Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

SiemensVoice |
|

Finalitatea practică transformă o idee într-o inovație

Cu 1780 de angajați, 4 fabrici și 4 centre de cercetare-dezvoltare, Siemens România continuă să se dezvolte. 2016 a adus extinderea producției din Sibiu, dar și un nou slogan – Ingenuity for life.
ZEN_0350_pp

Conceptul de smart city a revenit pe agenda publică în acest an, promițându-se un astfel de proiect în Alba Iulia, spre exemplu. Cum vedeți dezvoltarea României în această direcție?

Ar trebui în primul rând să analizăm acest concept, pentru că a crea un oraș inteligent presupune o abordare holistică și o viziune pe termen lung. Astfel de proiecte nu se clădesc peste noapte, sunt proiecte care se întind pe zeci de ani; de aceea, fără o strategie coerentă, fără politici bine definite și fără consecvență, o astfel de dezvoltare nu este posibilă.

Am observat o mai mare deschidere din partea autorităților față de aceste proiecte, atitudine pe care o aplaudăm: este important ca și România să pună dezvoltarea urbană sustenabilă în prim plan. Atunci când vorbim despre inovație tehnologică traspunem mental o lume SF, însă cu adevărat importante sunt beneficiile practice din viața de zi cu zi, din administrarea de zi cu zi a unui oraș. Finalitatea practică este ceea ce transformă o idee într-o inovație.

Cele mai valoroase branduri din lume

În cadrul Siemens, vorbim adesea despre conceptul de inovație deschisă, colaborativă. În această epocă a mobilității inovația trebuie să ajungă în societate într-un ritm mult mai rapid.

Care sunt aceste beneficii practice?

Orice element poate aduce o economie, un beneficiu. Am sa vă dau un exemplu din Viena, unde becurile semafoarelor au fost înlocuite cu LED-uri. Consumul de electricitate este redus cu 90%, iar orașul economisește circa 1,7 mil. euro pe an. Acesta este un exemplu axat exclusiv pe cost. Sunt însă elemente care aduc beneficii în ceea ce privește calitatea vieții: să câștigi timp petrecând mai puține ore în trafic, spre exemplu.

Care sunt elementele definitorii pentru un smart city: transport, clădiri, smart data, ce altceva?

Un oraș inteligent înseamnă mai mult decât tehnologie de ultimă generație: tehnologia este esențială, însă pentru a dezvolta cu adevărat un astfel de concept este nevoie de guvernanță orientată spre mediu, o abordare integrată a problemelor de infrastructură, dezvoltarea unor politici potrivite și de implicarea cetățenilor.

Veniturile Siemens în România au crescut cu 15% în 2015

După ce toate aceste lucruri sunt luate în considerare ai nevoie de partenerii potriviți, care să îți ofere soluțiile tehnologice optime pentru a-ți atinge obiectivele.

Siemens este o companie cu expertiză în domeniul orașelor inteligente. Sunteți implicați în proiectul Aspern din Viena sau în Amsterdam Smart City. Există și în România astfel de proiecte?

România este o piață pe care abia încep să apară primele planuri în acest sens. Există inițiative, ceea ce este foarte important, iar Siemens este o companie cu un portofoliu de soluții impresionant: de la vehicule inteligente cu un consum redus, tehnologii pentru clădiri sau smart grids până la dezvoltare de aplicații de tip Data Analytics și Internet of Things (IoT).

În România, avem echipe care lucrează pentru proiecte internaționale din zona IoT, relevante pentru segmentul orașelor inteligente. Unul dintre aceste proiecte este CityPulse, unde paradigma oraşelor inteligente a fost abordată ca “o problemă de Big Data”. Proiectul facilitează crearea şi generarea de aplicaţii „smart city” fiabile pe baza unor date în timp real. Echipa Siemens Corporate Technology din România a fost implicată în acest proiect.

VEZI CARE SUNT LECȚIILE LUI GEORGE COSTACHE PENTRU ANUL 2016

Aspern, pe care l-ați menționat, reprezintă un cartier în dezvoltare care până în 2028 ar urma să cuprindă 8.500 de apartamente și unde sunt folosite tehnologii de ultimă generație într-o abordare holistică: începând de la iluminat inteligent și transport electric și încheind cu sisteme de management al energiei pentru clădiri sau monitorizarea infrastructurii. Un alt exemplu de proiect global este “The City Intelligence Platform”, platformă ce este testată în mai multe orașe din lume. Această platformă integrează și alte aplicații astfel încât oferă soluții de automatizare integrată a infrastructurii unui oraș, de la clădiri la transport și energie. Viziunea este a unui sistem de operare urban complex, bazat pe algoritmi ce sunt capabili să își crească eficiența pe măsură ce volumul de date se mărește.

Pe o scară de la 1 la 10 unde ați posta România pe scara dezvoltării în segmentul orașelor inteligente?

România este în faza intermediară trecerii de la plan la acțiune, în opinia mea. Acesta este un moment foarte important pentru că acum apar politicile, strategia. Personal, simt că România se mișcă în direcția potrivită în acest domeniu. Este important însă ca planurile să fie integrate într-o strategie pe termen mediu și lung, astfel încât să se constituie un cadru de dezvoltare sustenabil.

Aș dori să discutăm și despre noutățile din 2016 de la Siemens România. Ce proiecte noi ați demarat în acest an?

Anul acesta continuăm să ne dezvoltăm în zona de producție – prin extinderea și relocarea uneia din fabricile din Sibiu, iar în zona de cercetare-dezvoltare continuăm recrutările la centrul din Cluj- Napoca. România este o piață în care avem încredere și reprezintă o destinație atractivă pentru investiții, în special ca urmare a unei forțe de muncă extrem de bine calificată.

Pe lângă aceste zone de dezvoltare, 2016 este un an important pentru Siemens reprezentând aniversarea de 200 de ani a fondatorului companiei, Werner von Siemens. Este, de asemenea, anul în care am lansat un nou slogan: Ingenuity for life. În spatele acestor cuvinte stau expertiza în inginerie, spiritul antreprenorial și puterea inovației.

În încheiere aș dori să îmi menționați care sunt pentru dumneavoastră principalele calități ale unui manager, fie că vorbim de mediul public sau de cel privat?

Viziunea, abilitatea de a se înconjura de specialiști și legătura permanentă cu angajații. Viziunea – pentru că trăim într-o lume în care schimbarea are loc cu o dinamică fără precedent, iar un manager bun trebuie să ia decizii pentru lumea de mâine, nu pentru cea de azi. Abilitatea de a se înconjura de specialiști – pentru că aroganța este cel mai mare dușman al succesului. Trebuie să accepți că sunt arii în care alte persoane sunt mai bune decât tine și să le consulți când este cazul. Legătura permanentă cu angajații este ceea ce te ține conectat la realitatea din teren, o realitate pe care trebuie să o cunoști așa cum este, cu toate nuanțele ei, nu doar din raportări financiare sau prezentări PowerPoint. Și nu în ultimul rând imaginația!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii