Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Tech |
|

Daniel Boaje, McDonald’s: „Ritmul în care se dezvoltă întreaga piață de consum ne obligă să fim mereu cu un pas în față”

Inovația are un rol extrem de important în evoluția industriilor și a fiecărei companii în parte. Le-am solicitat unora dintre cei mai importanți actori ai mediului de afaceri păreri despre rolul inovației și implementarea procesului de inovație.
daniel_boaje_IMG_4279

Definiția inovației

Inovația înseamnă schimbare. Înseamnă mai bine, mai simplu, mai rapid, mai convingător pentru client. În ultimul deceniu inovația a devenit sinonimă cu tehnologia. Pentru mine, inovația înseamnă mai mult decât o tehnologie nouă, revoluționară. Cred că e în același timp o nouă metodă de abordare a clientului, o rețetă nouă, un nou canal de comunicare și sisteme tehnologice performante și sigure.

McDonald’s a majorat salariul de intrare în companie cu 21%

Inovația în companie

McDonald’s a fost un business inovator încă de la început – întregul sistem de servire rapidă, concentrarea pe un meniu oarecum redus, dar perfect personalizat (vezi clasicul Hamburger sau Bic Mac), dezvoltarea sistemului de franciză etc. Inovația este parte fundamentală din sistemul McDonald’s și întreaga sa dezvoltare la nivel global stă sub semnul inovării permanente. Inovația continuă este cea care ne-a menținut lider pe piața restaurantelor cu servire rapidă și ne-a ambiționat să rămânem o companie modernă și relevantă pentru clienții noștri, cu o istorie de peste 60 de ani.

DECLARAȚIILE SPEAKERILOR DIN CADRUL CONFERINȚEI FORBES FUTURE INNOVATION & TECH 

conferinta

Succes în inovație

Credem în puterea inovării și lucrăm constant la îmbunătățirea întregii experiențe a consumatorilor noștri în restaurant – fie că vorbim de mâncare, nivelul serviciilor sau aspectul restaurantului. Dar dincolo de aceste aspecte care au devenit standard al industriei, vorbim de interacțiunea cu clienții, de felul în care sunt întâmpinați, serviți sau sărbătoriți la McDonald’s.

Cum a intrat McPuișorul românesc în portofoliul maltezilor de la Premier Capital

Suntem o destinație de burgeri și ne-am propus să inovăm continuu pentru a rămâne relevanți pentru clienții noștri. Bacon ClubHouse sau 1955 sunt burgerii care fac parte dintr-o nouă generație de produse – puțin mai sofisticați, dar care păstrează tradiția McDonald’s. Totodată, continuăm să investim în remodelarea și designul restaurantelor noastre, în programe inedite, cu beneficii imediate, precum „Servire în 90 de secunde”, în extinderea rețelei de cafenele McCafe – un concept care este foarte apreciat sau în digitalizarea experienței în restaurant (mesele de joc interactive, sistemele de plată etc.)

Mai mult, suntem primul lanț de restaurante cu servire rapidă care a introdus micul dejun în România și, cu toate că inițial această inițiativă a fost privită cu scepticism, s-a dovedit a fi o decizie foarte bună. Mai mult, în permanență meniul este actualizat și îmbunătățit în funcție de rețetele dezvoltate la nivel global, dar și local – așa cum s-a întâmplat cu produsele din platforma Gusturi Românești.

VEZI ȘI: MCDONALD’S ROMÂNIA VREA SĂ DESCHIDĂ ȘAPTE UNITĂȚI MCCAFE, ÎN 2016

Inovația – valoare sau proces?

Nu se poate una fără cealaltă. Procesele implementate conform standardelor ne asigură că întreaga experiență a clientului este conform așteptărilor (ale lui și ale noastre). Dar, în același timp, angajații și partenerii noștri sunt încurajați constant să caute, să se documenteze, să depășească standardul și să inoveze. Să aducă valoare. De exemplu, Egg McMuffin (inițiator și simbol pentru platforma mic dejun) a fost „inventat” de un francizat McDonald’s – același care a adus Bic Mac-ul în meniurile noastre. Obiectivul invenției? Vânzările restaurantului din prima parte a zilei.

Inovația și învățarea

O cultură organizațională care promovează și încurajează procesul de inovație nu numai că atrage același tip de angajați, dar și construiește un sistem care susține dezvoltarea acesteia. Mai mult, inovația nu vine peste noapte. În spatele ei se află mii de ore de muncă, de încercări, de pregătire.

VEZI ȘI: MCNOUTATEA, INGREDIENTUL UNEI AFACERI

Echipă, persoană sau context

Servim zilnic peste 180.000 de clienți, iar ritmul în care se dezvoltă întreaga piață de consum ne obligă să fim mereu cu un pas în față. Așadar, ne bazăm pe întreg sistemul McDonald’s (proprietarii sau companiile în sistem de franciză, furnizorii şi angajaţii companiei), dar și pe analize aprofundate ale contextului în care ne dezvoltăm.

Eșecul și inovația

Sunt peste 20 de ani de când McDonald’s a intrat pe piața din România. Perioadă în care am încercat, inovat și am învățat si din greșeli – pentru că poate uneori ideile noastre erau mult prea noi pentru piața locală. Dar nu am renunțat. Pentru că asta înseamnă de fapt inovare. Să crezi într-o idee, în oamenii tăi și să ai curajul să o pui în practică. Și, dacă nu merge, să nu renunți – la proces (la idee poți renunța – e feedback-ul consumatorului). Asta face un lider. Este mereu cu un pas înainte, o secundă în domeniul nostru, în fața așteptărilor clientilor.

LECȚII PENTRU 2016 – DANIEL BOAJE, MCDONALD’S ROMÂNIA

Lecții despre inovație

1. Inovația poate sta în cele mai mici detalii (un pas = o secundă).

2. O cultură care susține inovația are parte de inovație.

3. Oamenii sunt în centrul procesului de inovare. Cu cât îi înțelegi mai bine, cu atât ideea are șanse mai mare de reușită.

4. Eșecul face parte din proces.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii