Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Lideri |
|

Eroii nu se nasc, se educă

Există oameni care au reușit să schimbe sensul istoriei și, de asemenea, există persoane care nu au beneficiat de o pregatire într-un anumit domeniu, dar care la un moment dat au reușit să salveze o situație, devenind eroii acesteia.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Într-un moment în care societatea românească resimte o nevoie de modele de succes, de oameni „de urmat” , Forbes România aduce pentru a treia oară în fața publicului adevărații eroi și promovează modele veritabile, pe cei care contribuie la progresul societății, la instituirea și consolidarea valorilor în sistemele existente.

De-a lungul ultimelor două ediții Heroes, Forbes România a identificat etapele principale ale „devenirii unui erou”, cei peste 35 de speakeri purtând publicul într-o călătorie inițiatică prin toate cele patru stadii:  pornind de la dorința de schimbare în mai bine, de a avea curaj, în cadrul sesiunii Be brave and challenge everything, la preluarea inițiativei și perfecționarea practicilor folosite, în sesiunea Practice & get better, la depășirea propriilor limite și inovarea continuă, în sesiunea Design, imagine and create, ajungând, în final, la stadiul de experți care îi conduc pe ceilalți spre succes, în sesiunea Step up and take the lead.

32 de rețete pentru a deveni propriul erou

Un om curajos, prezent în cadrul ediției 2014 a Forbes Heroes, este Bogdan Georgescu – un fost corporatist, care a făcut tranziția la statutul de antreprenor într-un segment în care puțini ar avea curajul să investească  –  cărțile. „Am lucrat timp de 14 ani într-o companie multinațională, am lucrat cu o echipă foarte bună și a fost o perioadă deosebită în viața mea”, își începea povestea antreprenorul Bogdan Georgescu, cel care a condus compania de consultanță imobiliară Colliers International Romania. Totuși, a avut curajul să dea confortul pe risc, să parieze pe antreprenoriat. Așadar, a creat Bookster – „un serviciu care are cele mai bune cărți din lume, pe care abonații noștri le pot împrumuta online, iar noi le livrăm la biroul acestora”, spune Bogdan Georgescu. Totuși, antreprenorul ține să puncteze că la baza unei afaceri nu trebuie să fie profitul, explicând că „afacerea trebuie să fie profitabilă, însă misiunea ta nu trebuie să fie profitul, ci rezolvarea acelei probleme sociale”.

Horia Colibășanu este exact tipologia omului care prin răbdare și antrenament, pas cu pas, își atinge obiectivele, lupta cu sine însuși fiind, de fapt, adevăratul câștig. Declară că e destul de dificil să se împartă între jobul de medic stomatolog și alpinist, însă încearcă în fiecare zi să inoveze și să le combine. Așadar, după ce a escaladat multe dintre cele paisprezece vârfuri de peste 8.000 de metri, unele dintre ele în premieră pentru România, Horia Colibășeanu declară că „unicul mod în care ești cinstit cu muntele, cu tine însuți și cu cei care cred în tine e să lupți cu aerul rarefiat”. Ceea ce îl recomandă este determinarea, dorința de a se autodepăși, spune el, amintindu-și de începuturile pasiunii pentru alpinism: „Mă trezeam dimineața ca să alerg un sfert de secundă mai repede. Probabil că se aseamănă destul de mult cu alpinismul, care de multe ori e arid, e dificil, e plictisitor, aștepți mult în baze, însă totul este pentru a ajunge cu un metru mai sus”. În prezent, Colibășanu tocmai a finalizat cu succes ascensiunea vârfului Manaslu (8.163m) din Himalaya.

 „Alegerile oamenilor se reflectă în imaginea societății”- aceasta este concluzia la care a ajuns Șerban Alexandrescu în speech-ul său la Forbes Heroes, ediția 2015. În primul rând, fondatorul agenției de publicitate Headvertising consideră că una dintre cele mai defavorizate clase ale societății sunt oamenii deștepți. Totuși, această „minoritatea activă” după cum o descrie Șerban Alexandrescu, ar trebui să fie motorul schimbării societății românești, un model de depășire a propriilor limite. El consideră că decizia de a schimba un context social nefavorabil nu trebuie delegat statului, ci acestei „minorități active, caracterizată prin inteligență, conștiență și responsabilitate, care, de cele mai multe ori, este prea ocupată de rezolvarea propriilor probleme ca să se ocupe de chestia asta”. În concluzie, Alexandrescu  spune că promovarea valorilor trebuie să fie un subiect mai aprins al țării noastre, proces care trebuie realizat nu numai când este ușor de făcut. „Ar trebui să avem mai mult curaj în a ne susține părerile și a încerca să schimbăm lucrurile”, a conchis antreprenorul.

Mihai Marcu este modelul de antreprenor care se implică în problemele sociale și încearcă să îi conducă și pe alții pe drumul spre succes pe care el însuși îl cunoaște foarte bine. Președintele Consiliului de Administrație al MedLife, Mihai Marcu este și fondatorul Romanian Business Leaders, o organizație prin intermediul căreia manageri sau oameni de afaceri importanți ajută afaceri mai mici și tineri antreprenori să crească. „Dacă vreți să deveniți antreprenori, dar nu vă gândiți la un exit, nu mai putem vorbi de business, ci de hobby”, declară Marcu. El sfătuiește antreprenorii să evite afacerile cu statul, să creeze o cultură organizațională și să investească în angajați, adăugând că „noi cultivăm antreprenorii, oamenii care creează plus valoare”. Omul de afaceri încurajează tinerii să înceapă un business, chiar dacă eșuează la început, deoarece „românii au un feeling extraordinar în business. Citiți, învățați, dar să nu aveți nici cea mai mică impresie că ceilalți sunt mai buni decât voi”, concluzionează Mihai Marcu, un model de erou care oferă și altora învățături din experiențele sale.

Deși aflați într-o etapă sau alta a drumului spre succes, toți eroii Forbes își dedică timpul, energia și resursele pentru construirea unui context social mai bun, începând cu industria în care activează, până la problemele de amploare ale societății românești. Cele patru exemple de mai sus sunt doar o mică parte dintre cei care au împărtășit cu publicul lecțiile lor de viață în cadrul celor doua ediții Forbes Heroes. Pentru că spusele lor au oferit o perspectivă mai largă asupra mediului în care trăim și au venit la pachet cu sfaturi și experiențe demonstrate, Forbes Heroes va continua și anul acesta, aducând în fața publicului adevăratele valori ale României

A treia ediție a Forbes Heroes va fi organizat pe
11 iunie, prin susținerea Carrefour România și BCR. Aflați care sunt speakerii și multe alte detalii despre această ediție pe www.forbes.ro.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii