Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

Creperie d”Amour sau cum îmbini în afaceri tradiția și conceptul gourmet

Clătitele se numără printre deserturile preferate ale românilor. Acest fapt se datorează atât timpului scurt de prăgătire, dar și gustului pe care îl au.
Creperie dAmour

Se poate numi desertul copilăriei. Două românce inventive, Adela Bulic și Georgiana Gheorghe, au păstrat aluatul aromat, aducând un concept de arome inedite și combinații spectaculoase, toate într-un design ingenios și chic.

_MG_8366_adeleAfacerea pe care ele au pus-o pe rol se numește Creperie d’Amour și tinde să prindă tot mai mult contur în București. De la aluaturi dulci, cu felurite arome (cireșe amare și mentă) și până la cele sărate, care conțin brânză de burduf, mărar și chimen, afacerea Creperie d’Amour este o marcă românească și îmbină tradiția clătitei autohtone cu ideea de gourmet franțuzesc.

Găsiți aici ediția dedicată echilibrului dintre viața personală și cea profesională, Work Life Balance

Adela Bulic și Georgiana Gheorghe povestesc faptul că ideea le-a venit în timpul unei călătorii in Bretagne, regiunea din Franța care e considerată patria clătitelor: ”A fost un concurs fericit de întâmplări care ne-a adus la nunta unor prieteni comuni stabiliți în Franța, și care au vrut să organizeze tot evenimentul în Bretagne, în partea de sud, regiunea Morbihan. În seara in care am ajuns în localitatea unde avea să fie nunta, toți nuntașii, veniți de pe toate meleagurile, au fost adunați pentru cina la o „creperie”. Era vorba de un bistro de clătite, de cele mai multe ori afacere de familie, unde în meniu nu se găsesc decât clătite sărate, clătite dulci și cidru. A fost pasiune la prima citire de meniu. Meniul avea zeci de opțiuni, majoritatea pentru clătitele sărate, și combinațiile erau uluitoare: cu felurite tipuri de mezeluri de casă, cu feluri de brânzeturi, cu ou, cu două sau cu trei ochiuri, cu legume, cu pește, cu scoici și chiar cu sângerete sau vânat. Atunci știu că am ales ceva conservator – une complete –, adică o clătită sărată cu brânză, jambon și ou. Acesta este și unul dintre best sellers la noi la Creperie d’Amour.” Clătita a devenit un preparat special cu diverse arome și gusturi, un răsfăț popular pretutindeni. _MG_8465La noi însă, spre deosebire de Franța, țara de origine a clătitelor, acest fel nu a făcut parte din cultura gastronomică, decât într-o exprimare foarte limitată: clătită de desert, aproape întotdeauna cu gem sau dulceață. Adela și Georgiana au adăugat gusturi noi și imaginative într-o nișă foarte săracă în România, aceea a clătitelor gourmet, și, mai ales, să aducă „les crepes salees” în România. Au reușit să transforme clătitele tradiționale și într-un format de clătită sărată.

Afacerea Creperie d’Amour s-a lansat pe piață în octombrie 2012 și a avut o creștere constantă de 10% a vânzarilor timp de 2 ani. „A început ca o afacere ambulantă pregătită să meargă în întâmpinarea clienților în marile aglomerații urbane din București și din proximitate, însă acest model de business și legislația în domeniu s-au dovedit a fi foarte limitative pentru noi”. În următorii doi ani au încercat și un model de locație fixă în centrul vechi, un spațiu mic cu deschidere de doar  1,5 m, însă cel mai mult s-a pus accent pe participarea la evenimente corporate și private, organizate de terți. Ca număr de clătite, cele mai multe vândute sunt cele cu ciocolată, însă acestea vin într-o mare varietate de umpluturi: party cu ciocolată și banane sau cocos, îmbătată cu ciocolată, vișine și vișinată, French Kiss cu alune sărate, și altele. Ca sortiment, best seller în creperie este Adelle la cele dulci, și Completa și Finesse – cu somon și „creme fraiche” la cele sărate.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii