Cautare




, Contributor

Macroeconomie |
|

Eficienţă şi predictibilitate

radu_florescu_2644
Pentru a atrage investitori străini, România are nevoie de stabilitate, eficienţă, transparenţă și predictibilitate, susține Radu Florescu, CEO al grupului Centrade Saatchi&Saatchi.

În prezent, România beneficiază de stabilitate geopolitică și socială, conferită de apartenența la NATO și UE. Este o ţară ce nu duce lipsă de resurse, cu o forţă de muncă educată şi cu experţi în domeniul IT. Totuși, pentru un viitor mai bun, Radu Florescu consideră că România ar trebui să îmbunătățească anumite aspecte, iar infrastructura este un lucru prioritar. Potrivit acestuia, investiţiile în infrastructură sunt costisitoare, dar numai aşa vor fi create noi locuri de muncă. Pentru ca acest lucru să fie posibil, este necesar ca membrii clasei de mijloc să aibă un rol mai mare în luarea deciziilor referitoare la societate, poliltică și afaceri: ,,Înainte de a vorbi de infrastructură, cred că trebuie să vorbim despre mentalitate. O clasă de mijloc funcţională este motorul întregii economii.”

Înainte de a porni o afacere într-o ţară, investitorii străini analizează în detaliu patru elemente necesare oricărui stat cu potenţial de atractivitate din punctul de vedere al investiţiilor. Cele patru puncte cheie sunt: stabilitatea, eficiența, transparența şi predictibilitatea (STEP).

În viziunea lui Radu Florescu, pentru a putea asimila aceste patru elemente cu scopul de a atrage investitori străini, în România trebuie îmbunătăţită politica fiscală. Totodată, înainte ca legile noi să intre în vigoare, trebuie să existe certitudinea, încă de la început, că acestea sunt bune.

Încă un lucru de care este nevoie în procesul de evoluţie a României, potrivit șefului Saatchi&Saatchi, îl reprezintă consultarea comunităţilor de afaceri în momentul în care se adoptă legi ce presupun schimbări majore pentru mediul de afaceri. „Comunitatea de afaceri nu reprezintă un inamic pentru Guvern”, subliniază Radu Florescu. Pentru a demonstra acest fapt, el menţionează Coaliţia pentru Dezvoltarea României, un exemplu de colaborare între comunitatea de business şi guvern.

Din punctul de vedere al investiţiilor, cei mai buni ambasadori pe care îi poate avea România sunt oamenii care afaceri în fiecare zi – punctează Radu Florescu. Argumentul invocat este acela că ei sunt cei care se confruntă cu probleme precum legislaţia sau taxele. De aceea, dacă aceştia susţin că România este o destinaţie potrivită pentru începerea unei afaceri, afirmaţia este demnă de luat în seamă.

România nu este o ţară pe care s-o descoperi doar din cărţi. Totuși, Radu Florescu menţionează două volume care i-au amintit de imaginea actuală a României. Prima este ,,Abundenţa” de Peter Diamandis şi Steven Kotler. Tema principală a cărţii este că există toate resursele necesare pentru dezvoltare, însă nu sunt folosite îndeajuns. Omul de afaceri consideră că acest lucru este valabil şi pentru România: este o ţara bogată în resurse, însă nu se întâmplă nimic în ceea ce priveşte dezvoltarea sa. Cealaltă carte aparţine lui Edward O. Wilson şi este intitulată ,,Cucerirea socială a Pământului”. „Esenţa conţinutului cărţii este că atunci când cooperezi, reuşeşti să clădeşti o societate mai bună şi mai puternică din punct de vedere militar, politic şi economic”, conchide Radu Florescu.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii