Cautare




, Contributor

|
|

Din nou în cărți

Un pas mare pentru Hyundai, noul Tucson se înscrie în cerințele clienților europeni de pe segmentul SUV.  
All-New-Tucson-Exterior-White-Sand-8

Pentru Hyundai, în Europa, noul Tucson este un „semnificativ pas inainte”,  după 1,2 milioane de SUV-uri vândute pe Bătrânul Continent, începând cu anul 2000 și al său model Santa Fe. În 2014, mai mult de un sfert din vânzările Hyundai în Europa au fost reprezentate de SUV-uri. „Hyundai Motor este un pionier al segmentului SUV din Europa, cu vânzări de peste un milion de unități în 15 ani. Cu noul Tucson, ne-am folosit din nou expertiza pentru a crea o mașină care va susține impulsul nostru de business din Europa”, spune Thomas A. Schmid, chief operating officer al Hyundai Motor Europe.

Cuvintele „Europa” și „european” apar deseori în comunicările oficiale ale producătorului auto sud-coreean atunci când vine vorba de noul Tucson. Astfel, noul şasiu al modelului a fost dezvoltat special pentru clienții europeni, în timp ce suspensiile și amortizoarele sunt „specifice Uniunii Europene”. De asemenea,  modelul este în întregime fabricat și testat în Europa. În plus, Hyundai Motor a dezvoltat fiecare element al şasiului pentru a „îmbunătăți stabilitatea în curbe și la viteze mari, maximizând totodată beneficiile ampatamentului (2.760 milimetri) pentru a optimiza caracteristicile în conducerea și manipularea mașinii pentru drumurile și nevoile clienților din Europa“. Și ce altă țară europeană ar fi fost mai potrivită pentru organizarea unui testdrive cu noul Tucson decât Germania? Faptul că Hyundai Motor Europe, subsidiara deținută în proporție de 100% de către Hyundai Motor Company, are sediul la Russelsheim este doar unul dintre motivele care au făcut din cea mai puternică țară europeană locul perfect. Autostrăzile fără limită de viteză, combinate cu șoselele ce străbat munți și localități desprinse parcă din povești reprezintă un motiv cel puțin la fel de important.

Într-adevăr, noul model vine cu o serie de schimbări consistente, în special din perspectiva direcției, mult îmbunătățită față de precedentele SUV-uri construite de Hyundai. Și pentru că a venit vorba despre îmbunătățiri, trebuie menționat că  vizibilitatea șoferului a crescut, la noul model, cu 37 de milimetri, în timp ce unghiul mort a fost redus cu șase milimetri, obiective atinse prin modificarea stâlpilor A – elementele de susținere ale parbrizului. Hayonul și capota au fost și ele modificate, atât ca design, cât și ca funcționalitate. Astfel, ușa portbagajului se deschide atunci când vă apropiați – cu cheia în buzunar – de automobil. De altfel, accesul în mașină și pornirea se fac tot în modul „fără cheie”.  Partea din față cuprinde, pe lângă design-ul ce scoate în evidență grila hexagonală, o capotă „activă”. Pentru siguranța pietonilor și cicliștilor, sistemul ridică automat capota cu 60 de milimetri în sub 20 de milisecunde de la impact, pentru a limita efectele unei coliziuni frontale.

Un alt sistem de siguranță cu care este prevăzut noul Tucson este AEB (Autonomous Emergency Braking). Folosind senzori radar și camere, sistemul operează în trei faze în momentul în care detectează o situație de urgență. Mai întâi, alertează șoferul vizual și acustic, crescând gradual forța de frânare. Dacă este detectat un potențial accident, sistemul va frâna automat. În cazul pietonilor, sistemul este activat la viteze de până la 70 de kilometri pe oră, în timp ce pentru vehicule viteza este de 180 de kilometri pe oră. Alte sisteme disponibile pe noul Tucson sunt Lane Keeping Assist (alertează vizual și acustic șoferul atunci când depășește neintenționat linia de demarcație a benzilor de circulație, apoi induce o schimbare de direcție pentru a repune mașina pe banda cea bună),  Blind Spot Detector (folosind tehnologie radar, alertează șoferul atunci când un alt autovehicul se află în unghiul mort), Rear-Cross Traffic Alert (alertează șoferul atunci când acesta conduce automobilul în marșarier, într-o zonă cu vizibilitatea redusă și un alt vehicul se apropie) și Speed Limit Information Function (folosește camera frontală și informații de la sistemul de navigare pentru a identifica indicatoarele de viteză și pentru a informa șoferul, în timp real, cu privire la limitele de viteză). Din fericire, nu am avut ocazia să vedem cum funcționează sistemul de frânare în  situații de urgență, însă am putut testa, pe porțiunile fără limitare de viteză de pe autostrăzile din Germania, comportamentul noului Tucson.

La viteze de până la 180 de kilometri pe oră, mașina se comportă ca în descrierile oficiale: ținută de drum sigură și manevrabilitate optimă. La viteze mai mari însă, sentimentul șoferului este unul de natură a-l face să apese pedala de frână și să iasă de pe banda de circulație rapidă. În condiții de trafic urban, comportamentul automobilului este satisfăcător, comparabil cu al altor autoturisme din clasa sa. De notat este că noul Tucson beneficiază de Smart Parking Assist, un sistem care ajută șoferul atât la parcare, cât și la garare. Folosind  tehnologie radar, sistemul identifică un loc liber de parcare sau garare, apoi acționează marșarierul, frânele și accelerația – sau doar frânele – rămânând la dispoziția șoferului.

Interiorul se ridică și el la nivelul așteptărilor, în special datorită platformei complet noi pe care este construit noul Tucson, al cărei efect este reprezentat de spații interioare mai mari. Astfel, cu toate scaunele cu spătarul ridicat, volumul portbagajului este de 513 litri, în timp ce atunci când scaunele din spate au spătarul pliat, volumul ajunge la 1.503 litri. Clienții care achiziționează un Tucson nou pot opta pentru scaune și volan încălzite, în timp ce o premieră pentru segment este reprezentată de sistemul de ventilare cu aer rece prin scaune . Tot o premieră este și cutia de viteze cu dublu ambreiaj, cu șapte trepte, dezvoltată in-house de către Hyundai.

Consola centrală este dotată cu un ecran de opt inci pentru sistemul de navigație care, de trei ori mai rapid decât varianta anterioară, se înscrie, din punct de vedere calitativ, în cerințele unui automobil modern.

Din perspecvtiva motorizărilor, acestea includ două pe benzină (1,6 litri GDI de 132 de cai-putere și 1,6 litri T.GDI de 177 de cai-putere) și trei diesel (1,7 litri și 115 CP, 2 litri și 136 CP și 2 litri cu 186 CP). În cazul motorizărilor de 1,6 litri T-GDI pe benzină și 2 litri diesel, există posibilitatea echipării automobilelor cu tracțiune integrală. Astfel, tracțiunea este direcționată 100% pe puntea față în cazul condițiilor normale de drum, în timp ce, în cazul schimbării acestora, 50% din tracțiune este direcționată pe puntea spate. În plus, prin acționarea modului „Lock”, tracțiunea este direcționată în proporție de 50/50 pe punțile față/spate, la viteze de sub 40 de kilometri pe oră.

Toate aceste date tehnice și specificații, dar și experiența avută la volan în cadrul testului din Germania conduc la concluzia că noul Tucson reprezintă un pas mare pentru Hyundai, care intră, cu adevărat, pe piața modernă a SUV-urilor, acolo unde alți producători auto se află de ceva vreme. Pentru sud-coreeni bătălia nu va deloc ușoară.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii