Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Forbes 500 – Augustin Oancea: Rezerva de energie

Cel mai mare furnizor privat de energie din România continuă să își menţină afacerile, ceea ce nu înseamnă puţin lucru în condiţiile dramatice din ultimii ani.
Augustin Oancea

Augustin Oancea și familia

Avere: 515 milioane de lei 

București

Comerț energie electrică

La începutul anului trecut, energia electrică se tranzacţiona la preţuri de până la 450 de euro pe megawatt, de circa zece ori mai mari decât preţul obișnuit.

Una dintre puținele afaceri antreprenoriale care a rămas în picioare a fost Tinmar Energy, care a avut o strategie prin care a ales să renunțe la o parte dintre clienți și, implicit să cedeze din cota de piață pentru a minimiza pierderile, care altfel ar fi fost, potrivit lui Augustin Oancea, de câteva ori mai mari decât cele realizate efectiv de către companie (pierderile au fost de 21 de milioane de lei, pe grup, dar au fost acoperite integral, prin aport de capital).

Oficialii grupului precizează că, până la data de 30 noiembrie, companiile Tinmar au acționat ca trei societăți independente din punct de vedere juridic. Începând cu 1 decembrie 2017, Tinmar Energy a absorbit Tinmar OIL și Tinmar Gas ca urmare a procesului de fuziune dintre cele trei companii.

Pentru a evalua performanța celor trei companii Tinmar ar trebui luate în considerare și rezultatele obținute de Tinmar Oil și Tinmar Gas înainte de fuziune (profituri de milioane de lei în cazul fiecăreia dintre companii). După fuziune, însă, Tinmar Energy a primit o infuzie de capital din partea acționarilor de 21,5 milioane de lei, astfel că au fost acoperite pierderile aferente anului 2017.

Tinmar Energy – business fondat de discretul om de afaceri Augustin Oancea, a fost prima companie românească listată la European Energy Exchange Market, în 2009. În 2012 a inaugurat șase parcuri solare în România, cu o putere totală instalată de 50 de megawați, care înseamnă furnizarea de energie electrică verde pentru un oraș de mărimea Sibiului timp de un an. Fondat acum 17 ani, Grupul Tinmar comercializa, inițial, produse petroliere, prima companie fiind Tinmar IND, care a fost divizată, acum doi ani în trei divizii – Tinmar Oil (combustibil), Tinmar Energy (furnizor de energie electrică) și Tinmar Gas (furnizor de gaze naturale). Tinmar Energy este trader pe 23 de piețe, având o prezență regională, cu șapte subsidiare în Europa.

„Considerăm acest aspect al energiei verzi important, pentru că noi targetăm clientul early adopter și dorim să comunicăm și pe planul inovației. Cred că lucrurile n-ar fi posibile dacă n-am avea o strategie și dacă nu ne-am adapta cerinței pieței. Clientul early adopter este un client informat, educat, prezent și ancorat în mediul online și are sens și ca energia verde să fie o prioritate pentru el”, afirmau recent reprezentanții Tinmar Energy.

În aprilie 2018, Tinmar Energy și-a început expansiunea pe piața consumatorilor casnici, propunându-și să ajungă până la un portofoliu de un milion de clienți în următorii trei ani.

De altfel, Tinmar Energy anunța, la sfârșitul anului 2016, că plănuiește să intre pe piața furnizării de energie electrică și gaze naturale pentru consumatorii casnici, ca urmare a liberalizării pieței.

Tinmar Energy oferă, de asemenea, și alte servicii. „Avem o serie de servicii conexe, suntem integrator de servicii de utilități: energie electrică verde pentru consumatorul rezidențial, însă și pachete de asigurări pentru abonatul Tinmar care beneficiază, fără costuri suplimentare, de despăgubire la aparatele electrocasnice în cazul fluctuațiilor de tensiune – avem un plafon de 5.000 de lei. Avem protecție la plata facturii, un plafon de 150 de lei pe șase luni, în cazul în care consumatorul intră în incapacitatea de a-și achita facturile, avem acest serviciu. Dacă face dovada că este în concediu medical sau șomaj, nu are grija facturii până la acest plafon. Totodată, avem intervenții de urgență la instalația electrică și de gaze naturale”, potrivit oficialilor. Strategia Tinmar Energy prevede că este de datoria companiilor să educe consumatorul cu privire la opțiunile pe care le are în ceea ce privește furnizarea de energie electrică.

„Multă lume poate nu înțelege cum poate fi livrată această energie verde (…). Am gândit o serie de filmulețe cât mai animate, pe înțelesul consumatorilor, care se găsesc și pe pagina de Facebook și pe site-ul companiei. Prin prezența la evenimentele de business la care mergem încercăm să informăm clienții pentru că unii nu știu că au acest drept și automat nu vor alege în cunoștință de cauză.”

Tinmar Energy, pe scurt:

  • 3,2 miliarde de lei cifra de afaceri în 2015;
  • Mulți ani la rând lider în furnizarea serviciilor de energie electrică și gaze naturale din România;
  • Cel mai mare furnizor de energie cu capital privat românesc;
  • Top 3 companii în România;
  • Top 21 branduri românești cu valoare de brand de 41 de milioane de euro;
  • Recunoaștere internațională – câștigător “Graphis Platinum Award” în 2017 – pentru designul de identitate (brand TINMAR);
  • Prezență în TOP 500 companii la nivel regional (poziția 355).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii