Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Dana Moroiu (Baroque Books & Arts): „Explozia rețelelor sociale izbutește să ocupe timpul și mintea unui însemnat segment de populație”

Dana Moroiu, director editorial la Editura Baroque Books & Arts, remarcă faptul că rețelele de socializare ocupă timpul și mintea unui însemnat segment de populație.
Dana Moroiu

Forbes: În ultimii trei ani (2014 – 2016), România a înregistrat creșteri economice. În ce măsură aceste performanțe macroeconomice au influențat piața editorială din România?

Dana Moroiu: Piața de carte din România pare să urmărească mai puțin ritmurile macroeconomice, de care profită mai degrabă vânzările de electronice, ci să urmeze o logică a ei proprie. Există un public statornic pentru carte, o categorie de oameni cultivați, care așteaptă și cumpără noile apariții editoriale. Nu puțini dintre ei sunt tineri, care știu să evite cântecul de sirenă al telefonului mobil sau, și mai bine, îmbină tentațiile moderne cu cele clasice.

În ce privește Editura Baroque, vânzările au crescut îmbucurător de la un an la altul o dată cu numărul tot mai mare de titluri, dar în special datorită menținerii unui standard de calitate editorială și înaltă ținută grafică bine cunoscut și respectat de un public fidel.

Cititorii noștri apreciază nișa de eleganță pe care am creat-o, cu micile ei bucurii de a risipi și de a fi generoși, și pasul pe care l-am făcut spre cartea inteligentă-obiect estetic. Și nu aș vrea să uităm nici de serviciile de consultanță editorială de care se bucură cei care doresc să își publice cărți în linia esteticii Baroque.

Forbes: România este de 10 ani în Uniunea Europeană. Dar piața editorială din România este integrată sau măcar conectată, din perspectiva valorilor și a businessului, la piețele europene?

Dana Moroiu: Editura Baroque Books & Arts urmărește cu atenție tendințele de pe piața mondială de carte și reușește în bună măsură să publice volumele autorilor de valoare simultan sau la scurt timp după apariția lor în străinătate, în traduceri din engleză, germană, franceză, spaniolă, italiană, suedeză și ucraineană.

Conținutul colecțiilor Baroque susține o sinteză permanentă între tradiții și modernitate, între valori clasice și avangardiste, într-o notă de ironie subtilă și o imperfecțiune studiată, cât mai departe de perfecțiunea mecanică, în condiții grafice impecabile, mult apreciate de cititori, dar și de partenerii noștri – autori și editori din lumea largă, tipografii și importatori de hârtie.

Lucrăm copertele cu cei mai mari graficieni din România și tipărim pe cele mai bune materiale din lume, să amintim numai de cartonul cu fibră de bambus sau de bumbac. Totul din dorința de a aduce, haideți să îi spunem, un strop de haute-couture editorial.

Forbes: În opinia dvs, care sunt blocajele interne ce au frânat în ultimii trei ani dezvoltarea pieței editoriale din România?

Dana Moroiu: Prefer, cu voia dumneavoastră, să fiu foarte reținută în aprecieri, blocajele interne fiind prea bine cunoscute ca să mai am ceva de adăugat.

În treacăt fie spus, explozia rețelelor sociale și a ofertelor tot mai inventive ale tehnologiei moderne izbutește cu succes să ocupe timpul și mintea unui tot mai însemnat segment de populație, care nu a fost neapărat deturnat din drumul lui prin librării și biblioteci, dar care ar fi putut la un moment dat să ajungă acolo.

Altfel, lucrurile ar merge mult mai bine dacă am înțelege un principiu extrem de simplu: să-ți faci bine treaba, fără urmă de servilism, pentru propria ta bucurie, nu pentru bucuria stăpânului, cum spune o veche înțelepciune.

(26 aprilie 2017)

CITEȘTE INTERVIURILE CU:

VIOREL ZAICU (PARALELA 45)

GHEORGHE ERIZANU (CARTIER)

LUIZA PENESCU (CORINT)

COSTEL POSTOLACHE (INTEGRAL)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii