Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Forbes Best Cities 2016, locul 6: Brașov, pasul pe loc

Dezvoltarea economică a Brașovului este ținută în continuare în șah de lipsa unui aeroport internaţional și a autostrăzilor.
brasov_16188056

Castorul și cartoful. Acestea sunt cele două impedimente care stau în calea construcției Aeroportului Internațional Ghimbav, ce ar urma să deservească Brașovul, cu implicații economice semnificative pentru orașul din centrul țării. O parte din terenul pe care ar urma să fie edificat aeroportul – momentan sunt construite pista de 2.850 de metri și împrejmuirea terenului, în urma unei investiții de 24 de milioane de euro – se afla în proprietatea Institutului Cartofului. Pentru realizarea aeroportului, era necesar un transfer al terenului de la Institutul Cartofului către Consiliul Județean. Transferul a fost realizat în anul 2009, cu obligația ca aeroportul să fie construit într-un termen de cinci ani. Cum acest lucru nu s-a întâmplat, Parlamentul a adoptat, în noiembrie 2015,  legea 297/2015, prin care a aprobat „transmiterea unui teren, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta lege, din domeniul public al statului şi din administrarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Cartof şi Sfeclă de Zahăr Braşov, judeţul Braşov, în domeniul public al judeţului Braşov şi în administrarea Consiliului Judeţean Braşov, pentru realizarea obiectivului «Aeroport Internaţional Braşov-Ghimbav»“. De asemenea, legea prevedea că „predarea-preluarea terenului (…) se face pe bază de protocol încheiat între părţile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi”.

VEZI PE CE LOC S-A POZIȚIONAT BRAȘOV ÎN 2015

Problemele au apărut atunci când reprezentanții Consiliui Județean Brașov au descoperit că realitatea din teren nu se potrivește cu datele de identificare menționate în anexa din lege. Astfel, termenul de 30 de zile pentru predarea-primirea terenului nu avea cum să fie respectat. Pentru ca lucrurile să fie și mai complicate, la sfârșitul anului trecut, în decembrie, la doi kilometri de pista aeroportului au fost descoperiți 35 de castori și existau zvonuri că Ministerul Mediului ar vrea să declare zona arie protejată.  Rămâne de văzut ce se va mai întâmpla în această adevărată telenovelă.

VEZI ȘI CARE SUNT CELE MAI COOL ORAȘE ȘI LOCALITĂȚI DIN ROMÂNIA

Cert este că un alt proiect important de infrastructură, autostrada București-Brașov, este, de asemenea, într-un stadiu incert. Autostrada este vitală pentru dezvoltarea economică a Brașovului, în condițiile în care în județ se află cele mai multe parcuri industriale din România. „De când s-a dat drumul la tronsonul de autostradă Sibiu-Deva, am simțit pe transportul spre vest, spre Banat, un plus uriaș. În rest avem probleme, Satu Mare și Maramureș, de exemplu sunt două județe în care avem vânzare bună și e foarte greu atunci când un transport e programat pentru o zi, adică să se întoarcă în 24 de ore și el stă de fapt trei zile. De pildă, tronsonul București-Constanța este un plus pentru noi, dacă analizăm timpii de transport. E absolut necesară infrastructura”, explică Horațiu Țepeș, antreprenor brașovean, proprietarul Bilka Steel, producător de țiglă metalică în unități de producție situate pe fostele platforme industriale Tractorul și Rulmentul din Brașov.

VEZI SI: CELE MAI BUNE ORAȘE PENTRU AFACERI în 2016

Topul celor mai valoroase companii din județ

1

ELECTRICA DISTRIBUTIE TRANSILVANIA SUD

2

ROMARM – CARFIL 

3

EUROPHARM HOLDING

4

SOCIETATEA DE INVESTITII FINANCIARE-TRANSILVANIA 

5

DTR DRAXLMAIER SISTEME TEHNICE 

6

COMPANIA APA BRAȘOV 

7

RAT BRAȘOV 

8

ROULEAU-GUICHARD ROUMANIE

9

DELACO DISTRIBUTION 

10

AVICOLA BRASOV

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii