FacebookTwitterLinkedIn

Eugen Popescu, Director Marketing eMAG

Forbes: Care sunt elementele ce diferențiază anul 2018 de anii precedenți în activitatea dvs. de om de marketing?

Eugen Popescu: Satisfacția clienților rămâne un obiectiv în care produsul își menține ponderea, dar serviciile care îl însoțesc cântăresc tot mai mult în decizia de cumpărare. Pe lângă o gamă variată de peste 2 milioane de produse, oferim și servicii de livrare în continuă optimizare. Investim în alternative personalizate, inovative, în București: livrare a doua zi și livrare programată de client în ziua și intervalul orar dorit.

Un alt element diferențiator pentru 2018 este faptul că, deși comunicarea TV rămâne lider, vânzările din advertising-ul digital continuă să crească. Planning-ul capătă o elasticitate sporită pentru a se putea plia pe dinamismul impus de canalele digitale.

Forbes: Vă rugăm să nominalizați trei tendințe în marketingul din România pe care le-ați constatat în prezent.

Eugen Popescu: Investiția în marketing crește odată cu preocuparea tot mai bine definită de comunicare și dezvoltare a brandului și a valorilor de brand.

Marketingul mobil. În contextul creșterii ratei de utilizare a Internetului pe telefonul mobil – suntem deja la 96% – consumatorii își construiesc experiențele preponderent în jurul acestui canal de comunicare. În plus, 32% din utilizatorii de internet folosesc telefonul mobil drept unic device. Ecranul mic constituie provocarea în marketing, odată cu limitarea atenției.

Clientul definește experiența pe care și-o dorește în interacțiunea cu o companie, atât offline, cât și online. De la produsele din gamă până la modul în care un client preferă să comunice atunci când întâmpină un obstacol, orice business trebuie să se adapteze cerințelor și standardelor tot mai ridicate ale clienților.

Forbes: Ce rol are Social Media în activitatea dvs. de om de marketing? A devenit Social Media prima putere de care se ține seama în deciziile de marketing?

Eugen Popescu: Este, cu siguranță, un domeniu puternic, parte integrantă a strategiei de comunicare. Investim constant în Social Media prin intermediul unui departament specializat, una dintre principalele direcții fiind conținutul video dedicat, produs pentru utilizatori. Social Media înseamnă awareness crescut și brand comunicat natural, sincer, transparent. Este locul care inspiră clienții prin postările zilnice, îi ajută să își definească dorințele de cumpărare, dar reprezintă și un touchpoint important în relația cu clientul, la nivel de customer care. Avem peste 1.300.000 fani în fiecare lună și ajungem la aproape 5.000.000 de persoane.

Forbes: Cum credeți că va arăta omul de marketing în anul 2028? Vă rugăm să schițați un portret al acestuia peste 10 ani și dacă credeți că va mai exista vreo legătură a activității de marketing cu cea din prezent.

Eugen Popescu: Peste 10 ani, puterea de cumpărare va fi în mâinile actualei Generații Z. Omul de marketing va trebui să se adapteze unui public care acum se formează, își definește valorile și dorințele în raport cu propriile percepții. Va trebui să înțeleagă în ce mod poate aduce valoare clientului.

În ciuda schimbărilor rapide, creativitatea și gândirea analitică vor rămâne principii solide, doar că își vor găsi manifestarea în alte tool-uri de marketing, adaptate evoluției firești a domeniului.

Personalizarea și automatizarea vor fi provocările omului de marketing în 2028, pe fondul atenției tot mai mari acordate inteligenței artificiale și boților de interacțiune instant cu clienții.

(10 august 2018, București)