Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Forbes Best Cities 2017, locul 6: Brașov, se vede aeroportul!

Lucrurile par a se mișca în direcția construirii Aeroportului Internațional Brașov. Nu același lucru se poate spune însă și despre autostrada București-Brașov.
06 brasov shutterstock_438205072

Anul 2017 a adus elemente noi în privința unuia dintre cele mai importante proiecte pentru economia județului Brașov și a orașului său reședință: Aeroportul Internațional Brașov. „Astăzi putem spune că am finalizat procedura de achiziţie, că am desemnat o firmă care se va ocupa de partea de proiectare. Mai avem trei zile în care se pot depune contestaţiile. În cazul în care nu vom avea contestaţii, în perioada următoare vom începe partea de proiectare, iar după 75 de zile, cum este prevăzut în contract, sperăm să avem o documentaţie foarte bine elaborată, cu un caiet de sarcini pentru lucrări, pe care să îl publicăm pe SEAP. Proiectarea căilor de rulare este prima etapă a proiectului. În paralel, noi putem derula şi alte proceduri de achiziţie. Facem studiul de fundamentare şi sper ca acest proiect pe care ni-l dorim cu toţii să prindă contur”, declara, pe 11 mai 2017, Adrian Veştea, președintele Consiliului Județean Brașov, citat de publicația „Bună Ziua Brașov”.

VEZI SI: CELE MAI BUNE ORAȘE PENTRU AFACERI în 2016

Existența Aeroportului Internațional Brașov „creează premisele ca Brașovul să devină un centru financiar şi de afaceri puternic datorită conexiunilor rapide cu Europa şi alte zone”, este precizat în studiul de fezabilitate pentru etapa a III-a de realizarea a Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav, realizat de Iptana S.A. și reactualizat la finalul anului trecut. „Zona județelor Brasov, Covasna şi Harghita prezintă un potențial economic ridicat, care, fără existența unei infrastructuri aeriene corespunzătoare, nu poate fi valorificat eficient.(…) S-au elaborat studii privind impactul economic şi social indus de existența aeroportului asupra regiunii menționate mai sus”.

Potrivit documentului citat, au fost efectuate și sondaje de opinie, pe lângă studiile privind oportunitățile economice, iar în urma efectuării sondajului de opinie efectuat şi al prelucrării rezultatelor a reieşit că populaţia județelor Brașov, Covasana, Harghita este favorabilă acestui proiect şi doreşte realizarea lui cât mai repede în proporție de 98%. ”Din punct de vedere al impactului economico-financiar efectele principale sunt: crearea în zona analizată a cel puţin 10.000 locuri de muncă în activităţi legate direct de aeroport, indirect legate şi induse; fluxurile de numerar create în primii opt ani de exploatare, în valoare de peste 2,3 miliarde de euro, produc venituri din taxe şi impozite la bugetul de stat în valoare de peste 960 de milioane euro şi venituri salariale de peste 1.400 de milioane de euro. Efectele sociale cele mai previzibile sunt: Creşterea confortului social datorită veniturilor salariale ce se obţin şi a stabilităţii locurilor de muncă; creşterea gradului de integrare comunitară; creşterea gradului de socializare și mobilitatea sporită, o cerință de bază în noul conext economico-social european şi internaţional. Efectele produse asupra turismului din zona celor trei judeţe analizate sunt asigurarea accesului rapid al turiştilor străini în zonele de interes din cele trei judeţe și punerea la dispoziţia turiştilor a unei serii de servicii conexe activitatii aeroportuare precum aerotaxi, servicii de intervenţie sanitară”, se mai precizează în raport.

Dacă lucrurile par să se miște în privința aeroportului, nu același lucru se poate afirma și în privința autostrăzii București-Brașov, singurele informații recente venind în legătură cu tronsonul de 3,3 kilometri din capătul dinspre București. Astfel, potrivit unui comunicat de presă Agerpres de către Ministerul Transporturilor, Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, a „constatat o mobilizare deficitară” și, ca urmare, „conducerea CNAIR a decis să-l trimită constructorului o înștiințare de remediere”, firma urmând a fi penalizată pentru „slaba mobilizare”. Tronsonul respectiv este construit de asocierea SC Aktor S.A. & SC Euroconstruct Trading  98 SRL. Problema pentru activitatea economică din județul Brașov este că despre tronsoanele Ploiești-Comarnic și Comarnic-Brașov nu se discută, încă, deloc.

VEZI SI: CELE MAI BUNE ORAȘE PENTRU AFACERI în 2016

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii