Cautare




, Staff

Afaceri |
|

Economie de timp

Trăim într-o societate în care timpul pare să reprezinte o resursă tot mai preţioasă şi este mai important ca oricând să îl valorificăm.
148 Catalin Dumitru Samara

Cozile lungi de la casele de marcat din supermarket-uri transformă adesea mersul la cumpărături într-o povară. De câte ori nu ne-am dorit poate să alocăm mai mult timp pentru noi şi pentru familia noastră în defavoarea acestei activităţi? Unul dintre cei mai importanți retaileri de pe piața românească a venit cu o soluție pe piaţa din Bucureşti, prin care aduce clientului cumpărăturile la el acasă, fără a mai fi necesară deplasarea. Și nu, nu e vorba de o platformă de comerț online dedicată în exclusivitate produselor aflate pe rafturile sale!

Bringo este o platformă care pune utilizatorul în legătură cu livratorii specializaţi care fac cumpărăturile în locul lui, iar aplicaţia este disponibilă pe smartphone şi tabletă. Sistemul este gândit şi fondat de Mihai Păun, CEO al Ascend NetSolution, iar serviciul a fost lansat în testare tehnică la sfârşitul lunii septembrie 2015, pentru început în Bucureşti, de către compania de software care mai lansase anterior Star Taxi şi Oliviera.

În octombrie 2016, Bringo a fost comunicat oficial în piaţă, iar în mai 2017 a început comunicarea în mediul digital ca urmare a achiziţiei pachetului majoritar de acţiuni de către Carrefour. Concernul de retail francez intrase în urmă cu mai mulți ani în România cu un sistem online care asigura livrări la domiciliu în Bucureşti şi zonele limitrofe pentru produsele comandate pe propriul site.

În prezent, un număr de peste 20 de comercianți sunt listați în aplicația Bringo, pe lângă branduri din cadrul grupului Carrefour fiind și Fru-Fru, Perfect Pet, Biomania, Floria PharmaPlant, Farmacia Dona, Brot Manufactur sau Delicatese Florescu. Începând cu această lună, Bringo va fi prezent şi în provincie, în oraşele Cluj-Napoca, Iaşi şi Constanţa, potrivit lui Cătălin-Dumitru Samara, director operaţional Hypermarket Carrefour România și administrator al Bringo Magazin SRL.

Mecanismul de funcţionare se rezumă la o serie de comenzi simple de localizare a magazinelor din mediul real aflate în proximitatea clientului şi alegerea acestuia în funcţie de listarea lor la Bringo. Produsele vor fi plasate în coşul de cumpărături şi preluate de un livrator eligibil care va face cumpărăturile şi va aduce în final comanda la domiciliul clientului, în decurs de 90 de minute. Plata se face, momentan, cash sau prin mPOS. „Există o creştere exponenţială, însă e normal, pentru că suntem încă la început. Bringo livrează în 90 de minute, la exact preţul din magazine și nu apelează decât la magazine fizice, de la care preia stocurile. Carrefour, de exemplu, reuşeşte să trimită stocuri cu referinţe. Aş zice mai curând că Bringo reprezintă un serviciu complementar, în ciuda unei potențiale competiţii cu serviciul Carrefour online. Dar până la urmă orice formă de concurență face bine pe termen lung”, glumește Samara. Acesta face referire și la faptul că nu se recurge la un curierat clasic întrucât “cei care fac livrările nu sunt nişte simpli curieri, ci sunt formaţi, crescuţi și sprijiniți în dezvoltarea unor aptitudini care să îi transforme în personal mobile shopper”. Conform recenziilor, clienţii se declară mulţumiţi de servicii, în special pentru că există un contact permanent între cumpărător şi persoana alocată să plaseze livrarea. Astfel, în măsura în care există produse cerute de client care nu se regăsesc în raioanele din magazinele fizice, livratorul intră în contact telefonic în eventualitatea schimbării unui produs cu altul.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii