FacebookTwitterLinkedIn

Luca Mateescu a absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universității din București și a lucrat în consultanță pentru companii precum Boston Consulting Group și A.T. Kearney. Între anii 2016-2017 a fost responsabil de organizarea Aspire Academy, o școală de leadership pentru tineri unde sunt cooptate cadre universitare de la cele mai prestigioase universități din lume precum Harvard și Stanford. „Am câștigat o serie de medalii la Olimpiada Națională de Matematică, dar am știut că nu vreau să fac asta. M-am gândit să urmez Finanțe în UK, dar, contextual, am decis să rămân în România, iar Dreptul părea să ofere perspective bune în viață. Până am terminat facultatea, eram destul de hotărât să revin la ambiția din școala primară de a fi «businessman», așa că m-am pregătit un an ca să fac tranziția către consultanță strategică, lucrând, în cele din urmă, ca unul din cei cinci oameni din România, la Boston Consulting Group. Am înțeles clar faptul că eu caut să creez schimbare în fiecare zi și am vrut să migrez către companii noi, ambițioase, precum startup-urile.”

Vezi cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

Tânărul a construit piața de micro-mobilitate din România de la zero, iar acum coordonează alinierea la nivel global a bunelor practici preluând piețe critice pentru companie precum UK și SUA.

În cadrul companiei a ajuns întâmplător prin intermediul LinkedIn, recunoscând că „am fost mai mult determinat de timeline-ul unor negocieri într-un moment în care eram doar convins că vreau să fac o schimbare, fiind nehotărât între zona de fonduri de investiții și zona de execuție în start-up. Am avut realul noroc de a întâlni un mediu care mi-a oferit o încredere și o autonomie la care nu mă așteptam. Nu mi-aș fi imaginat niciodată că în mai puțin de șase luni de muncă la București, actualul CEO îmi va propune restructurarea celei mai importante piețe din Statele Unite.”

Ca General Manager, Luca conduce echipe de peste 50 de oameni și este responsabil de profitabilitatea piețelor, cu supravegherea optimizării veniturilor, eficienței costurilor și eforturilor de Public Affairs și PR.

Iată cine sunt tinerii din promoția 2021 – Forbes 30 sub 30

Lime este unul dintre principalii jucători mondiali în micro-mobilitate, cu o prezență în peste 100 de orașe din 20 de țări. În România, compania urmărește să devină o soluție națională de transport, fiind pregătită pentru o extindere rapidă. „Obiectivul este acela de a asigura o trotinetă electrică sau o altă soluție pentru micro-mobilitate în maximum 500 de metri de fiecare cetățean în orașele cu peste 100.000 de locuitori.”

Covid-19 a schimbat mobilitatea într-un mod în care nicio tehnologie nu a putut să o facă vreodată. Privind aceste evoluții, devine evident că perturbarea societății cauzată de pandemie și de criza climatică oferă ocazia perfectă de a implementa în cele din urmă noi soluții durabile în sistemele de mobilitate, iar micro-mobilitatea pare să fie pregătită să joace un rol principal în această transformare masivă.