Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Servicii financiare |
|

Dan Schwartz, Managing Partner al RSM România: Noul guvern trebuie să continue politica guvernelor anterioare

Le-am solicitat oamenilor de afaceri să privească spre viitor, prin prisma lecțiilor pe care le-au învățat în 2016.
Dan-Schwartz_RMS_Romania

Evoluția companiei în 2016

Pozitivă. În 2016, ne-am atins toate obiectivele propuse, dintre care cel mai important a fost realizarea unei creșteri de cel puțin 10%, comparativ cu anul 2015. În ceea ce privește evoluția cifrei de faceri, estimăm pentru 2016 o creștere de 155% față de 2015.

Un alt obiectiv propus a fost extinderea colaborării internaționale în cadrul RSM, obiectiv, de asemenea, atins și concretizat chiar într-un premiu de excelență pe care l-am primit la Beijing, în octombrie 2016, premiu acordat de RSM firmelor membre cu o contribuție deosebită la organizarea și coordonarea de echipe internaționale de specialiști în domeniul consultanței și auditului.

Strategia companiei pentru 2017

În primul rând, dorim să ne extindem prezența în orașe importante din țară.

Apoi, dorim să păstrăm același ritm de creștere din ultimii doi ani, adică de 10-15%.

Nu în ultimul rând, creșterea nivelului de pregătire profesională a specialiștilor noștri reprezintă un obiectiv strategic aflat, permanent, în atenția companiei noastre.

Evoluția domeniului în 2016

Cel mai neplăcut eveniment a fost reprezentat de proiectul de modificare a Codului fiscal, proiect ajuns în spațiul public „pe surse” și neasumat de Ministerul Finanțelor Publice. Într-un final, proiectul respectiv, dupa ce a suscitat controverse aprinse în presă și în social media, a fost abandonat și a dus la demisia unui secretar de stat în Ministerul Finanțelor Publice. Astfel de „evenimente” nu sunt de dorit în continuare, abordarea superficială a unor probleme fundamentale de legislație fiscală făcând ca încrederea în autorități și specialiștii Ministerului Finanțelor Publice să scadă.

Evenimentul care m-a impresionat „cel mai plăcut”? Greu de spus, în 2016, nu prea au fost evenimente legate de taxe și de impozite care să genereze impresii plăcute. Totuși, propunerea unor modificări de bun simț, făcută printr-un proiect de această dată publicat pe website-ul MFP, a mai adus o rază de speranță printre specialiști și oameni de afaceri.

Lucruri bune în România, în 2016

În primul rând, faptul că anul 2016 a fost stabil politic este un lucru bun întâmplat.

Apoi, faptul că Guvernul Cioloș a rezistat, într-o oarecare măsură, populismului electoral reprezintă, de asemenea, un lucru bun întâmplat în anul care se încheie.

În fine, faptul că disputele Guvern-Patronate-Sindicate au fost rezolvate pe cale amiabilă a fost un element pozitiv care a contribuit la stabilitatea economică și socială și la creșterea de care avem nevoie.

Măsuri bune ale Guvernului Cioloș

Nu cred că se poate vorbi de trei măsuri concrete care au fost luate de Guvernul Cioloș în sensul îmbunătățirii activității de consultanță și de audit financiar. Totuși, faptul că am avut parte de o relativă stabilitate a legislației fiscale, de intervenții relativ minore ale guvernului în economie și de o opoziție evidentă față de tendințele populiste manifestate de politicienii aflați în competiție electorală pot fi privite ca elemente de influență pozitive.

Așteptări de la noul guvern

În primul rând, noul guvern trebuie să facă față presiunilor populiste deja manifeste în multe state ale Uniunii Europene.

Apoi, guvernul trebuie să continue politica guvernelor anterioare, indiferent de orientarea lor politică, de apropiere și integrare în structurile internaționale reprezentate de Uniunea Europeana și de NATO.

În fine, efectuarea de schimbări rezonabile de legislație fiscală, care să contribuie la stabilitate și la dezvoltarea economică reprezintă un deziderat așteptat de mediul de afaceri de la guvern rezultat din alegerile din 11 decembrie.

Provocări globale în 2017

Nu cred într-o schimbare radicală în viața economică și mondială a Statelor Unite și a restului statelor lumii avându-l drept cauza principală pe Donald Trump.

Cred însă că mare parte din temerile mondiale în ceea ce privește stabilitatea economică și politică au fost generate de intervențiile în presă ale unor persoane care au exagerat foarte mult diverse riscuri și pericole pentru a obține rezultatul scontat. S-a întâmplat ceva similar și în Marea Britanie, unde temerile induse populației combinate cu informațiile eronate și, bineînțeles cu un anume grad de dezamăgire față de conducători, au dus la Brexit, eveniment cu implicații majore pentru economia și politica britanice și care i-a pus chiar pe politicienii care au militat pentru ieșirea Marii Britanii din Uniune în fața unor ecuații cu atât de multe necunoscute încât vor fi extrem de greu de rezolvat.

Prin urmare, dacă este să ne așteptăm la schimbări majore pe scena economică și politică mondială, nu Donald Trump trebuie creditat/blamat pentru ele, ci politicienii și oamenii de afaceri care nu vor putea să facă față dificultăților generate de o schimbare care, la urma urmei, nu este chiar atât de radicală pe cât ne-a fost prezentată, dar care apare ca absolut necesară.

Ce au mai spus alți oameni de afaceri.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii