Cautare




, Contributor

Industrie |
|

Exclusiv Forbes Romania: Ce se întâmplă cu Pirelli după parteneriatul încheiat cu China National Chemical

Producătorul italian de cauciucuri Pirelli a fost preluat recent de compania chineză de stat China National Chemical, în urma unei tranzacții de aproximativ 7,1 miliarde de euro, potrivit presei internaționale. Marco Tronchetti Provera, vice-președinte și CEO al Pirelli a explicat într-un interviu pentru Forbes România ce modificări aduce în cadrul companiei această tranzacție și care va fi strategia la nivel global a Pirelli.
Marco Tronchetti Provera_1

O divizie a companiei chineze ChemChina a cumpărat 26% din acționariatul Pirelli, participaţie deţinută de Camfin, un vehicul de investiţii controlat indirect de directorul executiv general şi preşedinte al Pirelli. Astfel, ChemChina va deţine minimum 50,1% din Camfin, vehiculul de investiţii prin intermediul căruia va controla participaţia de 26%.

  1. Cum se va schimba strategia companiei Pirelli după ce va fi semnat parteneriatul cu ChemChina?

Conducerea Pirelli va rămâne neschimbată şi neschimbată va rămâne şi strategia sa. În segmentul consumatori, adică anvelopele auto şi moto, vom continua astfel să ne concentrăm asupra anvelopelor premium, în special asupra segmentului Prestige, unde deja avem o poziţie de lider şi asupra segmentului Premium, unde suntem printre producătorii principali din lume.

Este o strategie care o continuăm de ani de zile la nivel global, cu 20 de fabrici răspândite în 14 ţări, ce ne permit să satisfacem cererea în logica tip „local pentru local”, adică prin intermediul unei prezenţe directe pe acele pieţe ce prezintă un ritm major de creştere.

Între aceste pieţe desigur reintră şi China şi mai general regiunea Asia-Pacific, unde suntem prezenţi local din 2005 cu centre de producţie ce au permis să aducem o contribuţie a acestei pieţe la 9% a câştigurilor noastre totale, mulţumită unui ritm de creştere care şi anul trecut a fost cel mai ridicat pe pieţele unde suntem prezenţi.

În segmentul Industrial, adică anvelopele pentru camioane, utilaje agricole şi utilaje grele, de mult timp căutam un partener ce ne-ar permite să administrăm o zonă strategică precum cea asiatică şi de a oferi o dimensiune optimă a activităţilor noastre prin intermediul unui proces de integrare. Obiective, pe care alianţa cu ChemChina vor permite să fie atinse, mulţumită separaţiei prevăzute a activităţii noastre industriale faţă de activitatea pentru consumatori cu scopul de a integra anumite active pe care asociatul chinez le deţine în acest segment. O integrare care va cere timp şi energie, dar care va permite să transforme un atare efort în unul din cei 5 jucători mondiali în sector şi ca urmare să o facă semnificativ mai competitivă, rentabilă şi solidă.

2.      Care vor fi principalele direcţii de investiţii a veniturilor obţinute în urma acestei tranzacţii?

Tranzacţia cu ChemChina priveşte Camfin, care cu 26% reprezintă acţionarul majoritar al Pirelli. Este prevăzut ca o parte din veniturile pe care le vor încasa acţionarii Camfin să fie reinvestite în operare, care astfel vor vedea participarea acţionarilor precedenţi, inclusiv eu, în parcursul de dezvoltare întreprins.

Este un parcurs în care cred şi în care ca acţionar şi manager mă voi implica şi în care ceilalţi asociaţi, deja parteneri ai Camfin, de la Noile Participări la Unicredit, la IntesaSanpaolo şi la partenerul rus LTI, au demonstrat că cred şi ei în acest proiect prin reinvestiţiile lor şi rămânerea în cadrul noului acţionariat.

3.      Vor fi modificări la nivel de brand?

Nu. Brandul Pirelli este unul din activele noastre cele mai importante. Are o istorie de 143 de ani, este sinonimul excelenţei, e un simbol al unei mari companii cunoscută în toată lumea. Va continua să se distingă forţa tehnologiei noastre şi produselor noastre, în plus faţă de cultura noastră imprenditorială. Şi în continuarea prezentului, acordurile garantează că atât tehnologia cât şi sediul central al companiei vor rămâne în Italia.

4.      Cele două companii vor face schimburi la nivel de experienţă tehnologică? Dacă da, în ce constă acest schimb?

Parteneriatul prevede că tehnologia noastră nu este transferabilă la terţi, prin intermediul acordurilor ce impun majorităţi egale cu 90% din voturi în adunarea generală. În cadrul sectorului camioane, dată fiind absorbţia prevăzută a anumitor active ale ChemChina, în ceea ce va fi viitoarea activitate industrială a Pirelli, desigur că va exista un know-how comun în noua entitate.

5.      Extinderea produselor Pirelli pe piaţa asiatică presupune deschiderea de noi capacităţi de producţie şi mărirea numărului de angajaţi? 

În China suntem deja prezenţi cu fabricile noastre, care în segmentul Autoturisme deja satisfac cererea chineză în creştere pe segmentul Premium pe care se concentrează producţia noastră locală. În sectorul moto deschidem o nouă capacitate de producţie în Indonezia, prin intermediul unei asocieri cu un partener local. Desigur numărul de angajaţi se va mări în segmentul Industrial în cadrul absorbţiei anumitor active deţinute de ChemChina prevăzute în viitoarea activitate Industrial a Pirelli, după cum ziceam.

6.      Care sunt principalii competitori ai ChemChina în achiziţia de acţiuni Pirelli?

Creşterea înregistrată de Pirelli în aceşti ani, nivelul datoriilor conţinute au făcut-o desigur un subiect potenţial interesant.

În aceşti ani multe bănci de investiţii au propus societăţii Camfin posibile scenarii viitoare. Am ales să alegem viitorul nostru şi nu să-l îngropăm.

Numele nu sunt importante. În afară de asta în ChemChina, am individualizat partenerul nostru ideal datorită complementarităţii ce poate s-o ofere în termeni de integare în segmentul industrial şi a lipsei de „suprapunere” în termeni de prezenţă geografică.

7.      Vor fi schimbări la nivel de conducere în Pirelli? Cine va alege Preşedintele?

Noii noştri asociaţi chinezi au recunoscut imediat în forţa conducerii noastre, în plus faţă de tehnologia noastră, unul din punctele noastre de excelenţă.

Din acest motiv acordurile la care s-au ajuns asigură continuitatea conducerii actuale, şi menţinerea sediului central şi a centrului de Cercetare şi Dezvoltare în Italia.

Cu privire la conducere, în special la guvernanţa prevăzută de pactele parasociale, se prevede că conducerea operativă va rămâne în sarcina mea, în calitate de CEO şi de Vice-preşedinte, iar că Preşedintele cu putere de decizie să fie nominalizat de acţionarii chinezi.

8.      Aceste schimbări vor aduce noutăţi pentru Pirelli Romania?

Am avut deja prilejul să declar, vorbind cu toţi angajaţii Pirelli din lume, că parteneriatul cu ChemChina reprezintă o oportunitate de creştere.

Nu sunt efecte asupra locurilor de muncă. Nici asupra strategiilor generale ale companiei noastre. Nici asupra dorinţei de continuare a creşterii.

În România, Pirelli deține o fabrică de anvelope la Slatina, care este una dintre cele mai moderne fabrici ale grupului italian.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii