Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Curajul în marketing

Mulți specialiști din industria MarCom, chestionați de „Forbes România”, au nominalizat curajul ca fiind principala calitate a unui om bun de marketing.
Print

În multe meserii din această lume este nevoie de curaj. Nu pentru că lumea din prezent ar fi mai periculoasă decât cea din trecut, pândită de primejdii. Nu! Este necesar curajul pentru a atinge cât mai înalte ștachete ale performanței. Trăim într-o lume în care performanțele sunt cultivate și apreciate, o lume foarte competitivă. De curaj are nevoie atât un taximetrist, cât și un ziarist, atât un chirurg, cât și un mecanic de locomotivă. Dar un om de marketing trebuie să fie curajos? La ce folosește curajul în marketing? Primul răspuns găsit la îndemână ar fi: pentru ca omul de marketing să-și diferențieze brandul într-o piață aglomerată, care nu doarme niciodată.

Dezbaterile care însoțesc „TOP 50 cei mai puternici oameni de marketing” – ediția 2019 au scos la iveală principala calitate a unui om bun de marketing: curajul. Majoritatea interlocutorilor au numit curajul ca fiind una dintre cele mai importante calități ale unui om bun de marketing. Sunt răspunsuri care, cu siguranță, vor încuraja tinerii care se gândesc să facă o carieră în acest domeniu. Așadar, citiți cea mai curajoasă dezbatere despre curajul în marketing! Mult curaj!

Notă: Topul a fost întocmit pe baza punctajului atribuit pentru fiecare companie: consumul de publicitate (monitorizări TV, online, radio, outdoor, print), audiența brandurilor în Social Media (monitorizări) și campanii care au fost premiate la diferite festivaluri.

Autorul mulțumește doamnelor Afrodita Blasius, profesor la Școala IAA și director al programului AcademIAAși Laura TampaDirector Programe Educationale IAA Romaniapentru sfaturile și sugestiile redactării acestor interviuri. De asemenea, mulțumiri Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT).

 

Alina Miroiu (Zdrovit): “Ca tânăr începător în marketing, să nu-ți fie teamă să pui întrebări sau să ceri ajutor atunci când ai nevoie”

 

Yves Martin (Orange): “O caracteristică pe care consider că trebuie să o cultive și să o păstreze un tânăr specialist în marketing şi, deopotrivă, un senior din domeniu, este curiozitatea”

 

Laura Barbu (Vodafone): “Cred cu tărie în importanța gândirii strategice în marketing, dublată de curajul de a fi inovator și curios”

 

Mihaela Hoffman (Coca-Cola HBC): “Creativitatea a fost, este și va rămâne esențială pentru activitățile de marketing, dar rezultatul final trebuie să fie neapărat ceva autentic și personal”

 

Andreea Cramer (Telekom): “În marketing nu mai găsești azi un job călduț într-o companie, intri de fapt într-un maraton”

 

Răzvan Nanulescu (Sanofi): “Pe noul marketer de excepție îl asemăn cu un explorator, un navigator, temerar, mânat de entuziasm și curiozitate, promovând deseori idei și concepte «nebune»”

 

Anca Mușat (Heineken): “Marketingul nu este o știință fixă, ci un mix complex de abilități, talent și viziune, din care fiecare își construiește propria rețetă”

 

Monica Tamaș (Unilever): “Misiunea principală a marketingului este aceea de a înțelege nevoile oamenilor și a le conecta cu produsele potrivite”

 

Enida Sitescu (L’Oreal): “Marketingul este digital, dintr-un motiv foarte simplu: consumatorul este online”

 

Constantin Vasile (Henkel): “Marketingul este un domeniu în continuă schimbare, în care ai șansa să fii la curent cu ultimele tendințe”

 

Radu Ilinof (eMAG): “Trăim într-o economie a experiențelor, în care oamenii își doresc o relație emoțională cu brandurile”

 

Carmen Căpitănescu (Altex&Media Galaxy): “Un lucru clar va rămâne constant în marketing: clientul este în centrul oricărei acțiuni pe care o vom întreprinde”

 

Mihaela Lungu (McDonald’s): “Marketingul s-a schimbat în ultimii cinci ani mai mult decât în ultimii 50 de ani”

 

Geanina Ghiculescu (METRO): “Dincolo de designul poveștii de brand, marketingul este o știință a cifrelor, mai precis a interpretării lor”

 

Mihaela Hristea (Bergenbier): “Ca orice altă profesie, marketingul merită doar dacă ești pasionat cu adevărat”

 

Sorin Chirculescu (Catena): “Inteligența artificială, căile neuronale artificiale și machine learning vor sta la baza experienței cumpărătorului”

 

Loredana Ionel (Beiersdorf): “Pentru tinerii care intră în marketing, aș spune că e important să înțeleagă ce au construit alții înaintea lor și de ce, nu toate lucrurile necesită schimbare”

 

Miruna Smeureanu (Coca-Cola România): “În marketing să nu spui niciodată că ai văzut tot, ai învățat tot, ai prevăzut tot: piața îți păstrează întotdeauna surprize”

 

Laura Mihăilă Andrei (BCR): “Creativitatea e frumoasă, însă marketingul nu e doar comunicare: e mai ales matematică și statistică”

 

Raluca Grigoriu (Studio Moderna): “Marketingul nu este jobul potrivit pentru cineva comod sau pentru persoanele care nu sunt curioase și nu-și pun întrebări”

 

Monica Eftimie (Sphera Franchise Group): “Domeniul comunicării este presărat cu provocări la tot pasul și implică, așadar, multă creativitate și curaj pentru a realiza proiecte mărețe”

 

Adrian Nicolaescu (Mega Image): “Brandurile care se implică social și fac bine au o relație mai bună cu consumatorii”

 

Gabriela Sîrbu (Profi): „Rezultatele muncii în marketing nu se văd întotdeauna imediat și asta poate fi uneori dezamăgitor”

 

Marek Dvořák (Ursus Breweries): „Trebuie să-i facem pe oameni să se bucure din nou atunci când vizionează reclame”

 

Andreea Bogdan (Mondelēz): „Marketingul este mai mult decât o profesie, este un mod de viață”

 

Diana Oancea (Mondelēz): „Un profesionist de marketing trebuie să fie foarte agil în înțelegerea tendințelor și a schimbărilor în comportamentul consumatorilor”

 

Antonela Ciucașu (Flanco): „Marketingul, mai mult ca niciodată, înseamnă să generezi venituri pentru compania pentru care lucrezi”

 

Simona Panait (Samsung): „Cheia unei strategii de marketing eficiente este punerea nevoilor consumatorului pe primul loc și construirea unei experiențe coerente”

 

Adriana Nestoriuc (PepsiCo): „Un om de marketing trebuie să fuzioneze cu brandul pe care-l reprezintă și să-l cunoască perfect”

 

Iulia Dobre (PepsiCo): „Dacă un marketer cu expertiză în branding nu se adaptează trendurilor tehnologice, nu va interacționa cu Generația Z”

 

Paul Markovits (URBB): “Eu cred cu tărie că marketingul este o filozofie de viață”

 

Tudor David (Farmec Cluj): “Pentru a deveni un bun specialist în marketing trebuie să știi să asculți, să urmarești și să întrebi ca să înțelegi consumatorul”

 

Eduard Gongonie (Provident): “Companiile vor să știe mult mai exact pe ce dau banii în marketing”

 

Thomas Hofmann (DONA): “Nu vă așteptați ca acest job să fie același în viitorii trei-cinci ani! Acesta poate fi un mesaj pozitiv și înspăimântător în același timp”

 

Răzvan Orbulescu (FrieslandCampina): “Brandurile care au curajul să renunțe la bla-bla-uri și să spună lucrurilor pe nume vor avea de câștigat”

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii