Cautare




, Contributor

Antreprenori |
|

De ce este Dedeman singurul nume aflat în fiecare an pe lista Forbes România

Pentru al patrulea an consecutiv, frații Dragoș și Adrian Pavăl sunt incluși pe lista Forbes România a personalităților și companiilor care trebuie urmărite în 2016.
Dragos Paval

Lanţul de retail cu materiale de construcţii şi pentru amenajări interioare Dedeman este un bun exemplu de companie care trebuie urmărită în anul 2016 pentru o mai bună înțelegere a economiei și societății locale, prin faptul că doi antreprenori au reușit să construiască de la zero, să înfrunte criza financiară și să se impună într-un domeniu acaparat de corporații – pe o piață dominată, în general, de străini. Dedeman are afaceri de peste 3 miliarde de lei în 2014, mai mult decât cifrele de afaceri cumulate ale principalilor săi competitori, înregistrate în același an.

La momentul înființării primului magazin Dedeman, în Bacău, în 1992, Dragoș și Adrian Pavăl, de profesie matematicieni, erau deja familiarizați cu antreprenoriatul, la o scară mică, după ce, o perioadă au condus un butic. Strategia de dezvoltare a afacerii a fost bine pusă la punct. Principalii competitori de la acea vreme, precum Praktiker, Bricostore sau BauMax, au preferat să nu fie prezenți în regiunea Moldovei și să își concentreze activitatea în București și alte orașe mari din vestul și centrul țării. În schimb, frații Pavăl au decis să extindă afacerea mai întâi în Moldova, iar apoi în Muntenia, urmând ca abia în 2009 să deschidă primul magazin Dedeman din București.

AFLĂ MAI MULTE DESPRE FRAȚII PAVĂL 

Dedeman a devenit pe parcurs un lanț de retail de bricolaj cu 42 de magazine în întreaga țară și cel mai mare jucător de pe piața din România, chiar și atunci când numeroase companii s-au confruntat cu dificultăți financiare cauzate de criza economică. Și nu doar companiile au avut de suferit în urma crizei izbucnite în 2007, ci și întregul sector al construcțiilor, care a revenit pe creștere susținută abia în primele luni ale anului 2015, după un 2014 lung și dificil, conform datelor Institutului Național de Statistică. Chiar și așa, cifra de afaceri a companiei s-a aflat pe un trend ascendent în ultimii ani. În 2013, Dedeman a raportat o creștere cu 11%, iar în 2014, cifra de afaceri a ajuns la aproximativ 3,4 miliarde de lei, un plus de 27% comparativ cu anul precedent. De asemenea, compania a încheiat primul semestru al anului 2015 cu o cifră de afaceri de 1,8 miliarde de lei, în creștere cu 30% față de perioadă similară a anului precedent.

16 pentru 2016

VEZI AICI CARE SUNT CELELALTE PERSONALITĂȚI CU POTENȚIAL DE A SCHIMBA MODUL ÎN CARE ARATĂ ANUL 2016

În 2015, celor 40 de magazine Dedeman li s-au mai alăturat două, în București și Timișoara. Astfel, numărul total de magazine Dedeman a ajuns la 42, la nivel național. În primăvara anului trecut, a fost inaugurat în București un magazin nou în urma unei investiții de peste 18 milioane de euro. Al 42-lea magazin a fost deschis la Timișoara și este rezultatul unei investiții de 17 milioane de euro. Tot în 2015, Dedeman a investit 13 milioane de euro în relocarea unui magazin din Suceava, iar la sfârșitul anului a cumpărat de la Aviația Utilitară un teren de aproape 51.000 de metri pătrați, situat pe Șoseaua București-Ploiești.

VEZI CÂT A INVESTIT DEDEMAN ÎN PUBLICITATE OUTDOOR

Chiar dacă 2015 a fost un an dinamic pentru companie, anul 2016 promite și mai mult: frații Pavăl speră să mai deschidă, printre altele, încă un magazin în București și, potrivit informațiilor disponibile, plănuiesc ca anul acesta să atingă o cotă de piață de 40% și o rețea de 50 de magazine. Cu toate că Dedeman este prezent în aproape toate județele țării, Moldova este în continuare principala regiune a activității retailerului. Însă frații Pavăl și-au arătat cu mult timp în urmă intențiile de a extinde compania și în afara granițelor. Mai exact în Republica Moldova, unde plănuiesc să deschidă câte un magazin în Bălți și Chișinău. Până atunci, este important să își consolideze afacerea în România.

Fraţii Dragoş şi Adrian Pavăl au decis să se implice şi în campanii sociale. În iulie 2014, sub sloganul „Performanţă 100% românească”, Dedeman a lansat un parteneriat cu Simona Halep, cea mai bună jucătoare profesionistă de tenis din România, și a doua din lume. În urma acestui parteneriat, Dedeman a promis că pentru fiecare magazin deschis va construi și câte un teren de tenis. Până în prezent, compania băcăuană a inaugurat șapte terenuri de tenis.

În ediția din 2015 a clasamentului Forbes 500 în care au fost incluse cele mai mari companii cu capital românesc, Dedeman a ocupat locul întâi. În aceeași ediție, Dragoș și Adrian Pavăl s-au clasat pe locul trei în topul celor mai bogați români, cu o avere estimată la 2,5 miliarde de lei.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii