Constantin Vasile, Marketing Manager Laundry & Home Care, Henkel
Forbes: În opinia dvs. care sunt cele mai importante provocări în marketingul următorilor cinci ani? (Câteva predicții despre marketingul următorilor cinci ani.)
Constantin Vasile: Din experiența mea ca Marketing Manager al diviziei Detergenți Henkel România, provocările majore pentru următoarea perioadă vizează:
- Apariția unei noi generații de consumatori cu nevoi și cerințe diferite din punct de vedere al comunicării – o cu totul altă abordare, orientată către „brand experience” versus comunicarea clasică.
- Importanța covârșitoare a digital & new media (pentru absolut toate segmentele de vârstă, inclusiv generațiile mai în vârstă).
- Interesul sporit pentru aspecte precum sustenabilitate & responsabilitate socială (CSR), fapt ce determină abordarea și promovarea unui stil de business responsabil – în ceea ce privește mediul înconjurător, responsabilitate socială și implicare în comunitățile în care activăm.
- Apropierea de consumatori, atenție sporită acordată ascultării și înțelegerii nevoilor categoriilor diverse de consumatori, precum și găsirea celor mai potrivite inovații pentru aceste categorii diferite de consumatori.
- Erodarea categoriilor de produse, datorită promoțiilor agresive de preț.
TOP 50 OAMENI DE MARKETING: ENIDA SINTESCU (L’OREAL)
Forbes: Ce sfaturi i-ați da unui tânăr care intră în marketing? (Atât lucruri bune, cât și lucruri mai puțin bune despre marketing.)
Constantin Vasile: Lucruri bune/plusuri: marketingul este un domeniu în continuă schimbare, în care ai șansa să fii la curent cu ultimele tendințe și în care poți învață ceva nou în fiecare zi. Sfatul meu: să fie deschis (-ă) și dornic (-ă) să învețe cât mai multe, să fie dispus (-ă) să lupte pentru propriile idei, să fie tot timpul cu ochii pe ce se întâmplă pe piețe și să caute în permanență informații relevante pentru brandurile de care este responsabil (-ă).
Mai puțin bune: Să fie pregătit (-ă) pentru provocări și să fie în stare să le depășească. Marketingul nu vizează doar comunicarea / promovarea brandurilor și produselor, toți cei 4 „P” din Mix fiind importanți, necesitând aceeași atenție. Marketing-ul devine din ce în ce mai dinamic și trebuie să învețe să se adapteze și să-și asume riscuri, fiind dispus (-ă) să facă schimbări pentru a le depăși…
TOP 50 OAMENI DE MARKETING: MONICA TAMAȘ (UNILEVER)
Forbes: Care sunt criteriile și principiile pe baza cărora vă alegeți partenerii de comunicare? (agenții de publicitate, media, PR, digital, furnizori)
Constantin Vasile: Pentru divizia Detergenți Henkel România, principalele criterii de selecție a partenerilor noștri de comunicare sunt:
- Înțelegerea nevoilor de comunicare ale fiecărui brand.
- Soluțiile creative prezentate, în concordanță cu strategia de comunicare.
- Încadrarea în bugetul alocat.
- Partea de Client Service – orientarea către găsirea de soluții și promptitudinea cu care se rezolvă problemele, atunci când acestea apar.
TOP 50 OAMENI DE MARKETING: ANCA MUȘAT (HEINEKEN)
Forbes: Care considerați că este cea mai importantă calitate al unui om bun de marketing?
Constantin Vasile:
- Capacitatea de înțelegere a unui domeniu vast și extrem de variat (inclusiv diversele categorii de consumatorii).
- Să creadă cu tărie în brandurile de care este responsabil (-ă).
- Capacitatea de adaptare la mediul în continuă schimbare (pragmatism).
- Determinare, capacitate de a lua decizii și de asumare a riscurilor asociate acestor decizii.
- Găsirea unui echilibru între aspectele creative și cele strategice (de analiză).
- Orientarea către soluții.