FacebookTwitterLinkedIn

Primul criteriu eliminator a fost naționalitatea și ocuparea unei poziții cu implicații directe asupra economiei și societății românești. Lista a fost apoi restrânsă în funcţie de trei criterii: puterea financiară, acoperirea în toate tipurile de media şi influenţa. Acest concept se referă la zonele în care deciziile acestor doamne au consecinţe, fie că este vorba de activitatea lor zilnică, fie de organizaţiile în care activează cu regularitate.

GALERIE FOTO: GALA FORBES WOMAN 2016 

A fost importantă relevanța acțiunilor pe care aceste doamne le-au întreprins în domeniul lor de activitate sau în zone din afara sferei principale de activitatea, precum educația. Și pentru că influența se extinde uneori și peste hotare, au fost incluse, în articole dedicate, și femei care au devenit ambasadoare ale României prin performanțele obținute.

În ceea ce priveşte informațiile financiare, au fost folosite datele din ediţia curentă a topului Forbes 500, rezultatele companiilor conduse de aceste doamne sau bugetele administrate sau influenţate în mod direct de către ele, în cazul instituţiilor.

VEZI AICI TOPUL CELOR MAI INFLUENTE FEMEI DIN ROMÂNIA

Aparițiile media din ultimele 12 luni constituie un alt criteriu, pentru care am apelat la partenerii noștri de la compania de monitorizare mediaTRUST. Analiza a luat în calcul toate articolele din media tradițională în care au apărut doamnele din top. În plus, rezultatele de anul acesta au luat în calcul într-o măsură mai mare ca până acum mediul oline, fiind monitorizte și aparițiile doamnelor ca subiect de discuție pe forumuri și social media.

E vorba însă şi de o componentă „subiectivă”, cea legată de carismă, componentă pe care Forbes România şi-o asumă. De aceea, unele dintre numele prezente în top ar putea surprinde…