Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Eduard Gongonie (Provident): “Companiile vor să știe mult mai exact pe ce dau banii în marketing”

Eduard Gongonie (Povident) spune că firmele vor să știe exact pe ce anume dau banii în marketing și ce le aduce investiția într-un astfel de proiect. Dacă nu au răspunsuri convingătoare, atunci nu vor aproba proiectul.
089 marketing 47 Eduard Gongonie Provident

Eduard Gongonie, director de marketing, Provident

Forbes: În opinia dvs. care sunt cele mai importante provocări în marketingul următorilor cinci ani? (Câteva predicții despre marketingul următorilor cinci ani.)

Eduard Gongonie: Câteva provocări care deja încep să se manifeste:

  • În contextul unor piețe/categorii foarte „aglomerate” este nevoie foarte mare de identitate de brand, bine diferențiat în categorie, printr-un mix care extrage aproape perfect beneficiile pentru consumatori; „bun și ieftin” s-ar putea să nu mai fie suficient.
  • Publicul devine mai selectiv, mai educat și informat în alegeri, e nevoie să vii în permanență cu „valoare adăugată”; consumatorului îi place acum dar data viitoare parcă vrea mai mult.
  • Companiile vor să știe mult mai exact pe ce dau banii în marketing; ce îmi aduc mie 1.000 de euro investiți în acest proiect?; inițiativele care nu se pot măsura vor trece foarte greu de decizii.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: TUDOR DAVID (FARMEC CLUJ)

Forbes: Ce sfaturi i-ați da unui tânăr care intră în marketing? (Atât lucruri bune, cât și lucruri mai puțin bune despre marketing.)

Eduard Gongonie: Este preferabil să intre de tânăr în marketing, pentru că sunt etape obligatorii pe care trebuie să le parcurgă în carieră de marketing și care nu pot fi învățate doar din cărți.

E bine să știe foarte bine noțiunile de bază, încă din școală (segmentare, poziționare, targetare, mix de marketing, etc), să le aplice, să facă campanii, să le măsoare, „s-o dea și în bară” de câteva ori, oricum nu va ieși perfect din prima… Treptat, să învețe partea de bugetare de marketing, adică cifre și calcule. Ceea ce nu este foarte la îndemână pentru toți…

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: PAUL MARKOVITS (URBB)

Forbes: Care sunt criteriile și principiile pe baza cărora vă alegeți partenerii de comunicare? (agenții de publicitate, media, PR, digital, furnizori)

Eduard Gongonie: Cred că relația directă, apropierea de brand și înțelegerea pieței și a consumatorului, interesul vădit în ce impact are comunicarea în vânzări și în puterea brandului; și mai apreciez partenerii care nu așteptă un brief ca să înceapă ceva (un proiect sau doar o idee); îmi place foarte mult să fiu surprins cu un telefon care spune: „Avem o super idee… Vrem să v-o prezentăm mâine”.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: IULIA DOBRE (PEPSICO)

Forbes: Care considerați că este cea mai importantă calitate al unui om bun de marketing?

Eduard Gongonie: În primul rând să creadă în brandul pentru care lucrează, în misiunea acestuia și să-l crească zi de zi.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: ADRIANA NESTORIUC (PEPSICO)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii