Cautare




, Staff

Industrie |
|

Care sunt elementele-cheie ale dezvoltării și consolidării pe piețele internaționale ale unuia dintre cei mai mari producători de aluminiu din Europa?

Alro, unul dintre cei mai mari producători de aluminiu integrat pe verticală, din Europa, după capacitate, urmează un plan ambițios de investiții, început cu mai mulți ani în urmă, axat pe producția cu o valoare adăugată mare și foarte mare.
042 corebusiness Alro 2

De pildă, anul acesta, compania a anunțat că investește 61 de milioane de dolari în trei direcții principale: extinderea portofoliului de clienți, îmbunătățirea calității produselor laminate la cald și reducerea dependenței energetice.

„Cu cât producem și vindem aluminiu cu grad ridicat și foarte ridicat de prelucrare, cu atât încasările sunt mai mari. Însă, pentru a atinge acest obiectiv, am implementat un plan complex de investiții care deja a depășit 500 de milioane de dolari, în ultimii 12 ani, și care a avut ca rezultat producția doar ocazională de lingouri, acestea reprezentând produse cu cel mai redus grad de prelucrare, și creșterea producției de aluminiu cu un grad ridicat de prelucrare, cum ar fi plăcile pentru industria aeronautică. De altfel, acest program continuă și în acest an, cu investiții axate pe creșterea gamei de produse și a calității acestora. Avem un program de investiții aprobat pentru întregul an, de 61 de milioane de dolari, care vizează reducerea consumurilor specifice cu un impact pozitiv asupra costurilor de producție și creșterea calității și extinderea gamei de produse”, a spus Marian Năstase, Președintele Consiliului de Administrație al Alro, subsidiară a Vimetco N.V., companie globală de aluminiu primar și procesat, care mai are operațiuni în China și Sierra Leone.

Practic, tot bugetul de investiții al Alro este axat pe extinderea gamei de produse și creșterea eficienței operaționale. „Dacă ne referim la segmentul de aluminiu procesat, aici modernizăm laminorul de table și benzi nr. 2 și mașina de rectificat cilindri. Ținta acestei investiții este tocmai creșterea producției de produse laminate plate până la 120.000 de tone pe an până în 2022, față de 83.742 de tone pe an, cât am înregistrat la finalul anului 2017 și a ponderii producției de plăci tratate termic. O altă componentă a programului de investiții o reprezintă implementarea unui sistem complex de monitorizare și control, tot pe segmentul de aluminiu procesat, care ne va ajuta să creștem calitatea produselor și să reducem timpul de livrare”, a adăugat Năstase.

În ceea ce privește costurile de producție, Alro are în plan creșterea capacității de procesare a Eco-Topitoriei, având ca țintă o capacitate de 100.000 de tone pe an, până în 2020, de la 32.000 de tone pe an, cât a înregistrat în 2017.

De altfel, rezultatele strategiei investiționale deja sunt vizibile la nivelul tipurilor de produse cu care Alro se prezintă pe piețele internaționale.

„Concret, suntem certificați ca producători pentru industria aeronautică, pentru industria auto și deja livrăm pentru aceste segmente de piață unde competiția este foarte mare și unde standardele de calitate sunt cele care fac diferența. Odată obținut acest portofoliu extins de produse, intervine o altă componentă esențială a planului de dezvoltare, și anume cea de marketing. Iar Alro este prezent la toate marile târguri de profil de pe piețele cheie pentru noi, cum a fost, anul acesta, Aluminium 2018 de la Düsseldorf, aflat la cea de-a 12-a ediție și care a avut peste 27.500 de vizitatori din întreaga lume”, a mai spus Marian Năstase, care s-a alăturat companiei în 2002, în funcția de director executiv. Ulterior, a fost numit Country Manager și în prezent mandatul său acoperă toate activitățile Grupului din România.

Grupul Alro include: Alro, Alum S.A., producător de alumină, Sierra Mineral Holdings I, Ltd., companie de extracție a bauxitei, Vimetco Extrusion S.R.L., producător de aluminiu extrudat, Conef S.A., societate de tip holding și de management, Global Aluminium Ltd., societate de tip holding, și Bauxite Marketing Ltd. Grupul Alro a înregistrat un profit net de 154 de milioane de lei în prima jumătate a anului 2018, comparativ cu un profit net de 187 de milioane de lei, realizat în aceeași perioadă a anului trecut. Cifra de afaceri Grupului a crescut, în primul semestru din 2018, până la 1,56 miliarde de lei, de la 1,38 miliarde lei, cât era în primul semestru din 2017. Marian Năstase susține că rezultatele financiare au depășit estimările inițiale și datorită trendului pozitiv al pieței internaționale de aluminiu – cotația medie a aluminiului la Bursa Metalelor de la Londra a fost de 2.209 dolari/tonă, în primul semestru din 2018, în creștere față de primul semestru al anului 2017, când era 1.880 dolari/tonă.

Recent, și Alum S.A., singurul producător de alumină calcinată din România, a anunțat investiții de 14,4 milioane de dolari, în acest an, în măsuri pentru protecția mediului, procese tehnologice, reducerea consumului specific de abur, electricitate și materii prime, precum și în diversificarea producției. Pe lângă modernizarea tehnologică, compania are un program de 1,7 milioane de dolari pentru creșterea eficienței energetice, conform celor mai recente date.

Digitalizarea, ca oportunitate

Investițiile derulate de Alro presupun, în mod inevitabil, și o componentă semnificativă de digitalizare – o mare parte din procesele tehnologice sunt computerizate și urmărite de angajați în puncte de control-cheie aferente fiecărei linii de producție. Totodată, investițiile planificate de companie pentru creșterea eficienței operaționale se ridică la suma de 190 de milioane de dolari, pentru perioada 2017-2021.

„De altfel, obiectivul nostru este de a introduce un nou concept de fabrică de aluminiu, care are la bază un nivel ridicat de digitalizare și automatizare, tehnologii ecologice, emisii zero și deșeuri zero. În felul acesta, crește eficiența operațională, scad costurile de producție și se optimizează întregul flux de producție. Planul de afaceri pentru perioada 2017-2021 previzionează investiții totale de peste 190 de milioane de dolari, pentru transformarea Alro în «Fabrica Verde, Fabrica Generației Viitoare, Inovatoare și Durabilă»”, a completat Năstase.

Pe lângă echipamentele cu un grad înalt de digitalizare, Alro a introdus conceptul de mentenanță predictivă și a dezvoltat sistemul de monitorizare online pentru diviziile de aluminiu primar și procesat, care are rolul de a monitoriza activitatea de producție și gestionează consumul de energie, în timp ce monitorizează impactul asupra mediului și a echipamentelor. „Toate acestea au impact pozitiv nu numai asupra eficienței operaționale, ci ușurează și activitatea curentă a angajaților. Deși gradul de digitalizare crește, acesta nu are un impact negativ asupra numărului de salariați, dar sprijină planurile noastre de a crește producția pe termen mediu și lung”, adaugă Marian Năstase.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii