Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

B.D.G.ImportVoice |
|

Despre afaceri, succes și calitate

Petru Berciu este General Manager B.D.G. Import, cea mai mare companie de import și distribuție de produse premium și super-premium, alcoolice și non-alcoolice, din România, cu un portofoliu ce însumează peste 120 branduri.
BV BDG - Petru Berciu

Petru Berciu, General Manager B.D.G. Import

Care sunt principalele obiective ale strategiei de business și principalele realizări ale companiei BDG Import în acest an?

Principalele obiective de business vizează realizarea planurilor agreate cu partenerii externi și interni pentru acest an și începutul anului 2019, în contextul unor factori externi caracterizați de evoluții contrastante și o volatilitate crescută. Mă refer aici pe de o parte la evoluțiile pozitive la nivel macroeconomic din ultima perioadă cu semnele de întrebare inerente legate de viitor, dar și la evoluțiile internaționale care au avut un impact semnificativ asupra business-ului în care activăm – vorbim aici despre introducerea taxelor vamale pentru categoria de Bourbon (american whiskey) importată din Statele Unite ale Americii, începând cu sfârșitul lunii iunie 2018, categorie în care intră unul dintre cele mai importante produse comercializate de către BDG, și anume familia de branduri Jack Daniels.

Care sunt previziunile privind activitatea companiei pe termen mediu?

Pe termen mediu ne dorim creșterea brandurilor din portofoliul existent în acest moment (atât ca volume comercializate, cât și în ceea ce privește imaginea), care este unul destul de reprezentativ pentru piața în care activăm, urmărind trendurile globale de evoluție pentru anumite categorii de produse; asistăm la evoluții favorabile la nivel global pentru categoriile de vermut, gin, rom etc.

Care au fost cei mai importanți trei factori care au marcat evoluția segmentului de vânzări alcool premium (de la început până în prezent)?

– Creșterea nivelului de trai și a produsului intern brut;

–  Liberalizarea pieței, eliminarea taxelor vamale datorită intrării României în spațiul comunitar în anul 2007;

– Adoptarea tendințelor de consum globale și convergența piețelor spre cele mai bune practici de consum la nivel global.

De unde ar putea România să împrumute cele mai bune practici pentru industria în care activați?

Piața este una globală cu anumite particularități regionale determinate de factori și obiceiuri de consum specifice fiecărei țări; pe măsură ce piața se maturizează sunt adoptate cele mai bune practici din țările dezvoltate (Statele Unite, Europa de Vest) atât la nivelul canalului de vânzare off-trade/modern retail cât și în ceea ce privește piața horeca.

Ce vă motivează să vă treziți în fiecare dimineață să faceți business în România?

Faptul că aici îmi cresc și educ copiii.

Care sunt cele mai importante 3 lecții de afaceri pe care le-ați învățat pe parcursul carierei dumneavoastră sau pe timpul crizei?

– Concentrează-te pe main business fără interferențe inutile, din alte zone de activitate;

– Pune pasiune/inovează în mod continuu;

– Alege-ți cu atenție partenerii de business și înconjoară-te de oameni responsabili, pasionați, capabili.

Care sunt influențele și efectele digitalizării și al celei de a patra revoluții industriale asupra companiei dumneavoastră?

Încercăm să ne adaptăm noilor tehnologii, pentru că digitalizarea te afectează fie că vrei sau nu. Un prim pas a fost reprezentat de lansarea platformei de vânzări online beicevrei.ro unde promovăm brandurile din portofoliul nostru direct către consumatori. Adaptăm în permanență mijloacele tehnice cu care lucrăm, pentru a fi în pas cu dezvoltarea tehnologică și a crește eficiența operațiunilor derulate. Bineînțeles în prealabil se fac analize de tip efort-rezultat pentru a vedea dacă sunt justificate aceste evoluții prin prisma rezultatelor estimate.

BDG Import are un portofoliu impresionant, pe care în fiecare an îl îmbogățiți cu noi branduri. Urmați o strategie construită pe evoluția gusturilor consumatorilor?

Cu siguranță gusturile consumatorilor și tendințele globale de care aminteam mai devreme sunt importante și încercăm să facem totul pentru a maximiza sinergiile cu portofoliul nostru de produse. În același timp eforturile noastre sunt orientate și în scopul educării gusturilor consumatorilor, în vederea migrării acestora către produse mai bune din punct de vedere calitativ, premium sau super-premium.

Cum a evoluat consumatorul român de branduri premium de alcool?

Consumatorul român a evoluat odată cu piața și cu factorii care au marcat evoluția pieței de băuturi alcoolice premium din România și tinde să fie mai sofisticat, mai informat și mult mai atent la calitatea produselor pe care le consumă.

Mă bucură, de exemplu, să văd că Laurent-Perrier Cuvée Rosé, prima șampanie rosé non-vintage din istorie și un etalon al rafinamentului, se regăsește din ce în ce mai des în comenzile clienților din locațiile pe care le deținem sau le administrăm. Și mă bucur că am posibilitatea de a vorbi despre Laurent-Perrier în contextul evoluției preferințelor consumatorului, pentru că e fascinant să vezi cum un brand cu o istorie de peste 200 de ani este apreciat de consumatorul tânăr, de consumatorul secolului XXI.  Desigur, discutăm despre o șampanie lansată acum 50 de ani, produsă din cei mai buni struguri Pinot Noir și devenită între timp referință pentru întreaga piață de șampanie, dar mă bucur să văd că s-a format un segment de consumatori care apreciază și înțeleg calitatea și rafinamentul acestui brand.

Ce planuri de dezvoltare aveți: achiziții, extinderi pe noi piețe etc.?

Așa cum spuneam și mai devreme, pe termen mediu ne propunem să continuăm strategia de creștere a brandurilor din portofoliul existent în acest moment, atât ca volume comercializate, cât și în ceea ce privește imaginea. Totodată urmărim cu atenție și încercăm să ne aliniem la trendurile globale de evoluție pentru anumite categorii, precum vermut, gin, rom sau mezcal. Pe termen lung, ne uităm la parteneriate durabile și la folosirea inovației în atingerea obiectivelor propuse, într-un mod responsabil.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii