Cautare




, Contributor

Bani și Investiţii |
|

În creștere

Liviu Stoleru
Segmentul rezidențial este principalul pilon de rezistență pentru Cemacon, companie care se află în al șaselea an consecutiv de creștere.

Când vine vorba despre rezultatele financiare ale Cemacon, unul dintre cei mai importanți jucători din domeniul producției de blocuri ceramice din România – compania a încheiat primul semestru din anul curent cu un rezultat net pozitiv de 829.771 lei și o cifră de afaceri în creștere cu 13% față de aceeași perioadă din 2015, evoluție care confirmă că 2016 este al șaselea an de creștere pentru Cemacon – Liviu Stoleru, director general și președinte al Consiliului de Administrație al Cemacon, aduce în discuție segmentul rezidențial. „Credem că piața de cărămidă din România își va păstra tendința de creștere, cu un procent de aproximativ 10% pe an în următorii doi-trei ani. Informațiile pe care le avem despre evoluția pieței în 2016, în primul trimestru: volumul construcțiilor a crescut cu 1,1%, în timp ce construcțiile de clădiri rezidențiale au înregistrat un avans de peste 18%”, explică el. „Ca principal pilon rămân proiectele rezidențiale private. Legea dării în plată a avut un efect de îngreunare a finanțărilor, însă credem că va exista o ajustare a condițiilor de creditare pentru a facilita accesul populației la resurse cu destinație imobiliară.”

În primul semestru al anului curent, veniturile operaționale, scăzând impactul restructurării financiare implementate în 2015, au crescut cu 9%, componentele principale fiind vânzarea de produse finite și cea de marfă, ambele cu creșteri de două cifre. Variația stocurilor are un impact negativ întrucât s-au vândut cantități mai mari decât cele produse în perioada de referință (ian-iun 2016). Ambele facilități de producție – Recea (cea mai nouă fabrică de cărămidă din România) și Zalău – au funcționat la capacitate 100%, în condiții competitive de productivitate, eficiență calorică și calitate; operarea fabricii de la Zalău timp de șase luni în 2016 față de trei luni în primul semestru din 2015 a contribuit substanțial la creșterea cheltuielilor operaționale cu 18%.

„Evoluția pozitivă înregistrată de Cemacon în primele șase luni din 2016 se datorează vânzării eficiente a blocurilor ceramice și aducerii pe piață a unor buiandrugi foarte performanți, fapt dovedit de cererea în creștere pentru acest produs și atingerea țintelor de vânzare a produselor complementare. Pasul următor este ca, având asigurată producția și planul comercial pentru restul anului, să ne concentrăm asupra valorificării activelor neproductive deținute și îmbunătățirii condițiilor de finanțare pentru companie”, spune Liviu Stoleru.

Nu trebuie uitat, atunci când vorbim despre creșterea unei companii, de starea economiei la nivel general, iar 2016 este un an bun pentru economia românească. În 2015, s-a înregistrat o creștere de 3,8%, bazată în mare parte pe cererea internă, iar 2016 merge pe același trend, cu consumul privat ca motor principal, fapt susținut de creșterea veniturilor și a reducerii impozitelor. Conform estimărilor anunțate de BERD (Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare), România va fi în fruntea clasamentelor aferente anului 2016, cu un procent de aproximativ 4%. Mai mult decât atât, au fost înregistrate creșteri în ceea ce privește investițiile datorită schimbărilor de mentalitate în rândul investitorilor, care au devenit mai încrezători în potențialul de dezvoltare în România. „Creșterea investițiilor este cel mai important element datorită căruia suntem optimiști privind dezvoltarea economiei autohtone, dar trebuie să știm cum o și punem în valoare”, menționează Liviu Stoleru. Iar două dintre elementele care ar crește valoarea economiei ar fi infrastructura rutieră și feroviară, din perspectivă economică și educația, din punct de vedere social. Despre aceste două domenii Liviu Stoleru spune că ”ambele pot avea un impact determinant (pozitiv sau negativ – în funcție de cum vor fi prioritizate de către guvernanți) asupra viitorului țării noastre”.

Un alt motor de creștere a economiei este capitalul privat românesc, în opinia lui Liviu Stoleru. „Capitalul privat românesc are un efect mai puternic în bugetul statului și în plan social. În prezent, ponderea acestuia rămâne, în continuare, mai mică decât ar trebui, aproximativ 47%, și puțin peste 100 de companii au afaceri de peste 50 de milioane de euro, spre deosebire de companiile străine, de trei ori mai multe la acest capitol. Autoritățile trebuie să înțeleagă că oamenii de afaceri români trebuie susținuți strategic prin măsurile inițiate de către stat, în special cele fiscale, unde există o serie de pârghii concrete”, explică directorul general al Cemacon, precizând că, în perioada următoare, pentru a suține ritmul de creștere al Cemacon, conducerea companiei ia în calcul oportunități de extindere a gamei de produse. „La nivelul întregului an, obiectivele noastre includ creșterea cifrei de afaceri cu minimum 13%, consolidarea cotei de piață la nivel național și valorificarea activelor neproductive deținute”, conchide Liviu Stoleru

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii