Cautare




, Contributor

SportsMoney |
|

Fitness cu tradiţie

world class
Atunci când experienţa îşi spune cuvântul, succesul businessului pare să fie asigurat.

World Class a venit cu experienţa suedeză şi a deschis prima sală din România, la Bucureşti, în cadrul JW Marriott, în urmă cu 14 ani. Poate de aceea, au simţit şi evoluţia atitudinii românilor faţă de sport, în general, şi de fitness, în particular. „Piaţa s-a transformat complet, mai ales în ultimii 5-6 ani, atunci a început să crească serios, înainte nici nu se prea auzea despre fitness”, explică Mikael Fredholm, CEO World Class Romania. El explică, în continuare, că fitnessul era, pe atunci, „pentru puţinii oameni care şi-l puteau permite pentru că totul era poziţionat la un nivel premium până în urmă cu aproximativ cinci ani”.

Acum, fitnessul nu mai este privit ca un serviciu de lux, iar targetul World Class s-a orientat către cei cu venituri medii şi mari, cu servicii „moderne şi cu o calitate mare de fitness la preţuri accesibile”. O surpriză plăcută a fost deschiderea unei săli în Titan, într-o zonă cu o populaţie cu venituri medii, foarte aglomerată, şi unde au fost înregistrați peste 5.000 de membri în decurs de un an de la deschidere. „Suntem cu mult în urma Europei Occidentale pentru că rata de penetrare a fitnessului în România este încă mică, dar creşte rapid”, explică CEO-ul World Class.

Reţeaua World Class numără acum 11 săli – nouă în Bucureşti şi câte una în Timişoara şi Cluj – însă planurile pentru viitor implică aproape dublarea numărului acestora. Pe lista scurtă a oraşelor în care se vor mai deschide săli sunt Braşov, Constanţa, Iaşi, însă deocamdată, pentru 2015, se vor inaugura încă cel puţin şapte cluburi – patru în Bucureşti, unul în Braşov, unul în Constanţa şi încă unul în Timişoara. „O să deschidem între 7 şi 11 cluburi anul acesta, aproape o să ne dublăm numărul”, a explicat Mikael Fredholm. Bugetul alocat celor şapte cluburi deja confirmate este de 5,8 milioane de euro, însă acesta ar putea creşte dacă şi numărul cluburilor deschise se va mări şi el.

„Fiind independenţi faţă de compania-mamă (n.r.: în februarie 2014, a fost făcut un management buyout, prin care s-au desprins de aceasta) ne concentrăm mai mult pe România şi putem să ne extindem mai agresiv decât am făcut-o în trecut”, a mai precizat el. Astfel, ținta pentru 2017 este ca World Class să ajungă la 33 de cluburi, dintre care 25 numai în Bucureşti. Spune că fitnessul poate fi o afacere profitabilă cu toate că „este mult mai dificilă decât pare să fie, însă nu este mai complicat decât în alte industrii”.

Numai în 2014, au fost alocate aproximativ două milioane de euro pentru renovarea unor săli din Bucureşti şi din ţară. În ceea ce priveşte cifra de afaceri, World Class a încheiat anul 2013 cu opt milioane de euro, iar Mikael Fredholm estimează că, în 2014, va înregistra 12,5 milioane de euro. Pentru 2015, ţinta este de 17 milioane de euro. Sunt 420 de oameni care lucrează, în total, la World Class, dintre care 120 de instructori români şi străini. World Class înregistrează 3 milioane de vizite pe an şi, în plus, numărul membrilor a ajuns, în prezent, la 26.000.

Preţul unui abonament full-time pentru un an, în Bucureşti, variază între 450 de euro şi 1.100 euro, în funcţie de locaţia aleasă, iar pentru alte oraşe preţul este de la 420 de euro (de exemplu, pentru Timişoara). Cele mai solicitate cursuri sunt cele de bag boxing, cycling, body pump, dar şi yoga. Fiindcă sportul trebuie făcut de la vârste mici, World Class are în plan, în viitorul apropiat, să introducă şi clase speciale pentru cei mici.

Mai multe pe aceeaşi temă:

Sala de lângă casă

Modelul francez

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii