Cautare




, Contributor

Opinii |
|

Coworking-ul, ca factor de dezvoltare

Vlad Craioveanu Co-fondator Impact Hub Bucharest și 3house// Antreprenor
026 opinie Vlad Craioveanu

Se vorbește foarte mult în mediile de business despre modelul comunității ca factor de creștere a performanței echipelor și a impactului pozitiv pe care îl are în rezultatele de business. Acest efect este de multe ori complicat de măsurat, cât timp nu definim niște criterii. În ultimii ani, am avut ocazia să interacționez cu sute de antreprenori, cu freelanceri, cu angajați din companii mai mici sau mai mari și am descoperit că sunt câteva elemente care aduc cu adevărat valoare spațiilor de tip coworking.

Spațiul

Orice comunitate, că vorbim despre antreprenori sau echipa unei companii, are nevoie de un spațiu de lucru care să răspundă, în mod natural, nevoilor personale ale fiecăruia dintre noi, acționând în calitate de gazdă. Un spațiu ideal este cel în care poți avea intimitate pentru a te concentra pe ce ai de făcut, în care te poți relaxa sau care îți oferă un cadru optim de interacțiune socială, facilitând conversații valoroase sau activități de grup antrenante. Culorile, texturile, ambientul, ușurința cu care poți să ai acces la o diversitate de facilități, toate au un rol important în definirea unui mediu de lucru ideal. Pentru companii cu bugete foarte mari poate fi relativ simplu de construit acest tip de spații, însă pentru companii mai mici acest lucru devine problematic din punct de vedere al resurselor financiare.

Colaborare

Omul este o ființă socială. Nu o spun doar filozofii sau cercetările, cred că fiecare dintre noi simte nevoia de interacțiune, prezența în jurul altor oameni ne guvernează întreaga viață. Oamenii din jurul nostru ne fac să fim mai buni, ne educă și, nu în ultimul rând, contribuie la dezvoltarea noastră, atât individual, cât și la nivel de societate. Deși aparent mediile sociale virtuale sunt în plin avânt, ele nu rezolvă o problemă fundamentală – interacțiunea directă.

Mediile de lucru colaborative, care oferă oportunități de interacțiune între oameni, sunt cele care aduc cea mai multă valoare, la nivel individual și de grup.

Statistic, în acest tip de spații, membrii ajung să colaboreze constant între ei, până la 8 ore pe lună pentru proiecte în derulare sau idei noi. Asta înseamnă nenumărate oportunități, dezvoltarea unor produse sau lansarea unor noi proiecte, identificarea unor clienți noi etc.

Ambasador

Mulți manageri de echipă sau companii își exprimă temerea legată de diluarea culturii organizaționale interne când vine vorba de aceste spații. Influențează spațiul și serviciile la comun cultura unei companii? Eu cred că da, într-un mod pozitiv.

În majoritatea companiilor care au un birou de sine stătător, ambasadorii brandului sunt mai degrabă oamenii din vânzări și de marketing. De ce? Pentru că ei sunt cei care interacționează cu mediul extern și asimilează cel mai rapid valorile și cultura companiei pe care o reprezintă. Într-un spațiu de tip coworking, toți angajații unei organizații își asumă acest rol de ambasador, prin faptul că ajung frecvent să relaționeze cu oameni din afara propriei echipe. Mai repede sau mai târziu, vei saluta un necunoscut și de aici va începe o conversație.

Spațiile de coworking nu mai sunt doar spații pentru start-upuri sau freelanceri, ele sunt din ce în ce mai des căutate și de companii mari. Dincolo de flexibilitatea locației, diminuarea costurilor sau motivarea angajaților, există un motiv mult mai relevant pentru care coworking-ul este despre viitor. Aici se nasc ușor idei noi, se înfiripă conexiuni speciale între oameni și organizații care nu ar fi altfel posibile.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii