Cautare




, Contributor

Auto |
|

Forbes 21 pentru 2021. Criza COVID-19, o oportunitate de accelerare a pieței auto

Piața auto își va reveni treptat în 2021, după lovitura puternică pe care pandemia a provocat-o asupra industriei. Transformarea tehnologică și inovarea vor marca din ce în ce mai mult acest sector. România este pregătită?  
054 dosar21 08 auto

Progresul tehnologic va continua să pună presiune asupra industriei în 2021, pe măsură ce piața auto își revine după scăderea drastică provocată de pandemie și, implicit, de restricțiile impuse la nivel național. Vom asista la o restructurare a industriei, privind noile tehnologii și digitalizarea, iar oportunitatea este reprezentată de cererea din ce în ce mai mare pentru autovehiculele electrice și hibrid.

Potrivit unui raport publicat de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA), volumul autoturismelor de tip electric sau hibrid a atins 8.902 de unităţi, la finele anului 2020, în creştere cu 33,3% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, când erau înregistrate 6.678 de exemplare. Cele mai multe achiziții în 2020 au fost reprezentate de autoturismele de tip hibrid (5.019 unităţi), în creştere cu 5,2%, iar vânzările de autoturisme electrice au înregistrat o creștere de 89%, până la 2.846 de unităţi. În ceea ce privește cererea pentru modelele plug-in, în 2020, au fost achiziționate 1.037 de exemplare, mai mult cu 158% față de 2019.

La nivel mondial, vânzările de mașini electrice ar putea crește anual cu aproximativ 30% în următorii zece ani, potrivit raportului Deloitte „Electric Vehicles. Setting a course for 2030”. Astfel, numărul total de mașini electrice vândute anual în întreaga lume va crește de la 2,5 milioane în 2020 la 11,2 milioane în 2025 și la 31,1 milioane de unități în 2030.

În ceea ce privește piața autovehiculelor cu combustie internă, în România s-au înmatriculat 126.351 autoturisme noi în 2020, în scădere cu aproape 22% faţă de 2019, iar numărul autoturismelor second-hand înmatriculate pentru prima dată în România a fost de 405.045 de unități, ceea ce reprezintă o scădere cu 8,9%, potrivit ACAROM. Privind aceste procente, viteza de recuperare a industriei auto rămâne extrem de incertă. Potrivit raportului „Global Automotive Supplier Study 2020”, realizat de Roland Berger, piața auto la nivel mondial ar putea ajunge abia în 2025 la volumul înregistrat înainte de criză.

În România, 2021 ar putea aduce o revenire timidă a valorilor de dinainte de pandemie, deși producţia naţională de autoturisme a înregistrat, în 2020, un declin de 10,67%, faţă de anul precedent, după cum arată datele ACAROM. Modelele care au dominat clasamentul producției au fost Dacia Duster (183.286 de unităţi), urmat de Ford EcoSport & Puma (179.008 unităţi), Dacia Sandero (36.416), Dacia Logan (30.834) şi Dacia Logan MCV (8.663). Între timp, noi fabrici de componente auto au fost deschise în vestul țării, pentru a livra către viitoarea uzina BMW de la Debrecen.

Cu toate acestea, un rol important în creșterea industriei auto din țară îl joacă introducerea unor noi modele. Anul trecut, Dacia a prezentat modelul Spring, primul automobil electric produs de Grupul Renault sub brandul autohton. De asemenea, producătorul auto a lansat în producţie cea de-a treia generaţie a modelelor Logan, Sandero şi Sandero Stepway. În paralel, Ford a lansat noul Puma ST, primul Ford Performance produs în România. De asemenea, Tesla urmează să-și deschidă un showroom și un service în România, marcându-și astfel intrarea pe piața locală.

De asemenea, compania germană IWIS a debutat pe piaţa românească și a încheiat un contract de dezvoltare și închiriere cu Global Vision, platforma de development și investment în real estate care a și construit prima fabrică a producătorului german de automotive în România, la Oradea. Și HUF Group România a decis extinderea capacității de producție în 2020, la Arad, cu o adiție de 10.000 mp de spațiu de producție, depozitare și birouri. Dezvoltarea extinderii fabricii a fost realizată tot de Global Vision, compania condusă de Sorin Preda.

La nivel global, se remarcă eforturile pe care marii producători le întreprind pentru a reveni la valorile înregistrate înainte de pandemie. Dezvoltarea tehnologică și inovarea vor fi tendințele ce vor domina piața auto, întrucât pandemia a declanșat un proces de restructurare atât a cererii, cât și a ofertei. Deși piața din România a fost profund marcată de pandemie, anul 2021 va aduce o relansare a producției și a vânzărilor. Rămâne de văzut dacă România este pregătită, din punct de vedere al infrastructurii, pentru amploarea noilor tendințe.

 

Mihai Bordeanu, Managing Director la Dacia Brand South Eastern Europe

„Vremurile actuale necesită noi transformări şi noi abordări.”

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii