Cautare




, Staff

SmallBusiness |
|

Cum a început povestea Simbio, cel mai „cool“ restaurant din București

Prietene foarte bune și colege de bancă din liceu, Iulia Younis și Dana Nica, ambele de 36 de ani, s-au hotărât să meargă pe un drum comun în urmă cu opt ani, după o perioadă în care au lucrat în marketing și, respectiv, diplomație.
044 MP Simbio

Și-au luat inima-n dinți și s-au hotărât să-și deschidă propria afacere, pe care o aveau de mult în gând: un restaurant.

„Cred că pur și simplu vine un moment în care vrei să faci o schimbare. Pentru amândouă a venit momentul în același timp. Am vrut să facem ceva pe cont propriu. Noi tot timpul glumeam, spunându-ne că o să avem un restaurant, dar niciodată nu am luat asta în serios. Suntem colege de bancă din liceu. Am păstrat legătura, am rămas cele mai bune prietene și când a fost un moment în care să facem ceva, am ales să facem ceva împreună, aveam 29 de ani“, spune Dana Nica.

La început, Simbio a fost deschis într-un spațiu de 40 de metri pătrați, pe care cele două fondatoare l-au cumpărat în Centrul Vechi, conceptul fiind apreciat încă de la început.

„Cumva ne-am potrivit foarte bine, momentul a fost foarte bun. Încă aveam această dorință, să cucerim lumea și să facem lucruri. Eram entuziasmate, aveam și forță, încă eram tinere. Nu știu dacă mai târziu mai poți să faci o schimbare așa de mare și de riscantă în viață“, adaugă Iulia.

În 2014, însă, ele s-au hotărât să își mute restaurantul în alt spațiu, care să fie mai încăpător. Așa au găsit o proprietate istorică, situată pe Strada Negustori, pe care au achiziționat-o și recondiționat-o, investiții care se ridică la 500.000 de euro.

În 2015, Simbio a fost oficial redeschis, sub forma unui gastrobar urban, pe o suprafață de 450 de metri pătrați, împărțită între restaurant, bar, mansardă și grădină. Anul trecut, peste 100.000 de clienți au călcat pragul restaurantului, cele mai aglomerate fiind weekend-urile.

Simbio este locul preferat de mulți freelanceri, care aleg să lucreze de acolo, dar nu numai, susțin fondatoarele. De asemenea, spațiul de la mansardă poate fi închiriat pentru diferite evenimente și întâlniri.

Pentru că cele două fondatoare se completează reciproc prin experiențele lor, nu a fost greu pentru acestea să se hotărască asupra denumirii restaurantului, o prescurtare care vine de la cuvântul „simbioză“.

„Ne gândeam la toate variantele de denumire. Ne-am gândit la vreo 10 variante, am vrut să fie ceva care să ne reprezinte, să fie despre noi. Eu sunt într-un fel, Dana este diferită, dar ne potrivim împreună. Când am deschis afacerea am plecat cu gândul că vrem să avem cafea, dar apoi am zis că trebuie să avem și mâncare, dacă avem sandvișuri, să avem și salată, deserturi și un pahar de vin. E o simbioză, o combinație dintre multe lucruri. Acest nume s-a potrivit“, afirmă Iulia.

Meniul Simbio este contemporan, spun antreprenoarele, inclusiv cu burgeri și „all-day breakfast“.

O mare parte din rețete se bazează pe fructele și legumele de sezon, iar alimente precum precum carnea, untul, legumele și fructele sunt furnizate de producători locali.

„Simbio e locul în care poți veni mereu. Brunch-ul este cel mai popular, durează între 10.00 și 17.00. Uneori, prânzurile tind să devină mai aglomerate, însă circulația este mai fluidă, nu este nevoie de rezervare. (…). Seara, oamenii au cea mai mare disponibilitate, atunci sunt momentele cele mai liniștite, nimeni nu se grăbește, de obicei se rezervă toate mesele“, susțin Iulia și Dana.

Cifra de afaceri a companiei Concept Kitchen SRL, care operează brandul Simbio, a ajuns, în 2016, ultimul an pentru care există date disponibile raportate la Ministerul de Finanțe, la peste 4 milioane de lei, iar profitul este de aproape 560.000 de lei.

Vara trecută, Simbio a fost prezent și cu un food truck la câteva festivaluri de muzică, unde a vândut street food, urmând ca și în această vară să participe la evenimente similare.

Cele mai grele momente cu care s-au confruntat Iulia și Dana de când sunt antreprenoare a fost începutul afacerii și amenajarea celei de-a doua locații, afirmă acestea.

Deși în general industria de HoReCa are de-a face cu o fluctuație mare de personal, membrii echipei Simbio sunt destul de statornici, peste 50% dintre ei având o vechime mai mare de trei ani.

„Când căutăm oameni noi să ne mărim echipa, urmărim să le placă ceea ce fac, nu să își dorească să lucreze într-un bar pentru că nu au altă opțiune, și, de fapt, ar vrea să facă altceva. Este important să le facă plăcere să vină aici, să le placă să lucreze cu oamenii“, adaugă Iulia.

Deși nu știau nimic despre industria HoReCa atunci când au intrat în business, fondatoarele Simbio spun că orice idee se poate realiza, atât timp cât există voința și ambiția de a reuși. Antreprenorii aflați la început de drum trebuie să se înarmeze cu entuziasm, să fie implicați 100% în ceea ce fac, dar și să aibă o echipă solidă în spate, consideră Iulia și Dana.

„Echipa este foarte importantă, dar trebuie să faci ce-ți place. Un antreprenor, dacă nu se bucură de ceea ce face, nu poate depăși momentele grele care intervin pe parcurs“, adaugă acestea.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii