Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Lideri |
|

Forbes CEE Forum 2018, Affan Yildirim (General Manager și Board Member al Anchor Grup) :„Dacă ne uităm la mediul de business, cea mai importantă problemă care trebuie rezolvată este cea a lipsei capitalului uman, apoi creșterea va veni din rezolvarea acestei probleme”

Cum putem atrage atenția investitorilor străini și care sunt cele mai mari provocări ale pieței locale?
138 CEE Affan Yildirim

România este un teren fertil pentru afaceri, însă pentru a-și crește atractivitatea în fața investitorilor, trebuie să dea dovadă de stabilitate și predictibilitate a mediului de business, consideră Affan Yildirim, General Manager și Board Member al Anchor Grup și Board Member al MallDova.

„Un investitor local este mai ușor de convins, dar lucrurile se schimbă când vine vorba de investitorii străini. Grupul nostru investește în România de peste 20 de ani. Am prins și perioada de boom, și criza economică. Pentru a fi atractivă pentru investitori, România trebuie să ofere stabilitate a mediului economic și predictibilitate”, a susținut managerul străin pe scena Forbes CEE Forum 2018.

Dezvoltatorul imobiliar Anchor Grup este prezent pe piața locală de peste două decenii, fiind cel care a construit primele centre comerciale moderne din România, București Mall (Vitan) și Plaza România.

Pe lângă acestea, Anchor Grup este prezent, în România, și prin centrul de afaceri Anchor Plaza, clădirile de birouri Metropol Anchor Plaza și Plaza Romania Offices, precum și proiectele rezidențiale Pallady Towers și InCity Residences. Anchor Plaza are o suprafață închiriabilă (GLA) de 25.000 de metri pătrați, sute de locuri de parcare și servicii de securitate și monitorizare. Printre principalii chiriași se numără Bertrandt, Pole to Win, GfM Research Adobe, Euroweb, Caroli Foods, Credit Europe Bank, LC Waikiki, Marks & Spencer, Securitas, Essilor, Polisano, iar începând cu luna august a acestui an și retailerul Profi. Rata de ocupare a clădirii era, în această vară, de aproximativ 85%.

Până acum, Anchor Grup a investit peste 400 de milioane de euro în România. Anul trecut, grupul turc a avut o cifră de afaceri de 52 de milioane de lei, în creștere cu aproape 5% față de anul precedent, în timp ce profitul a fost de 5,7 milioane lei, față de 3,2 milioane lei înregistrate în 2016, conform datelor raportate la Ministerul de Finanțe.

În opinia lui Yildirim, contextul actual de business românesc este unul pozitiv, însă cea mai mare problemă rămâne lipsa forței de muncă.

„Când vorbim despre România, vorbim despre români, care apreciază mai mult valorile. (…)

Noi ne concentrăm pe a valorifica oamenii. Avem o problemă, lipsa forței de muncă, toată lumea caută angajați, vedem multe multinaționale care încearcă să atragă oameni, arătându-le atractivitatea mediului companiei. (…) Dacă ne uităm la mediul de business, cea mai importantă problemă care trebuie rezolvată este cea a lipsei capitalului uman, apoi creșterea va veni din rezolvarea acestei probleme”, a adăugat Affan Yildirim, care se află în România de șapte ani.

Managerul turc susține că în compania pe care o conduce este încurajat intraprenoriatul, angajații fiind, astfel, sprijiniți să își manifeste propriul stil de conducere.

„Definiția pe care o dau eu intraprenoriatului se referă la o persoană care se comportă ca un antreprenor într-o organizație. Este un termen nou, dar dacă aș explica intraprenoriatul, aș spune că este un membru al echipei din care face parte, este mai mult decât o persoană care face parte din management. Intraprenoriatul constă în a-i lăsa pe alții să își arate stilul de management”, spune Yildirim, care oferă drept exemplu businessul companiei sale din Republica Moldova. „Sunt mândru să văd că membrilor echipei din compania noastră li se dă oportunitatea și încrederea de a se comporta ca antreprenori. Avem un membru al echipei cu o vechime mai mare de 10 ani, care acum conduce businessurile din Moldova.”

De asemenea, în ceea ce privește piața imobiliară din România, Affan Yildirim este de părere că majorarea prețurilor nu trebuie să îi sperie pe români, deoarece aceasta poate fi pusă pe fondul creșterii calității imobilelor.

„Prețurile imobilelor cresc deoarece produsele sunt mai bune, clienții sunt mai pretențioși, sunt mai atenți la nevoile lor, au așteptări mai mari și vor să aibă cele mai bune produse. Prețurile cresc, dar nu ca în perioada de boom. Acum dezvoltatorii nu construiesc doar apartamente, ci și un stil de viață pentru clienții lor. Nu trebuie să ne îngrijorăm că vine criza, încă suntem departe de perioada de boom. Comparativ cu alte țări din regiune, yield-urile de pe piața locală (randamentele proprietăților imobiliare – n. red.) fac din România o țară atractivă pentru a investi în real-estate”, a mai spus Yildirim.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii