Cautare




, Forbes Staff

Industrie |
|

Forbes 500 – Cezar Rapotan și familia: Una caldă, una rece

Afacerile Arabesque au depășit anul trecut pragul de 1,7 miliarde de lei, apropiindu-se de nivelul record dinaintea crizei, după ce au crescut permanent începând din 2013.
Familia Rapotan MATHAUS magazin

Cezar Rapotan și familia

Avere: 510 milioane de lei

Galați

Distribuție materiale de construcții

Numărul de angajați a crescut în 2017, depășind pragul de 3.100. Numai că profiturile companiei s-au prăbușit, de la recordul istoric de peste 50 de milioane de lei în 2016 la mai puțin de 10 milioane de lei anul trecut, conform datelor de la Ministerul de Finanțe.

Tot anul trecut a marcat și alte schimbări importante în cadrul strategiei companiei. În primul rând, grupul Arabesque a deschis primul magazin sub brandul MatHaus la Iaşi, în urma unei investiții de 10 milioane de euro, iar anul acesta sub același brand a fost redeschis și fostul magazin Mr Bricolage din București, de pe Calea Vitan. De altfel, compania anunța că urma să modernizeze sub brandul MatHaus şi magazinele pe care le deținea în Galaţi, Constanţa, Craiova, Piteşti şi Oradea.

“Suntem specialiștii segmentului de materiale pentru constructii, finisaje și renovări și putem transfera experiența noastră din industrie către clienții persoane fizice care vizează un astfel de proiect”, susținea Cezar Rapotan la momentul deschiderii magazinului, afirmând că investiţia în reţeaua MatHaus vine să ofere suportul logistic necesar evoluţiei semnificative din segmentul rezidenţial.

Tot anul trecut a marcat un alt moment important în istoria companiei, după ce Angelica Rapotan, fosta soție a lui Cezar Rapotan, și-a vândut participația de 20%. Practic, Cezar Rapotan controlează acum 98% din acțiunile Arabesque, restul fiind deținut de fratele acestuia, Mircea Rapotan.

Cei doi dețin împreună (70% Cezar și 30% Mircea) și compania Fierctc Sibel, un producător de accesorii metalice pentru construcții (profile, tablă cutată etc.). Afacerile de anul trecut au trecut de 100 de milioane de lei, dar profiturile s-au diminuat la mai puțin de 3 milioane de lei, o valoare la mai puțin de jumătate față de anul precedent. Cezar Rapotan controlează și compania Brico Expert, care înregistrase anul trecut afaceri de 35 de milioane de lei și pierderi de aproape 2 milioane de lei.

Cezar Rapotan s-a implicat în afacerile cu materiale de construcții încă din primii ani de după Revoluție. Înainte de Arabesque, omul de afaceri a deținut un magazin de 200 de metri pătrați, specializat tot în comercializarea materialelor de construcții. Potrivit declarațiilor pe care Cezar Rapotan le făcea în 2009, ideea acestui business i-a venit în momentul în care a vrut să deschidă un atelier și și-a dat seama că materialele de construcții se găsesc foarte greu. În timp, pentru a face față concurenței venite din partea marilor rețele de magazine din domeniu, omul de afaceri a implementat și promovat livrarea materialelor de construcții direct în șantier.

Fondată în 1994, în Galaţi, de omul de afaceri Cezar Rapotan, Arabesque şi-a extins afacerile şi peste graniţe. În 2005, compania intra pe piaţa din Republica Moldova prin deschiderea unui centru la Chişinău, iar la scurt timp a urmat extinderea în Ucraina, sub denumirea Budmax.

Ulterior, reţeaua Arabesque şi-a continuat strategia de expansiune în alte două state vecine, intrând pe pieţele din Bulgaria şi din Serbia.

Arabesque deţine 38 de centre comerciale în România, Moldova, Ucraina şi Bulgaria. Echipa din România numără peste 2.700 de oameni, iar forţa logistică este asigurată de peste 1.000 de camioane specializate. În România compania are magazine în mai multe oraşe, printre care Bucureşti, Cluj, Braşov, Iaşi, Craiova, Galaţi, Piatra-Neamţ, Focşani, potrivit datelor companiei.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii