Matei Psatta este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București și un pasionat al sporturilor de contact, pe care le-a descoperit în urmă cu aproximativ șapte ani. În timpul liber practică kickboxing și jiu jitsu, recunoscând că aceste activități îl ajută să fie mult mai disciplinat în viața de zi cu zi.
Tânărul activează în domeniul marketingului digital de peste zece ani, iar de-a lungul carierei sale a fost Head of Social Media la GMP PR, director de strategie digitală la Leo Burnett România și director de marketing la Vola.ro.
Vezi cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent
Pe calea antreprenoriatului a pornit întâmplător, când s-a lovit de un lucru care părea aproape imposibil de realizat: publicitatea pe un billboard. A cofondat TPS Engage, un startup selecționat și finanțat la Techstars Dubai 2018 și câștigător al unui grant guvernamental oferit de Coreea de Sud în 2019.
TPS Engage este o platformă globală pentru publicitate de tip OOH (out of home advertising), care a conectat peste 300.000 de ecrane din toată lumea; majoritatea dintre acestea aflându-se pe teritoriul Statelor Unite ale Americii. Compania a generat a doua cea mai votată postare din istoria Reddit – „$$$GME GO BRRR!” și a pus Star Wars în Times Square pe 4 mai. În plus, mai multe brand-uri precum Aqua Carpatica, Regina Maria și Nordis Group au folosit această platformă pentru a promova România în țări precum Anglia, Franța și Statele Unite ale Americii.
În prezent, Matei este CMO la TPS Engage și locuiește în New York, iar campaniile la care a contribuit sau pe care le-a coordonat au fost premiate la festivaluri locale și internaționale precum Cannes Lions, Effie, Internetics, Webstock, European Digital Communication Awards, Sabre, ADC*RO, Romanian PR Awards, European Excellence Awards și altele.
Iată cine sunt tinerii din promoția 2021 – Forbes 30 sub 30
Până acum, business-ul cofondat de tânăr a ridicat peste 1,2 milioane de dolari în investiții, iar pentru 2021 la o creștere de patru ori mai mare față de anul precedent. TPS Engage lucrează cu sute de advertiseri de la Snoop Dogg, Morning Brew, TikTok și multe alte brand-uri locale în SUA, dar și brand-uri internaționale precum GoDaddy, Heineken, P&G și altele.
Matei Psatta se împarte între birourile companiei din București, Dubai, Seul și New York, iar în viitorul apropiat se gândește să intre pe piața din Japonia și Australia. „Acum ne concentrăm pe automatizarea procesului și pe creșterea subsidiarei din Statele Unite ale Americii, unde rezutatele sunt din ce în ce mai bune.”
Ca ingrediente necesare pentru extinderea unui startup, tânărul consideră că este nevoie de „o echipă suficient de flexibilă care știe să prioritizeze ce e cu adevărat important pentru business. Extinderea în alte piețe te ajută, dar și pune presiune pe resursele financiare ale companiei, așa că trebuie să testezi cât mai mult și cât mai eficient pentru a găsi rapid o soluție. Dacă nu o găsești, poate e cazul să ieși din piața respectivă pentru un moment”. Pe tinerii antreprenori care caută să obțină atenția unui investitor și finanțare îi sfătuiește să aibă curajul să facă primul pas, așa cum a făcut el cu rapperul american. „Îmi scriu foarte mulți tineri care au o idee de business și petrec mai mult timp întrebându-se cum să obțină finanțare decât să o ceară direct. Știți cum am ajuns noi să lucrăm cu Snoop Dogg? I-am scris.”
Matei spune că românilor le lipsește educația în zona de business și că tot mai mulți oameni glorifică volumul de muncă și nu rezultatele obținute. „Mi-ar plăcea să văd abordări mai eficiente în zona tech, să învățăm «jocul» internațional și să îl executăm perfect, cum au reușit recent startup-uri precum UiPath și FintechOS. Îmi place să cred că și noi ne îndreptăm în direcția asta, chit că este într-o industrie care încă mai are de recuperat teren pe zona de tehnologizare”.
Crede că majoritatea antreprenorilor de succes se vor reorienta către alte piețe, fiindcă acum este mai ușor ca niciodată să lucrezi global și speră să reușim să investim în educație și să nu tratăm antreprenoriatul doar ca pe o soluție să „devenim bogați rapid”, ci mai mult ca pe un stil de viață.
„Majoritatea domeniilor care atrag acum investiții de miliarde de dolari nu existau în forma actuală în urmă cu 15 ani. Sigur, există trend-uri și cicluri, iar acum e un val de creștere în zona de automatizare și zona financiară, dar nu recomand nimănui să înceapă un business doar pentru a fi pe trend. Majoritatea oamenilor care fac asta vor fi dezamăgiți de rezultate”, conchide cofondatorul TPS Engage.