Cautare




, Staff

Bunuri de consum |
|

Ciocolata, un lux pentru români

Piața locală de ciocolată a crescut în ultimii cinci ani cu 30%, anul trecut ajungând la peste 1,72 miliarde de lei, arată datele furnizate de Euromonitor.
60. Milka

Pentru 2017, vânzările de cicolată sunt estimate să se majoreze cu 4,5% față de anul trecut, până la 1,8 miliarde de lei, pe fondul creșterii puterii de cumpărare a românilor.

Anul trecut, cea mai mare pondere a vânzărilor, de aproape 605 milioane de lei, a fost generată de ciocolata sub formă de tablete, urmată de bomboane și praline (547 milioane de lei) și batoane (462 milioane de lei). În 2021, însă, cele mai mari vânzări vor fi determinate de segmentul de praline, care va însuma 729,2 milioane de lei, comparativ cu cel de tablete, care va fi de aproape 725 milioane de lei. Trendul ascendent al consumului de ciocolată în România se va menține și în următorii cinci ani, când piața va crește cu peste 65% față de 2016, ajungând la 2,18 miliarde de lei, potrivit acelorași date.

 Pe primul loc în topul celor mai vândute cinci branduri de ciocolată din România a fost, în 2016, Milka (deținut de Mondelez International), cu o cotă de piață de 15,9%, aproape cât următoarele două branduri la un loc. Pe locul a doilea s-a clasat Kinder (Ferrero Group), cu o cotă de piață de 8,8%, urmat de Poiana (Mondelez International), cu 7,3%. Brandurile Raffaello (Ferrero Group) și Heidi (KEX Confectionery SA) au ocupat locurile patru și cinci, având cote de piață de 5,6%, respectiv 5,4%. În ce privește topul companiilor cu cele mai mari vânzări înregistrate în 2016, primul loc îl ocupă americanii de la Mondelez International, cu o cotă de piață de 25,7%, urmat de Ferrero Group, cu 17,1%, KEX Confectionery SA, cu 16,8%, ultimele două locuri fiind ocupate de Mars și Nestlé, cu 8,2%, respectiv 4,5%. Astfel, piața locală este dominată de importuri și de jucători internaționali, cu tradiție în industrie.

 

Deși piața de ciocolată este pe un trend crescător, românii sunt codași la consumul de ciocolată per capita, comparativ cu vecinii bulgari, unguri, polonezi, cehi și germani. Anul trecut, un român a consumat 2,2 kilograme de ciocolată per capita, în timp ce, la polul opus, un german a consumat 7,8 kilograme de ciocolată, de aproape 4 ori mai mult. De asemenea, un polonez a consumat, în 2016, 5,5 kilograme de ciocolată, un ceh, 4,7 kilograme, iar un bulgar și un maghiar au consumat câte 3,2 kilograme, conform datelor Euromonitor. Totodată, suma cheltuită de un român pe ciocolată a fost, anul trecut, de 19,3 euro per capita, în timp ce un german a cheltuit 83 de euro, de șase ori mai mult.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii