Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

ForbesLife |
|

Dana Moroiu (Baroque Books & Arts): „O carte costă cât o doză de băutură energizantă, dar consumul de lectură nu dăunează sănătății”

Dana Moroiu, director editorial al Editurii Baroque Books & Arts, precizează că o carte în România costă cât o doză de băutură energizantă, dar consumul de lectură nu dăunează sănătății.
Dana Moroiu

Forbes: Cum au influențat piața de carte din România deciziile și măsurile luate de Ministerul Educației Naționale pe parcursul anului 2017?

Dana Moroiu: Editura Baroque Books & Arts nu publică manuale școlare și nici un fel de materiale auxiliare impuse sau mai puțin impuse. Prin urmare, deciziile luate de Ministerul Educației Naționale nu ne-au influențat acum, pe termen scurt.

Din păcate însă, pe termen lung, tristețea care se instalează în rândurile unei populații care nu a deprins deliciul lecturii imediat după învățarea alfabetului este devastatoare.

TOPUL EDITURILOR DIN ROMÂNIA ÎN ANUL 2017 – EXCLUSIVITATE GALACTICĂ! 

Forbes: În 2017, creșterile veniturilor populației, generate de măsurile guvernamentale privind salarizarea, au condus la încurajarea vânzărilor de carte în România?

Dana Moroiu: Nu știu dacă neapărat creșterile salariale au încurajat vânzarea de carte, ci, mai curând, vânzarea de electrocasnice și consumul însetat de fashion. Nu cred că prețul cărții este piedica în calea cititului. Dacă ne gândim puțin, o carte costă cât o doză de băutură energizantă, dar consumul de lectură nu dăunează sănătății. De la sine înțeles, dacă selecția este făcută cu creier.

 

Forbes: În opinia dvs., care au fost segmentele și domeniile producției de carte care au suferit scăderi ale vânzărilor în 2017? Care domenii au cunoscut creșteri?

Dana Moroiu: Vânzările de carte din 2017, în ce ne privește, au avut același parcurs ascendent ca în fiecare an de când am fondat editura. Să ne înțelegem bine, nu au explodat, rafinamentul nu alimentează focuri de artificii, dar bucuria minții compensează cu generozitate.

Colecția „Savoir vivre” a Editurii Baroque Books & Arts este foarte apreciată de cititori și, în general, nonficțiunea se vinde bine, în măsura în care volumele noastre păstrează cele mai înalte standarde de calitate a textelor și a materialelor de tipar.

 

Forbes: Pe parcursul anului 2017, ați constat o îmbunătățire a distribuției de carte? Au intervenit schimbări notabile în relația editurii dvs cu distribuitorii? (termene de plată, rabat, condiții contractuale)

Dana Moroiu: Da, din fericire relația noastră cu distribuitorii este foarte bună, termenele de plată sunt din ce în ce mai respectate, dar povestea cu rabatul este cumplită. Dacă am putea mări rabatul cu 5% în fiecare lună ar fi fericiți, fără să se gândească simplu că, peste cel mult zece luni, ar putea avea un rabat pe cât de mare, pe atât de virtual, de 120%.

Forbes: Premiile literare, interne și externe, reprezintă vectori de vânzări și de marketing în piața editorială din România? Cu alte cuvinte, o carte distinsă cu un premiu intern se vinde mai bine? Dar o traducere cu un premiu extern are un avantaj competitiv în vânzări?

Dana Moroiu: Premiile interne și internaționale au rolul lor, sunt cununa de lauri care însă mai are nevoie și de un cap, ca să strălucească. Eu cred că marele premiu este dat de fiecare cititor în momentul în care, după ce a citit cartea, o recomandă și altora, sau mai cumpără să o dăruiască.

(17 aprilie 2018)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii