Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

Contraintuitiv

Doi ardeleni au decis să investească 60.000 de euro într-o băcănie din București cu produse tradiționale din secuime.
bacanie_0442x

Tamaș Rab și Nicu Indreica au deschis în primăvara acestui an Băcănia Janos Bacsi, cu produse tradiționale din secuime, de la pateu de bibilică (despre care afirmă că este o exclusivitate pentru București), sirop de păpădie sau suc de lucernă până la produse de igienă corporală, cum ar fi săpunul din lapte de capră sau lapte de oaie ori sare de baie din salina de la Praid.

Ideea unui local cu un astfel de concept a venit în apropierea Crăciunului trecut, când un bucureștean a intrat în băcănia pe care Tamaș Rab o are deja în Odorheiul Secuiesc pentru a-și face mai multe provizii pentru perioada sărbătorilor. ”A venit un domn din București să cumpere mai multe afumături, brânzeturi, dulciuri pentru sărbători și ne-a întrebat de ce nu aducem un astfel de loc și în Bucuresti, fiindcă ar avea mare succes!”.  Se întâmpla într-o perioadă în care cei doi voiau să ia o pauză de la activități antreprenoriale, dar nu au eliminat posibilitatea de a porni într-o nouă activitate de business. Perioada de implementare a proiectului a fost de două luni; deja știau la sfârșitul lunii februarie ce echipamente le vor fi necesare, ce tip de spațiu de închiriere sau ce tip de produse, singura problemă fiind sursa pentru aprovizionare. Au găsit furnizori premium în urma vizitării unor târguri de profil din țară, iar acum băcănia e aprovizionată constant, din cauza perisabilității, de două ori pe săptămână. Investiția în spațiu, produse, autorizații se ridică la 60.000 euro, costurile lunare trecând de 3.000 euro, iar cei doi antreprenori speră că vor amortiza investiția într-un an și jumătate. „Dacă suntem optimiști, am putea preconiza că într-un an vom amortiza investiția, dar trebuie să fim realiști, așa că ne așteptăm ca într-un an și jumătate să recuperăm ceea ce am investit.”  În perioada verii, vânzările sunt mai mici pentru că e anotimp cald, copiii sunt plecați în vacanță, iar majoritatea bucureștenilor este în concediu.

În prezent, având în vedere că este o perioadă de vacanță, băcănia are, în medie, 125 de clienți pe zi, față de 200 de clienți în urmă cu câteva luni. „Am avut chiar și aproape 300 de clienți într-o singură zi”. Printre cele mai căutate produse ale băcăniei sunt pâinea cu cartofi coaptă pe vatră, pateul de bibilică, sucul din păpădie, sucul din mere și lucernă. Planurile de dezvoltare ale celor doi nu se opresc aici, Bacănia Janos Bacsi urmând să se extindă în viitorul apropiat cu un nou punct de vânzare în București și unul la Ploiești

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii