Cautare




, Contributor

Travel |
|

Cum a reușit Paravion să crească de zece ori în zece ani

Paravion a crescut pe online aproape de zece ori din 2005 până în 2015. Cu toate acestea, Remus Vișan spune că este încă loc de mai bine.
remus visan

Director și fondator al Paravion, Remus Vișan este optimist atunci când vorbește de viitorul turismului online. Din a doua parte a  anului trecut, Paravion, deținut de fondul de investiții GED Capital, a început să se concentreze şi pe expansiunea în regiune, acţionând fie prin businessuri şi cu echipe locale ale Paravion, fie prin parteneriate cu agenţii asociate la Paravion (cum este cazul Ciprului), fie administrează businessurile din cartierul general de la Bucureşti, aşa cum este cazul pentru Bulgaria şi Ungaria. „Suntem deja prezenţi şi în alte pieţe, doar că devenim un jucător regional important şi pentru aceste piețe și pentru partenerii noştri. Intrasem deja în Bulgaria şi Cipru, am intrat în Ungaria cu un succes surprinzător. Se pare că piaţa din Ungaria răspunde cu succes brandului Paravion, iar în Turcia am intrat printr-un brand local şi anume bavul.com. Aceste pieţe formează regiunea noastră strategică”, explică Remus Vişan. După achiziția Bavul.com, Paravion vizează vânzări online de peste 40 de milioane de euro pentru întreg anul 2015. „Anul acesta Ungaria s-ar putea să reprezinte aproximativ 10-15% din volumul total al biletelor de avion vândute de Paravion, şi aici scot Turcia din ecuaţie pentru că aici este un brand local – cu bavul.com”, explică Remus Vișan.

Paravion a intrat pe piața de turism din Turcia

Ca strategie de business, biletele de avion sunt produsele cu care intră pe o piaţă nouă, apoi urmează să studieze care sunt preferinţele de pe noua piaţă, apoi îşi consolidează poziţia şi, ulterior, încep să înţeleagă şi cum pot vinde pachete de vacanţă şi ce este cel mai potrivit pentru ţara în care se află. Ca destinații de călătorie, în principal, turiştii aleg să călătorească tot spre Europa, deşi începe să se simtă o creştere în direcţia Asia şi America de Nord. „În Ungaria, vindem mai bine Asia şi America de Nord, iar în România, Bulgaria şi Cipru se vinde foarte bine Europa”, argumentează el.

Anul trecut a fost, în opinia sa, pentru piața din România „frumos şi pozitiv”, iar pe segmentul biletelor de avion estimează o creştere de 80%, în timp ce pentru pachete de vacanţă achiziţionate de turişti români chiar de 140%. Spune că agregarea turoperatorilor din România este un proiect în care Paravion crede foarte mult. „Consumatorul este obişnuit acum cu online-ul, dar merge în mediul virtual din agenţie în agenţie, ceea ce necesită timp mai mult – analiză, comparaţie, salvarea datelor importante. Această muncă noi vrem să i-o uşurăm şi să construim platforma astfel încât să îi aducem pe toţi într-un singur loc”, mai spune el. Acest lucru înseamnă şi o garanţie a serviciilor oferite de agenţiile respective pentru că acestea sunt verificate în funcţie de mai multe criterii (inclusiv vechimea, asigurările de insolvabilitate, ce se întâmplă la destinaţie, de cât timp este operată o anumită destinaţie). „Ajutându-i pe consumatori să aleagă cât mai simplu, suntem conştienţi că suntem responsabili faţă de ei”, explică Remus Vişan.

Studiu: Unde îşi petrec tinerii căsătoriţi luna de miere, în funcţie de sezon

Românii continuă să se informeze încă din online, însă merg să cumpere de la agenţii. „Este nevoie de un model intuitiv de buisness pentru consumatorul român pentru că învaţă foarte repede, se raportează foarte repede la brandurile din afară şi toți cei care călătoresc sunt expuși unor stimuli externi de aceea este foarte important ceea ce se întâmplă la destinaţie unde intră în contact cu alţi turoperatori şi trebuie să menţii standardele la înălţime”, explică Remus Vișan. De aceea, spune că „businessul online înseamnă mai mult decât un website, online înseamnă analiză de date. Dacă vrei să ai un business în online şi vrei să îţi satisfaci clienţii trebuie să mergi în această direcţie, altfel rămâi numai la un fel de canal de vânzare online şi trebuie să te mulţumeşti cu atât”. Dacă destinațiile tradiționale sunt foarte cerute de către clienții care cumpără vacanțe online, numai 2-3% dintre aceștia „îndrăznesc” să achiziționeze pachete cu destinații exotice. „Noi avem garanția că tranzacțiile noastre sunt 100% sigure și oferim și posibilitatea plății în rate, precum și cu transfer prin Internet banking ceea ce face achiziționarea unui astfel de pachet mai ușoară”, spune el.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii