Cautare




, Staff

Editor-in-Chief Forbes România

Leadership |
|

Dana Oprişan, Renault: Industria auto, la nivel mondial, este din ce în ce mai competitivă

Cât de pregătite sunt companiile din România pentru creștere? Aceasta este premisa care a stat la baza celei mai recente campanii a Forbes România, care a invitat directori relevanți din domeniul resurselor umane pentru a fi parte a unui proiect editorial integrat (print/online/video) care vorbește despre creșterea economiei prin creșterea fiecărei companii și a fiecărui lider în parte.
dana_oprisan_director_rh_rr_3

Găsiți mai jos chestionarul trimis invitaților de către Forbes România și răspunsurile Danei Oprişan, director de resurse umane al Renault Romania.

1. Care sunt cele mai importante direcții în care a crescut organizația/compania dumneavoastră în ultima perioada?

2. Ultimii ani au fost un test de leadership și de strategie pentru toate businessurile și pentru toți leaderii activi în piață. Care credeți că sunt cele mai importante trei lucruri pe care le-a învățat compania dumneavoastră în ultimii șase ani?

3. Cum ați putea descrie ultimul an, din punctul de vedere al dinamicii companiei Dumneavoastră?

4. Cum ați descrie sentimentul general din organizație în acest moment?

5. Cum credeți că va fi abordată revenirea creșterii de către organizația Dumneavoastră?

6. Cum credeți că trebuie abordată creșterea, după o perioadă marcată de pesimism, în așa fel încât organizația să obțină rezultate maxime din trendul pozitiv?

1.DIRECȚII DE CREȘTERE.

Grupul Renault s-a dezvoltat intens în România în ultimii ani. Activăm într-una dintre cele mai importante industrii ale ţării și suntem singura companie care are aici toate activităţile specifice construcţiei automobilului (design, inginerie, fabricaţie şi logistică, comercializare şi post-vânzare, finanţare). La cei aproximativ 16.600 de angajaţi pe care îi are grupul se adaugă şi locurile de muncă create indirect, în jur de 150.000, la furnizorii noștri. Cu Dacia suntem lideri de piaţă şi prima companie a ţării, din punct de vedere exporturi şi cifra de afaceri.

Vezi aici şi răspusnsurile altor directori de resurse umane

În spatele acestor rezultate sunt oamenii, ambasadori ai mărcii Dacia. Imaginea noastră de angajator a fost unul dintre domeniile în care am crescut și la care lucrăm în continuare. Suntem preocupaţi în permanenţă de oamenii de azi, dar, mai ales, de oamenii de mâine. Formările, fie că vorbim despre cele de specialitate sau despre cele de dezvoltare personală, sunt indispensabile.

Acestea sunt completate cu formări interne, care reprezintă aproximativ 70-80% din numărul orelor de formare. Grupul Renault în România investeşte în dezvoltarea tuturor angajaţilor, atât în cei noi, cât şi în cei cu experienţă în companie, indiferent de meserie, locaţie sau de poziţia pe care o ocupă. Primii beneficiază de un parcurs de integrare, urmat apoi de specializări în relaţie directă cu meseria lor. Această preocupare pentru dezvoltarea competenţelor s-a concretizat într-o investiţie de peste 36 de milioane de  euro în  formarea angajaţilor, în ultimii 15 ani.

În plus, programul de stagii Drive Your future, la care au participat în ultimii 12 ani peste 1.300 de studenţi şi masteranzi de la universităţi din România, dar şi din afara ţării, este rampa de lansare a tinerilor pentru o carieră în domeniul auto.

2. LUCRURI ÎNVĂȚATE.

Anul trecut am aniversat 15 ani de activitate Renault în România. 15 ani de creştere şi succes recunoscut. În spatele performanţei noastre e munca tuturor angajaţilor. Trebuie să pregătim viitorul cu oameni din ce în ce mai bine pregătiţi, cu expertiză şi orientaţi spre tehnologia viitorului.

„Vocea clientului“ este cea mai importantă.

Industria auto, la nivel mondial, este din ce în ce mai competitivă. Trebuie să ţinem pasul cu ea, să avem grijă de succesul de astăzi. Prezenţa internaţională a Dacia ne obligă din ce în ce mai mult.

3. DINAMICA ULTIMULUI AN.

Grupul Renault face parte dintr-o industrie care evoluează foarte rapid și care necesită competențe din ce în ce mai bune.

În România, de la preluarea Dacia de către Renault, au fost făcute investiții de peste 2,3 miliarde de euro, în modernizarea uzinei, în formarea oamenilor, în introducerea de noi produse, în crearea centrului de inginerie și a celui de design. Gama din care fac parte produsele noastre este produsă în 13 uzine din întreaga lume, iar dezvoltarea, viața serie și calitatea acestor vehicule este coordonată de echipele din România.

În ultimii ani ne-am maturizat, am dobândit competențe și am devenit a doua țară a Grupului Renault. Acum suntem în faza de consolidare, în care trebuie să profităm de experiența pe care am acumulat-o pentru a progresa cât mai mult și a atrage din ce în ce mai multe proiecte în România.

4. SENTIMENTUL GENERAL DIN ORGANIZAŢIE ÎN ACEST MOMENT?

Aș spune că este unul de încredere. Acest lucru a fost remarcat și de membri din conducerea Grupului care au fost în ultimele luni în România: am învățat să avem încredere în noi, în forțele și în competențele noastre, știm ce avem de făcut și vrem să fim o țară lider în grupul Renault.

Vezi aici şi răspusnsurile altor directori de resurse umane

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii