte ale businessurilor care nu s-au schimbat până în prezent, în mod particular în ceea ce privește segmentul de distribuire a produselor.

„Avem exemplul eMAG, care încă are depozite, deși este un retailer online. Nu se schimbă foarte mult procesul de a face business. Tehnologia aduce noi schimbări, iar noi trebuie să înțelegem exact ce se întâmplă. Cheia este să distingi ce va fi disruptiv, însă în mare parte avem același proces”, a precizat CEO-ul BRD Groupe Société Générale.

Pentru a răspunde nevoilor de pe piață, băncile trebuie să-și crească eficiența operațională, dar să dezvolte și instrumentele de internet banking pentru clienții din zona corporate, cu scopul de a simplifica procesele și interacțiunea cu banca. În continuare, există potențial de creștere atât pe piața de retail, dar și pe zona de corporate și IMM-uri, este de părere François Bloch.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii