Cautare




, Staff

Editor-in-Chief Forbes România

Topuri |
|

Ce se ascunde în spatele pariului de 1 miliard de dolari, făcut pe România de cel mai mare operator de cablu din lume

Nu sunt foarte mulți manageri care să coordoneze în paralel filialele din România și Ungaria ale unor multinaționale de top. Iar aproape de fiecare dată, conducerea fililalei românești venea ca o suplimentare de responsabilități după performanțele obținute pe piața maghiară. Evoluția Severinei Pascu este, însă, excepția de la această regulă.

„Pentru noi, la UPC, putem spune că ultimii șase ani au început în 2008, în martie. Am avut două fațete ale monedei. Am avut trei ani mai grei, în care am avut o competiție foarte mare și au fost ani în care am încercat să reașezăm bazele unei noi strategii, dar am reușit să redresăm afacerea și împreună cu echipa am adus UPC pe creștere și suntem printre țările cu cea mai mare creștere din grup. Iar ultimii trei-patru ani au însemnat pentru noi execuția unei strategii ancorate foarte mult în zona de customer experience și de inovație“, afirmă Severina Pascu, una dintre cele mai influente 50 de femei din România, conform celei mai recente ediții a topului anual realizat de Forbes România.

Practic, ultimii șase ani au adus salturi importante în cariera managerului român, care a promovat de pe poziția de CFO al filialei din România pe cea de CEO, funcția fiind dublată, apoi, de cea de CEO al filialei de Ungaria a grupului american Liberty Global, cel mai mare operator de cablu din lume.

„Sunt două țări apropiate și în același timp diferite. Apropiate pentru că, din punct de vedere al competiției, se aseamănă mult competitorii din România cu cei din Ungaria. Diferite pentru că trebuie să ai în vedere aspectele culturale și atunci când ai în față clientul trebuie să te gândești ce vinzi, dar e foarte important ca ceea ce vinzi să ajungă într-un fel care este foarte particular fiecărei persoane sau culturi. Am învățat foarte multe de când am preluat operațiunile din Ungaria“, recunoaște, cu sinceritate, Severina Pascu.

Vezi care sunt previziunile Severinei Pascu pentru următorii șase ani

Iar lecțiile învățate sunt esențiale pentru actualizarea strategiei pentru următorii ani.

Pilonii strategiei vor rămâne aceiași, dar ritmul de execuție va fi accelerat. Aducem în același timp și elemente de noutate, începute anul trecut și care vor continua în următorii trei ani. Sunt alte două zone pe care încercăm să ne concentrăm. Una este cea de a extinde, printr-un amplu program de investiții, zona de acoperire, dincolo de zona geografică unde existau servicii UPC. De asemenea, ne uităm să vedem dacă putem face achiziții în piață.

Nu sunt foarte multe oportunități, dar ne uităm cu atenție la cele care sunt, să vedem în ce măsură putem să  achiziționăm operatori mici  și să-i integrăm în structura noastră”, detaliază Severina Pascu, unul dintre puținii manageri români care a mers contra curentului și a ales să revină în țară în ultimii zece ani după o experiență de lucru în străinătate.

Am lucrat în Anglia timp de patru ani și m-am întors în 2005, într-o mare efervescență, gândindu-mă că e un punct de cotitură pentru România. Mi-aș dori să văd mai mulți oameni care se întorc și încep să facă ceva aici.  (…) Cred că pentru noi este foarte important să ne concentrăm să atragem oameni valoroși care au plecat și să putem face lucrurile altfel”, completează managerul român, care face de mai multe ori, pe timpul discuției cu Forbes România, referire la „oamenii” din spatele „funcțiilor” și construirea unui brand puternic de companie, atât în interior, cât și în exterior. „În următorii ani, o să vedem din ce în ce mai mult o aplecare către zona de leadership. Aceasta vine și din nevoia de a ne uita din ce în ce mai mult la zona de cultură organizațională. Suntem concentrați de foarte multe ori pe obținerea de rezultate, dar trebuie să ai și o cultură care să te ajute să obții rezultatele respective. Spuneam într-o discuție cu colegii mei, de la începutul anului, despre un citat celebru – „culture eats strategy for breakfast”.

Poți să ai cea mai bună strategie din lume, dar dacă nu ai oamenii potriviți, nu poți să implementezi strategia. Ca lideri, trebuie să găsim echilibrul între a fi concentrați pe obținerea de rezultate și a fi vizibili, a fi aproape de oameni, să înțelegem businessul din interior mai degrabă decât dintr-un birou”.

Previziuni pentru 2021: Cum văd cei mai influenți antreprenori și manageri de companii din România evoluția următorilor șase ani

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii