Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Femeia lider în România

Care sunt motivele pentru care mediul de business feminin din România a crescut susţinut în ultimii ani.
The Woman

Numărul femeilor care ocupă poziții în consiliile de administrație ale companiilor este în creștere, însă numărul celor care prezidează consiliile rămâne scăzut, la nivel global, potrivit unui studiu publicat anul trecut de compania de consultanță Deloitte. Potrivit aceluiași studiu, cu o rată de 11% a prezenței feminine în consiliile marilor companii listate, România se menține aproape de media globală (12%). De asemenea, în România femeile însumează 9,7% din directorii non-executivi ai companiilor mari listate și 25,4% din executivii seniori ai marilor companii listate.

Dar mediul de business feminin din România a crescut în ultimii trei ani, iar afacerile conduse de femei au o creștere anuală a cifrei de afaceri de 2% mai mare decât media națională a companiilor din România. Încurajarea egalității dintre femei și bărbați a devenit o politică europeană, Comisia încurajând companiile de stat să crească voluntar numărul femeilor aflate în funcții de conducere.

Femeile lider se implică în proiecte de impact, conștientizează provocările, au dorința de a da ceva înapoi societății, și își păstrează setul comun de principii, valori, idealuri. „Sunt cumulul tuturor experiențelor mele profesionale, dar și al oamenilor cu care am avut șansa să lucrez, profesioniști de la care am învățat enorm”, afirmă Mirela Bucovicean (CEO Molecule F),  care consideră că a moștenit curajul și perseverența părinților ei.

Ioana Filipescu, Managing Director Filipescu Vișa Financial Advisors susține că principalele calități necesare unui lider, bărbat sau femeie, sunt seriozitatea, capacitatea de munăa și flexibilitatea în luarea deciziilor. „A fi femeie într-un domeniu dominat de bărbați nu reprezintă niciun avantaj, dar nici un dezavantaj. Am fost tot timpul confortabilă cu alegerea mea”, adaugă  Filipescu.

Ce mai stă la baza a ceea ce reprezintă femeia lider? Cultivarea continuă a creativității, inspirația care poate fi găsită în personalitatea colaboratorilor, dar și autenticitatea și caracterul propriei persoane. „Cum definesc succesul? Încă îl caut! Nu găsirea succesului în sine este importantă pentru mine, ci drumul spre succes care mă poate modela în a fi cea mai bună versiune a mea, asta mă motivează”, după cum afirmă Doina Costache (Regional JBP Manager Google).

Zece femei din business-ul românesc vor fi premiate la Gala The Woman, care va fi inclusă pentru prima dată în cadrul Conferinței de Leadership Feminin The Woman organizată de agenţia de evenimente şi PR Libero Events în 10 martie la Grand Hotel Italia din Cluj-Napoca. Premii precum The Woman Career Award, The Woman Entrepreneurship Award, The Woman Education Award, The Woman Journalist Award sau The Woman CSR Award vor fi acordate în baza cercetărilor realizate, iar printre criteriile de selecție se regăsesc activitatea întreprinsă în cadrul comunității, imaginea construită de-a lungul timpului, dedicarea față de domeniul de activitate, promovarea brandului personal sau rezultatele financiare obținute.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii