FacebookTwitterLinkedIn

În seria poveştilor de business începute în vremuri apuse intră şi Mellerio. În 1613, tânărul Jean-Baptiste Mellerio o prevenea pe Maria de Médicis că se pregătește un complot împotriva regelui Ludovic al XIII-lea. În schimbul ajutorului său, el primește dreptul de a vinde cristaluri în tot regatul. Acesta ajunge să creeze bijuterii pentru regine, împărătese și întreaga aristocraţie europeană. Moștenitorul său, a cincisprezecea generație, are astăzi un magazin pe Rue de la Paix la Paris, dar și un website.

Kongo Gumi este numele companiei care a supravieţuit aproape 1500 de ani. Firma specializată în construcţia de temple budiste a funcţionat fără întrerupere şi independent din anul 578 până în 2006, când s-a prăbuşit sub greutatea datoriilor. Kongo Gumi  a participat de-a lungul vremii la construcţia a nenumărate clădiri faimoase, printre care şi Castelul din Osaka, clădire ce datează din secolul al 16-lea. În 2005, înainte de a intra în criză şi a fi absorbită de o companie de construcţii, firma înregistra un venit anual de circa 80 de milioane de dolari şi avea circa 100 de angajaţi.

Hugel este considerat, la vârsta de 350 de ani, cel mai vechi producător de vin franțuzesc. Hans Ulrich Hugel a început în secolul XVII,  făcând celebre soiurile de vin alsacian. În Evul Mediu vinul din regiune era exportat în Olanda, Ţările Scandinave şi în Anglia, unde era foarte apreciat. Familia Hugel a făcut parte dintre cei care au salvat podgoriile franceze la începutul secolului XX, când acestea erau aproape distruse de boli.

Uneori, cele mai inedite poveşti sunt cele adevărate, nu cele inventate de departamentele de marketing. Brandul Marie Brizard este povestea unei doamne din Bordeaux care, ca recompensă pentru că a îngrijit un antilez, a primit de la acesta rețeta unui elixir numit „anisette”. Astfel Marie s-a îmbogățit și numele său aparține azi unui grup internațional care fabrică și comercializează diverse tipuri de băuturi: Marie Brizard et Roger International, filială a grupului Belvedere.

Articol apărut în ediţia specială Forbes, Lecții după 20 de ani. Vedeţi aici ce alte articole mai conţine aceasta.