Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

|
|

Creștere în ritm de melc

Piața de produse destinate igienei personale (geluri de duș, săpunuri solide și lichide, pudră de talc) a ajuns la 564,7 milioane de lei, în 2017, anul acesta fiind estimată să ajungă la 578,5 milioane de lei, conform datelor furnizate de Euromonitor.

De altfel, această piață înregistrează o creștere anuală timidă în România, având în vedere că în urmă cu cinci ani valoarea acesteia era de 505,4 milioane de lei. Abia în 2020 vânzările de geluri de duș și săpun vor depăși pragul de 600 de milioane, ajungând la 607,8 milioane lei.

Vânzările de geluri de duș au continuat, anul trecut, să reprezinte cea mai mare pondere în ceea ce privește piața de astfel de produse, aspect ce poate fi atribuit în primul rând creșterii gradului de conștientizare cu privire la sănătate și igienă în rândul românilor, subliniază analiștii Euromonitor.

Pe de altă parte, săpunul lichid a reprezentat, în 2017, categoria cu cele mai bune vânzări. Tot mai mulți români au început să prefere săpunul lichid în detrimentul celui tradițional, deoarece este mai ușor de utilizat.

Companiile din această industrie cu cele mai mari vânzări au fost, anul trecut, Colgate-Palmolive, urmat de Unilever, Beiersdorf, Avon și Henkel. În ceea ce privește cele mai vândute branduri, după cota de piață, acestea au fost: Dove (Unilever), Nivea (Beiersdorf), Palmolive (Colgate-Palmolive), Avon (Avon Products) și Fa (Henkel), conform datelor Euromonitor.

Totodată, segmentul de produse de baie premium a continuat să câștige teren în 2017, depășind segmentul mass-market. Acest lucru poate fi atribuit în mare măsură extinderii în România a retailerilor internaționali din industria cosmeticelor, cum ar fi Sephora, Marionnaud și Douglas.

Datele Euromonitor mai arată că un român a cheltuit, anul trecut, 6,3 euro pe produse precum geluri de duș sau săpunuri, aproximativ aceeași sumă ca un bulgar (6,6 euro), dar pe jumătate cât un locuitor al Ungariei (13 euro) sau al Slovaciei (11,8 euro).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii