Cautare




, Contributor

Tech |
|

Doctorii de gadgeturi

S-au prezentat anul trecut ca fiind cei care repară tot ce se bagă în priză. Acum, au planuri şi mai mari şi vor să construiască cel mai mare service electro IT din regiune.
antohi

Compania furnizoare de servicii de reparaţii, Depanero, a fost înființată în urmă cu patru ani, dar până anul trecut firma a funcționat sub numele Servskills. Iar, până în 2011, aceasta a operat ca departament intern de service pentru eMAG și se ocupa doar de operațiuni de intermediere – produsul defect pe care îl primeau era trimis mai departe către un service autorizat.

„A fost greu la început pentru că nu aveam experiență  și am luat-o practic de la zero, eram aproximativ 20 de oameni în acest departament”, povestește Adrian Antohi, directorul general al Depanero. Acum, Depanero are 270 de angajați, din care peste 100 sunt tehnicieni specializaţi pe reparații IT și electrocasnice mici și mari. „Este foarte dificil să găsim specialiști în domeniu, mai ales pentru categoriile noi și mă refer aici în special la tablete –  o piață care a explodat în ultima vreme, care acum câțiva ani nu exista, drept urmare tehnicieni cu experiență, care să poată repara volumele actuale, nu sunt în piață”, explică directorul companiei. La fel de dificilă se dovedește a fi și găsirea oamenilor pe zona așa-numitelor produse „albe-mari” – frigidere, mașini de spălat, aragazuri etc. „Cei care sunt foarte buni sunt în vârstă, au ieșit la pensie, mulți au plecat din țară, s-au desființat şcolile de meserii care îi pregăteau și nu mai găsim specialişti”, mai spune Adrian Antohi. De aceea unul dintre principalele proiecte ale companiei pentru următorii doi ani este de a înfiinţa o şcoală de meserii unde să pregătească astfel de tehnicieni. Tot la capitolul investiţii, compania estimează că în acest an valoarea investiţiilor sale va ajunge la circa 500.000 de euro, iar majoritatea acestei sume se va îndrepta către extinderea parcului auto şi a echipei de tehnicieni, care să îi ajute să îşi mărească aria de acoperire din ţară, dar şi din afara ei. Iar o altă parte a investiţiilor se va îndrepta către noi dotări tehnologice şi software. Mai ales că unul dintre proiectele companiei este acela de a-şi extinde activitatea pe noi categorii de produse, precum bormașini, motopompe, motocositoare etc.

„Plănuim să ne deschidem puncte de prezență în Bulgaria, Ungaria și Polonia – probabil că la început vom avea doar câțiva angajați, dar vrem să multiplicăm modelul pe care l-am construit aici şi în aceste țări”, spune Antohi.
În prezent, compania are circa 30 de puncte de lucru de unde tehnicienii se deplasează acasă la clienţi pentru repararea produselor din categoria „albe-mari” sau preluarea produselor electro IT pe care le trimit spre service-ul din Bucureşti. Compania are acoperire şi în Bulgaria şi Ungaria.

Cele mai multe solicitări primite de Depanero sunt pentru produsele IT mici, precum tabletele. Dar au în continuare cereri chiar şi pentru produse care nu se mai găsesc azi pe rafturile magazinelor, cum sunt televizoarele cu tub. Şi, bineînţeles, nu lipseşte din lista de solicitări categoria produselor „sănătoase”. „Cam 10% din produsele care vin în service sunt «no trouble found», adică nu au niciun defect. Majoritatea acestor solicitări apar datorită complexităţii produselor, pe care nu toată lumea reușeşte să le stăpânească”, explică Antohi.

Piaţa furnizorilor de servicii de reparaţii se împarte între companiile mari şi micii depanatori locali, care deţin circa jumătate din întreaga piaţă. „Jucătorii mici din piață nu vor dispărea, planul nostru nu este în niciun caz să înghițim companiile mici. Aşa cum nici industria de retail online nu a desființat retailul clasic, nici noi nu avem cum să desființăm service-urile clasice pentru că va exista mereu acea categorie de clienți care vor să vorbească față în față cu tehnicianul, să apeleze la service-ul local, pe care îl cunosc”, afirmă directorul Depanero.

Compania a înregistrat în anul fiscal 2014 (încheiat la 31 martie) afaceri de 18 milioane de lei şi a bugetat creşteri pentru următorul an de până la 32 de milioane de lei. „Vizăm noi contracte de service, noi categorii de produse pe care să le acoperim și noi teritorii. Nu suntem perfecți, mai avem și întârzieri și clienți nemulțumiți, dar suntem atenți la feedbackul primit și încercăm să facem acele lucruri să funcționeze. Dar vorbim de o zonă de activitate în care mi-e greu să cred că poți să mulțumești pe toată lumea”, mai spune Adrian Antohi.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii