Cautare




, Contributor

Blogul lui Lucian Davidescu (riscograma.ro)

|
|

Cum obținem un RCA ieftin

Care sunt cele mai importante cinci sfaturi pentru deținătorii de flote auto?
rca

Pentru prima dată după aproape 20 de ani, guvernul intervine pe piață pentru a plafona un preț de piață. Este vorba despre tarifele RCA, care au fost înghețate timp de 6 luni, cu încuviințarea sceptică a Consiliului Concurenței, care a admis că insolvențele recente ale companiilor de pe piață reprezintă o situație excepțională. Tot Consiliul Concurenței a avertizat însă că este foarte improbabil să încuviințeze o eventuală prelungire la capătul celor șase luni.

Amânarea nu rezolvă practic nimic – problemele structurale ale pieței rămân, astfel că, la sfârșitul perioadei, inevitabil prețurile vor crește pentru majoritatea clienților. Este însă foarte probabil să crească diferențiat, mai ales în cazul transportatorilor sau al deținătorilor de flote auto.

Mult mai mult decât până acum, după expirarea plafonării, contractele vor fi negociate individual, cu reduceri substanțiale pentru clienții cooperanți și penalități explicite sau implicite pentru ceilalți. Plafonul de acum poate fi un reper bun de negociere pentru clienții care nu produc daune sau care se află mult sub medie.

Iată ce pot face proprietarii de astfel de flote pentru a reduce costurile pe termen lung.

 

  1. Toleranță redusă la daune, cu sancționarea severă a șoferilor agresivi. O astfel de politică, riguros implementată și documentată, reduce valoarea daunelor provocate ,dar poate și servi ca argument într-o viitoare negociere.

 

  1. Implementarea unor sisteme automatizate de monitorizare a flotei auto. Acest lucru probabil că îl vor face oricum companiile de asigurări în viitor, astfel că un istoric deja-colectat s-ar putea dovedi util și convingător.

 

  1. Clasicul colant cu numărul de telefon la care să poată fi reclamat un șofer recalcitrant este devastator pentru moralul șoferului, dar poate fi salvator pentru bugetul companiei.

 

  1. Segmentarea propriei flote în cel puțin trei pachete, cu niveluri de risc scăzut, mediu, respectiv ridicat, și asigurarea fiecărui segment la o altă companie. Astfel, măcar o parte dintre tarife vor putea rămâne la un nivel scăzut.

5. În cele șase luni de plafonare a prețurilor, plata directă a unora dintre pagubele provocate, fără a mai apela la polița de asigurare, se poate dovedi o investiție recuperabilă pe termen scurt.§

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii