Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Cariere |
|

Consolidare vs. Dezvoltare

Romprest, liderul pieței de salubritate, estimează pentru anul viitor dezvoltarea business-ului.
Elena_Barabancea.jpg

Anticipând efectele perioadei de criză, Romprest și-a reevaluat planul strategic. Astfel, în noul context macroeconomic, am urmărit două componente: consolidarea poziției de lider al pieței de profil, poziție pe care o avem de aproximativ 13 ani, cât și  dezvoltarea companiei, care trebuie privită atât din punctul de vedere al portofoliului de clienți, cât și din cel al investițiilor în tehnologie și în resursa umană. Fiecare companie puternică are oameni pregătiți să redirecționeze în orice moment cârma, în funcție de condițiile externe”, afirmă Elena Barabancea, CEO al Romprest. Potrivit acesteia, criza a determinat o intensificare a concurenței, și, implicit, nevoia de a găsi în permanență soluții eficiente şi inovative. „Acest lucru este benefic, deoarece ne permite să ne perfecţionăm continuu sau chiar să ne autodepășim”, completează oficialul companiei de salubritate care va încheia acest an cu afaceri de 76 mil. euro, potrivit propriilor estimări.

„Atâta timp cât economia globală și Produsul Intern Brut mondial au șanse să-și accelereze creșterea în anul 2014, anticipez pentru Romprest o creștere de aproximativ 10%. Ținând cont că participăm în mod regulat la un număr important de licitații pe an, preconizăm și pentru anul 2014 dezvoltarea portofoliului de clienți”, susține Elena Barabancea.

Cu peste 6.000 de angajați la nivel de grup, Romprest este liderul pieței de salubritate din România, o piață care se îndreaptă către atingerea țintelor asumate la nivelul UE, respectiv dezvoltarea infrastructurii necesare pentru o gestiune eficientă, dar și alinierea la standardele europene.  „Companiile din domeniu au posibilitatea – chiar oportunitatea -, de a folosi resursele financiare oferite prin diversele programe puse la dispoziție de Uniunea Europeană. (…) Sperăm în aceeași măsură ca și cadrul legislativ va fi favorabil dezvoltării și eficientizării sistemului de salubritate, atât pentru autoritățile administrativ-teritoriale, cât și pentru prestatorii de servicii”, anticipează Elena Barabancea.

Practic, actualizarea legislației care guvernează activitatea de salubritate – Legea 101/2006,  prin alinierea ei la directivele europene, dar ținând cont de particularitățile specifice economiei românești, ar putea determina o dezvoltare prin diversificarea activităților specifice și, implicit, prin creșterea volumului de investiții în infrastructura necesară. „Acest cadru legislativ nou poate aduce noi oportunități de dezvoltare de business, o piață mult mai sănătoasă și mai competitivă”, completează oficialul Romprest, care menționează ca exemplu de eficiență sistemul de salubritate din Singapore. „Aici s-au construit tuneluri subterane ce funcţionează în întregime prin intermediul gravitaţiei, pentru colectarea, tratarea şi recuperarea diferenţiată a deşeurilor. Totuşi, nu trebuie să ignorăm specificitatea culturală şi educaţională a zonei”, adaugă Barabancea.

Un model aspiraţional este şi America de Nord, care are peste 25 de proiecte inovatoare în această industrie, urmată îndeaproape de Asia-Pacific şi Orientul Mijlociu. Oficialul Romprest aduce în discuție și sistemul de colectare subterană cu vacuum a deşeurilor implementat în Abu Dhabi, care are capacitatea de a manipula cantităţi semnificative de deşeuri de la 43 de puncte de colectare, cu o viteză de până la 75 km/h, cu rezultate excepţionale în ceea ce priveşte gradul de colectare, selectare şi recuperare a materialelor reciclabile. „Este o investiţie de aproximativ 500 mil. $, avem însă şi în Europa unele la scară mai mică, de exemplu în Suedia sau Franţa”. Pentru Elena Barabancea, eficienţa unui sistem de salubritate se traduce prin fezabilitatea lui, complexitatea tehnică şi financiară, componenta inovativă şi impactul asupra societăţii.

Şi fiindcă domeniul său de activitate este direct legat de protecţia mediului, Romprest se implică în educarea tinerei generaţii în sensul unui comportament civic faţă de mediu şi resurse. „Suntem interesați să reprezentăm interesele generațiilor viitoare prin decizii responsabile care să genereze beneficii pe termen lung. Pornind de la construirea unei baze de cunoștinte solide, consider necesar ca tinerii să știe să-și selecteze din avalanșa de informații cotidiene pe cele de calitate, să-și organizeze eficientul timpul, să fie flexibili, atenți și receptivi la ceea ce  se întâmplă în jurul lor, astfel încât să nu rateze oportunitățile care se ivesc. Apoi ar trebui să-și stabilească obiective înalte și să inoveze continuu, astfel încât să se diferențieze de ceilalți tineri remarcabili, să-și dezvolte și să utilizeze toate resursele proprii. Și, bineînțeles că indiferent de proiectele în care decid să se implice, să nu dezarmeze, să depună eforturi susținute în finalizarea acestora cu succes; iar la nivel de carieră, să găsească echilibrul între pasiune și rațiune. Rezultatele vor veni

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii