Cautare




, Forbes Staff

Lideri |
|

Din România în toată lumea

Cum a ajuns UiPath să colaboreze cu Deloitte pentru a dezvolta și implementa soluții de automatizare în domeniul juridic pentru companiile din toată lumea.  
050 core UiPath + Deloitte

Influența Inteligenței Artificiale este vizibilă în aproape toate industriile, inclusiv în cea juridică, unde multe dintre activitățile unui avocat sunt repetitive și necesită mult timp.

În luna aprilie a acestui an, Deloitte a anunțat începerea unei colaborări cu UiPath, primul unicorn românesc, cu scopul de a crea, dezvolta și implementa soluții de ultimă generație de tip Robotic and Cognitive Automation (RCA) pentru clienții din toată lumea, care să eficientizeze o parte din aceste activități. Prima soluție dezvoltată de Deloitte Legal și UiPath este un robot dedicat industriei juridice care poate face căutări în surse publice, cum ar fi Registrul Național de Publicitate Mobiliară, frecvent accesate în exercițiile de due diligence. Acesta permite eficientizarea procesului – de exemplu, într-unul din cazuri, robotul a finalizat o căutare în aproximativ șapte minute, față de trei ore și jumătate, cât i-a fost necesar unui avocat pentru a face același demers.

Parteneriatul a marcat una dintre primele colaborări dintre un jucător juridic global și o companie de tehnologie activă în zona RPA, însă cum au ajuns cele două companii să inițieze un astfel de proiect?

Simina Mut, avocat și directorul Centrului de Excelență Deloitte Legal, și Daniel Dines, CEO al UiPath, s-au cunoscut la o conferință de tehnologie, la care au discutat despre proiectele de automatizare realizate în departamentul juridic al UiPath. Ulterior, discutând alături de Vasile Țiple, Deputy General Counsel în cadrul UiPath, despre rolul avocaților și rolul tehnologiei, Simina Mut și Daniel Dines și-au dat seama că pot dezvolta împreună soluții care să eficientizeze anumite aspecte din activitățile pe care le face un avocat, prin automatizare. De exemplu, activități precum documentarea, redactarea și verificarea unor acte necesită mult timp și sunt repetitive.

„Unul dintre cele mai interesante aspecte ale colaborării, pentru toate părțile implicate, este faptul că soluțiile de automatizare, în general, implică colaborarea mai multor arii de specializare. Nu putem vorbi de soluții pentru domeniul juridic fără implicarea intensă a avocaților în structurarea și implementarea soluției, împreună cu ingineri și specialiști în procese. Una din primele activități după prima întâlnire cu UiPath a fost o sesiune internă în echipa Centrului de Execelență, împreună cu avocați din Reff & Asociații și consultanți Deloitte, pentru a identifica oportunități de automatizare pentru propria noastră activitate. După o oră și mai mult de zece pizza, aveam 21 de oportunități de automatizare identificate. Unele din aceste soluții au ca scop eficientizarea internă, iar multe din ele au aplicabilitate practică și pentru clienți. În scurt timp a fost gata și prima soluție, pe care am dezvoltat-o împreună cu UiPath și Reff & Asociații, și anume robotul care face căutări în surse publice”, spune Simina Mut. Printre principalele beneficii ale acestei soluții sunt eficiența, timpul economisit și eliminarea riscului de eroare.

„(…) Poate și mai important este entuziasmul pe care folosirea acestei soluții l-a generat tocmai la colegii a căror activitate o facilitează. Multe din activitățile unui avocat sunt inerent repetitive și necesită multă atenție la detaliu, la volume mari de informații. Ușurarea acestei părți a activității este un beneficiu în sine, însă cel mai important este timpul câștigat pentru activități care stimulează gândirea critică și creativitatea”, adaugă directorul Centrului de Excelență Deloitte Legal.

Un aspect notabil este faptul că acest proiect a fost gândit și dezvoltat în România și implementat la nivel global, astfel că și impactul aplicării soluției va fi la nivel global.

„Colaborarea cu UiPath a stârnit mult interes în rețeaua Deloitte Legal. Sunt deja câteva oportunități gândite pentru clienți globali. Sunt mai multe aspecte ale soluțiilor de automatizare care ne fac să credem foarte mult în potențialul RPA și RCA (Robotic and Cognitive Automation) în domeniul juridic: adaptabilitatea la sisteme existente în cadrul companiilor și posibilitatea de a structura proiectele în așa fel încât să se vadă repede beneficii tangibile. (…) Legislația și jurisprudența sunt în general locale, însă o mare parte din procese în cadrul activităților unui departament juridic sau al unei firme de avocatură sunt similare. Deși majoritatea soluțiilor de automatizare vor fi adaptate specificului fiecărei organizații, exemplele practice aduc noi idei. Domeniul juridic este atât de vast și obligațiile de conformare, din ce în ce mai complexe, așadar vedem potențial pentru soluții globale”, mai spune Simina Mut.

Cum influențează, însă, tehnologia evoluția profesiei juridice, în mod concret?

Chiar dacă în fiecare zi apar noi soluții și aplicații pe bază de Inteligență Artificială destinate industriei juridice, în opinia avocatei principala provocare este a face diferența între utilitatea unui produs și nivelul de „maturitate” al acestuia.

„A înțelege apoi cum se pot integra astfel de soluții cu sistemele existente ale unei companii și cum pot ele ajuta la eficientizarea sau îmbunătățirea proceselor interne și a alege soluția potrivită pentru fiecare organizație este o altă provocare. În același timp, nu se poate nega o reținere față de noile tehnologii și potențialul impact asupra profesiei. (…) Pe termen mediu, avocații vor dezvolta noi abilități și vor apărea cu siguranță domenii noi în profesiile juridice, cu impact inclusiv asupra educației și dezvoltării profesionale în domeniul juridic. Pe termen lung, accesarea și înțelegerea volumelor mari de date pot să aducă îmbunătățiri în domeniul legislativ și al jurisprudenței, coordonare și predictibilitate în drept”, adaugă Simina Mut, care după mai bine de zece ani de experiență în tranzacții bancare în România și în Europa Centrală în cadrul Reff & Asociații, a preluat roluri regionale și globale în cadrul rețelei Deloitte Legal. Ea supervizează identificarea, dezvoltarea și implementarea de noi servicii și soluții de tehnologie pentru Deloitte Legal la nivel global. Soluția realizată împreună cu UiPath este cel mai recent exemplu.

 

„Deși majoritatea soluțiilor de automatizare vor fi adaptate specificului fiecărei organizații, exemplele practice aduc noi idei. Domeniul juridic este atât de vast și obligațiile de conformare, din ce în ce mai complexe, așadar vedem potențial pentru soluții globale.”

Simina Mut, directorul Centrului de Excelență Deloitte Legal

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii