Cautare




, Forbes Staff

Topuri |
|

Forbes 500 – Dorinel Umbrărescu și familia: Drum cu denivelări

Supranumit și „regele asfaltului”, Dorinel Umbrărescu a devenit cunoscut în mediul de afaceri, remarcându‑se în domeniul infrastructurii rutiere și transporturilor.
TRAIAN BASESCU - RADU BERCEANU - INTALNIRE - FIRME DE CONSTRUCTI

Dorinel Umbrărescu și familia, 57 de ani

Avere: 500 de milioane de lei

Bacău

Infrastructură rutieră, transporturi, bănci

Născut pe 9 noiembrie 1961 în localitatea Tănăsoaia din județul Vrancea, Dorinel Umbrărescu a lucrat până la începutul anilor 1990 în cadrul Întreprinderii Agricole de Stat din localitatea Podu Turcului, județul Bacău, și a continuat în cadrul autobazei Întreprinderii Regionale de Transporturi Auto din aceeaşi localitate. Cu toate acestea, a început să-și valorifice instinctul antreprenorial abia la sfârșitul anilor 1990, când și-a făcut debutul în mediul de afaceri cumpărând inițial două camioane cu care a început să facă transport internațional. Succesul nu a întârziat să apară, iar câțiva ani mai târziu deținea deja o flotă de peste o sută de mijloace de transport.

Dorinel Umbrărescu a pus bazele celor două companii care i-au adus succesul, Technostrade şi Spedition UMB, pe care le controlează împreună cu soția sa, Mirela Umbrărescu. În 2013 și-a făcut intrarea și în domeniul bancar, cumpărând 93% din ATE Bank România de la Piraeus Bank, valoarea tranzacției fiind estimată la 10 milioane de euro. Ulterior, ATE Bank și-a schimbat numele în Banca Română de Credite şi Investiţii (BRCI).

Cu toate acestea, drumul către succes al lui Dorinel Umbrărescu a fost pavat după mai multe contracte cu statul, în mod special cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), aflată în subordinea Ministerului Transporturilor.

Deși Dorinel Umbrărescu anunța în urmă cu câțiva ani că după finalizarea lucrărilor în care erau implicate atunci propriile companii de construcții, se va retrage din business, în prezent firmele controlate de omul de afaceri au câștigat contractul pentru modernizarea unui drum județean care străbate mai multe comune din Vrancea. Valoarea totală a contractului se ridică la 82,5 milioane (cu TVA), în care sunt incluse execuţia lucrărilor, organizarea de şantier, serviciile de proiectare şi de asistenţă tehnică. Drumul are 30 de kilometri, iar lucrările sunt executate cu fonduri europene. Mai mult decât atât, în prima parte a acestui an, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) l-a desemnat pe „regele asfaltului” câștigătorul contractului de execuție proiectare a 17 kilometri din Autostrada de Centură Sud București la profil de autostradă.

În prezent, Tehnostrade și Spedition UMB execută lucrări pe tronsonul Gilău – Nădășelu din Autostrada Transilvania și pe lotul 4 din Autostrada Lugoj – Deva. Cele mai recente licitații la care participaseră Tehnostrade și Spedition UMB au fost pentru construcţia şi reabilitarea șoselor din Moldova, printre care E85, E583 și E581. Alte autostrăzi la care au lucrat firmele omului de afaceri băcăuan sunt Autostrada Bucureşti – Ploieşti (tronsonul Moara Vlăsiei – Ploieşti) şi la Autostrada Bucureşti – Budapesta (tronsonul Timişoara – Lugoj).

UMB Spedition a înregistrat în 2017 o cifră de afaceri de 104 milioane de lei și un profit net de 0,1 milioane de lei. Cealaltă companie importantă controlată de Dorinel Umbrărescu, Tehnostrade, a încheiat anul 2017 cu o cifră de afaceri de 192 milioane de lei și un profit net de 0,4 milioane de lei. Cu toate acestea, capitalul propriu al celor două companii a fost, la nivelul anului 2017, de 422 milioane de lei.

În ciuda previziunilor, Umbrărescu nu a lichidat nici Banca Română de Credite și Investiții, dar aceasta nu este foarte performantă. BRCI a înregistrat anul trecut o pierdere de 9,8 milioane de lei, în creștere cu 29% comparativ cu perioada similară a anului 2016. În ultimii 4 ani, BRCI a înregistrat pierderi de peste 80 milioane de lei. La finele anului 2017, banca afaceristului Dorinel Umbrărescu avea active de 128 milioane de lei și o cotă de piață de 0,03%, clasându-se pe ultimele locuri în sistemul bancar național.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii