Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Diana Oancea (Mondelēz): „Un profesionist de marketing trebuie să fie foarte agil în înțelegerea tendințelor și a schimbărilor în comportamentul consumatorilor”

Diana Oancea (Mondelēz) crede că marketingul, în esență, va continua să fie emoțional, creativ și inspirațional, dar metodele cu care va fi prezent în viețile oamenilor de zi cu zi vor fi cu mult diferite de cele din prezent.
DIana Oancea_Ciocolata Mondelez

Diana Oancea, Marketing Manager Chocolate South Central Europe (SCE), Mondelēz  International

Forbes: În opinia dvs. care sunt cele mai importante provocări în marketingul următorilor cinci ani? (Câteva predicții despre marketingul următorilor cinci ani.)

Diana Oancea: Principala provocare este legată de decizia de cumpărare a consumatorilor, de faptul că, pe zi ce trece, aceasta devine tot mai complexă. Și aceasta nu numai datorită faptului că au la dispoziție o diversitate de medii dinamice și accesibile pentru shopping și interacțiune (site-uri, rețele de socializare, aplicații mobile etc.), dar poate, mai ales, pentru că decizia se ia din ce în ce mai mult în baza unui mix foarte personal și din ce în ce mai complex de rațiuni și emoții. De aceea, cheia cred că va consta în capacitatea de personalizare.

O altă provocare importantă pentru oamenii de marketing va fi cum să identifice cele mai potrivite strategii, atunci când se adresează noilor categorii de consumatori. În ultimii ani, am aflat foarte multe despre cum interacționează noile generații cu brandurile, despre așteptările lor, dar interacțiunea dintre aceste generații de consumatori și branduri încă își caută forma. Vedem multe exemple pozitive iar acest decalaj va fi redus în următorii ani.

Dacă ne uităm la ce s-a întâmplat în social media în ultimii cinci ani, cu siguranță și pe viitor vom vedea schimbări accelerate, care vor continua sa influențeze comportamentul consumatorilor: unele rețele sociale pierd teren, vom vedea alte rețele care își vor căuta locul, influencerii mari sunt înlocuiți de microinfluenceri, nișele funcționează din ce în ce mai bine, consumatorii apreciază din ce în ce mai mult mesajele transmise în timp real.

O altă provocare va fi a brandurilor mari, care trebuie să se adapteze din ce în ce mai rapid noilor competitori – companiile mici, inovatoare, foarte agile și flexibile, care atrag rapid consumatori, pentru că intră pe zona nișelor atractive.

Cred că marketingul, în esență, va continuă să fie „uman”, va continua să fie emoțional, va continua să fie creativ și inspirațional, dar metodele și modalitățile cu care va fi prezent în viețile oamenilor de zi cu zi vor fi mult diferite, iar tehnologia va juca un rol esențial.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: ANDREEA BOGDAN (MONDELEZ)

Forbes: Ce sfaturi i-ați da unui tânăr care intră în marketing? (Atât lucruri bune, cât și lucruri mai puțin bune despre marketing.)

Diana Oancea: I-aș recomanda, în primul rând, să stea cât mai aproape de consumator, să-i înțeleagă în detaliu comportamentul, rațiunile și conjucturile care determină decizia de cumpărare a unui produs sau a altuia. Și apoi să vadă tot mix-ul de marketing în ansamblu și cum se mulează acesta pe comportamentul și așteptările consumatorilor.

Pe partea de cunoștințe, nu ar trebui să existe nici un fel de limite pentru un marketer. Le-aș recomanda să fie preocupați de strategie, nu doar de instrumentele de implementare, să vadă comunicarea de marketing în integralitatea ei, și să nu fie absorbiți doar de mirajul comunicării digitale, să încerce să cunoască foarte bine strategia de business, strategia de vânzări, psihologia consumatorilor, cum se construiește, se conturează și se protejează identitatea unui brand.

Dincolo de cunoștințe, îi va ajuta mult gândirea critică și analitică, abilitatea de a găsi soluții pentru probleme complexe, răbdarea de a construi consecvent și durabil, dorința de a învăța de la cei din jur și din multe domenii colaterale.

Marketingul este astăzi poate mai mult decât niciodată atât artă, cât și știință. Un marketer trebuie să dețină un set foarte larg de cunoștințe și abilități pentru a putea aduce valoare adăugată rolului sau. Trebuie să fie în egală măsură analitic, precum și creativ, să înțeleagă brandurile, storytelling-ul.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: MAREK DVORAC (URSUS BREWERIES)

Forbes: Care sunt criteriile și principiile pe baza cărora vă alegeți partenerii de comunicare? (agenții de publicitate, media, PR, digital, furnizori)

Diana Oancea: Întotdeauna căutăm să găsim agențiile care pot deveni adevărați parteneri de business. Nu-i privim ca pe simpli furnizori de servicii.

Ce apreciem la partenerii noștri în mod deosebit sunt: gândirea strategică, creativitatea practică, eficiența în comunicare, excelența în implementare, prospețimea ideilor, curajul de a avea abordări neconvenționale și, nu în ultimul rând, să aibă cel puțin aceeași pasiune pentru brandurile noastre ca și noi.

Cu siguranță, există și o chimie între agenție și client, acel sentiment că suntem pe aceeași lungime de undă și formăm împreună o echipă. Pe de altă parte, suntem conștienți că nu există nici agenții ideale, nici clienți ideali. Nici nu cred că ne-am dori acest lucru atât de mult, uneori din discuții contradictorii și argumente apar idei excelente, acesta este farmecul imperfecțiunii.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: GABRIELA SÎRBU (PROFI ROM FOOD)

Forbes: Care considerați că este cea mai importantă calitate a unui om bun de marketing?

Diana Oancea: Adaptabilitatea, agilitatea și capacitatea de a te reinventa. Consumatorii se schimbă și caută noi experiențe în interacțiunea cu brandurile, interacțiunea umană se transformă, pe măsură ce avem la dispoziție noi instrumente de comunicare, companiile se schimbă, comunică mai transparent, mai autentic, iar presiunea timpului crește din ce în ce mai mult.

În acest context, un profesionist de marketing trebuie să fie foarte agil în înțelegerea tendințelor și a schimbărilor în comportamentul consumatorilor și în integrarea lor în strategia de marketing, să fie deschis să învețe continuu, să știe să fie flexibil și să evolueze atât la nivel personal, cât și la nivel profesional.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: ADRIAN NICOLAESCU (MEGA IMAGE)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii