Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Bani și Investiţii |
|

Cozonacii câștigători! Cum a ajuns Boromir să fie unul din cele mai apreciate și iubite branduri românești

Cum a ajuns Boromir să fie unul din cele mai apreciate și iubite branduri românești din industria de morărit și panificație de la nivel local?
034 MP Boromir 2

Morăritul a fost dintotdeauna o tradiție în familia Boromiz, însă povestea celebrilor cozonaci începe în anul 1994, la Râmnicu Vâlcea, unde a luat naștere o mică brutărie alături de o moară de făină. După încheierea studiilor la Facultatea de Tehnologie a Construcțiilor de Mașini, din cadrul Institutului Politehnic București, Constantin Boromiz a profesat ca inginer timp de aproximativ un an, după care a decis să îmbrățișeze calea antreprenoriatului.

Astfel, tânărul antreprenor a decis să intre în lumea afacerilor împreună cu fratele său, Gheorghe Boromiz, cumnatul său Gheorghe Frîntu, dar și cu partenerul său de afaceri, Mircea Ureche.

Cozonacii câștigători

Începând cu 1998, compania de morărit s-a extins prin achiziții de pachete de acțiuni în firme cu activități similare: Moara Cibin din Sibiu, Comcereal Vâlcea, Comcereal Sibiu, Boromir Prod Buzău, precum și moara de la Deva. Pe măsură ce Boromir s-a extins, între acţionari a apărut o împărţire a sarcinilor. Familia Boromiz s-a concentrat pe Vâlcea, în vreme ce Mircea Ureche a rămas să se ocupe de Sibiu, iar George Frîntu de operațiunile de la Deva.

Afacerea fondată de familia Boromir și-a construit întreaga gamă de produse folosind rețete autentice și metode artizanale de producție. Businessul a rămas consecvent pe linia de păstrare a tradițiilor, preluând, începând cu anul 2000 distribuția celebrilor covrigi de Buzău, care încă păstrează rețeta vechilor maeștri brutari buzoieni. Mai mult decât atât, în 2009, unul din cozonacii marca Boromir a fost desemnat cel mai bun produs al anului.

Cum a ajuns Boromir să fie unul din cele mai apreciate și iubite branduri românești

Compania Boromir Prod, parte grupului Boromir deține un pachet de acțiuni de 20,7% din societatea Moara Cibin, care este cotată la Bursa de Valori București, fiind astfel singurul producător român de panificație listat la bursă. Asocierea din iulie 2016 a grupului Boromir cu francezii de la Kalizeea SAS, prin înființarea societății Kalizeea Boromir din Slobozia, reprezintă dovada că industria de morărit și panificație este un domeniu de interes pentru investitori.

Boromir deține spații de depozitare în mai multe orașe din țară, dar și o rețea proprie de magazine, reunite sub brandul Boromir Pan Cafe, deschise în toamna anului 2011. Rețeaua de cafenele are locuri de servire similare cu cafenelele din Franța, unde îmbină toată gama de produse de panificație și de cofetărie, după cum afirmau la acea vreme reprezentanții businessului în presa locală.

Chiar și pe fondul tendinței de scădere a consumului de pâine din ultimii ani, de la 92 kg pe locuitor într‑un an la aproximativ 82 kilograme în prezent, potrivit datelor furnizate de Patronatul Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN), Boromir este unul din cei mai mari producători de pe piața de panificație și morărit din România. Grupul este, în prezent, cea mai mare afacere cu capital românesc din panificaţie.

De la moara pornită în satul natal în urmă cu peste un deceniu, Constantin Boromiz a ajuns astăzi să controleze o afacere prosperă. Boromir Ind a ajuns, în ultima parte a anului trecut  la o cotă de 10% din piața de morărit din România, cu o capacitate de măcinare de 1.500 de tone pe zi.

Compania a câștigat recent premiul Family Business Excellence Award, pentru activitatea la nivel de business, oferit de EY România, în cadrul ultimei ediții a competiției EY Entrepreneur Of The Year – România 2018.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii