Cautare




, Staff

Analize |
|

Farmacia de acasă

În 2017, românii au cumpărat OTC-uri (medicamente eliberate fără rețetă medicală) în valoare de 1,94 miliarde de lei (425 milioane de euro), mai mult cu aproape 7% față de anul precedent, conform datelor Euromonitor.
042 updown medicamente 1

Față de anul 2012, piața de OTC-uri s-a majorat cu 46% și este pe un trend de creștere. În anul 2022, această piață va crește cu peste 25%, ajungând la o valoare de 2,43 de miliarde de lei. Anul acesta, estimările analiștilor Euromonitor arată că vânzările locale de medicamente eliberate fără prescripție medicală vor depăși pragul de 2 miliarde de lei. OTC-urile includ analgezicele, remediile pentru răceala, tuse, alergii, insomnii, afecțiuni dermatologice, remedii digestive, îngrijirea ochilor și a rănilor ușoare, precum și tratamente anti-fumat.

Topul celor mai vândute 10 medicamente eliberate fără rețetă în România, a fost, în 2017, împărțit între marii jucători internaționali, precum Reckitt Beckiser, GlaxoSmithKline, Sanofi sau Sun Pharmaceutical. Datele Euromonitor arată că românii au cheltuit cei mai mulți bani, anul trecut, pe medicamente contra durerilor, simptomelor răcelii și gripei și pe remedii digestive. Astfel, după valoarea vânzărilor, anul trecut, cele mai vândute medicamente fără prescripție au fost Nurofen (207,7 milioane lei), Colebil (56,8 milioane lei), Theraflu (52,6 milioane lei), Triferment (49,3 milioane lei), No-Spa (38,8 milioane lei), Antinevralgic P (38 milioane lei), Strepsils (36,7 milioane lei), Dicarbocalm (25,1 milioane lei), Panadol și Furazolidon (24,4 milioane lei).

Totuși, în acest top își face loc și Biofarm, producător român de medicamente și suplimente alimentare, cu remediile digestive Colebil și Triferment. În 2017, vânzările acestor branduri au însumat peste 106 milioane de lei.

De altfel, industria farmaceutică a fost și este un mare investitor în publicitate, în condițiile în care competiția între jucători este destul de acerbă.

Comparativ cu alte piețe europene, România a devansat, anul trecut, Cehia și Bulgaria, unde valoarea vânzărilor de OTC-uri a ajuns la 300 milioane euro, respectiv 200 milioane euro. Pe de altă parte, piața de OTC-uri din Germania a ajuns, în 2017, la 4,5 miliarde de euro, în Italia la 3 miliarde de euro, iar în Franța la 2,4 miliarde de euro, mai arată datele Euromonitor.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii